Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@11:47:29 GMT

کره شمالی با هوشیاری کامل با آمریکایی ها مذاکره کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۸۳۶۸

کره شمالی با هوشیاری کامل با آمریکایی ها مذاکره کند

به گزارش پارسینه،  بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته خود در خصوص مواضع ایران در رابطه با مذاکرات ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در سطح سران دو کشور، گفت: موضع ایران در این رابطه کاملا روشن است و تغییری در آن انجام نشده، ما علاقه‌مندیم در شبه جزیره کره مثل سایر نقاط جهان صلح و ثبات و امنیت برقرار باشد و هر گامی به این روند کمک کند و نیز به توسعه اقتصادی و رفاه این منطقه از آن استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به پیشینه و تاریخ رفتار و روابطی که از آمریکا می‌شناسیم به ویژه از شخص آقای ترامپ که در مدت ریاست‌جمهوری‌اش اقداماتی مبتنی بر کارشکنی، خروج از توافق‌ها و قرارداد‌ها و تخطی از تعهدات انجام داده است به ویژه در رابطه با برجام، نگاه خوش‌بینانه‌ای به این مساله نداریم و معتقدیم دولت کره باید با هوشیاری کامل در این خصوص برخورد کند چرا که ماهیت حاکمیت آمریکا ماهیتی نیست که بتوان خوش‌بینانه درباره آن قضاوت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در رابطه با مواضع اخیر روسیه و برخی تحلیل‌ها حاکی از دور شدن این کشور از ایران در سوریه است، گفت: تا جایی که به خاطر دارم اتفاق جدیدی در روابط ما با روسیه در رابطه با سوریه اتفاق نیفتاده و مواضع روسیه در قبال دمشق و تهران روشن است. رایزنی‌های ما در روند آستانه و مذاکرات دوجانبه ادامه دارد و روسای جمهور ایران و روسیه اخیرا دیداری با یکدیگر داشته‌اند.

قاسمى در ادامه در پاسخ به سوالى در خصوص صحت و سقم درخواست روسیه براى خروج ایران از سوریه، گفت: در مذاکرات ما با طرف روسى، آن‌ها چنین موضعى را تایید نکردند و ما به حضور قانونى مان در سوریه تا نابودى کامل تروریسم در این کشور ادامه مى دهیم. سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالى در خصوص مذاکرات برجامى ایران و اروپا، تصریح کرد: اتحادیه اروپا زمان زیادى ندارد و اگر مصمم است که ایران در برجام باقى بماند، باید هر چه زودتر تضمین هاى لازم و مکانیزم هاى مرتبط با آن را در خصوص بهره مندى تهران از منافع اقتصادى برجام، ارائه دهد.

قاسمى تاکید کرد: غیر از برجام هیچ موضوع دیگرى براى گفتگو میان ایران و اروپا وجود ندارد.

       

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیدار اون و ترامپ ترامپ کیم جونگ اون بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی