Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:11:53 GMT

مرگ رویای صهیونیستها

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۸۸۵۰

مرگ رویای صهیونیستها

تهران - ایرنا - تلخی تصمیمات غیرمترقبه و خارج از منش دیپلماسی 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در عرصه سیاست خارجی، به کام مقامات رژیم صهیونیستی خوش آمده، زیرا رویایی آنان برای جاه طلبی علیه ایران را به کابوس تبدیل کرده است.

ادعای جاه طلبی ارتش صهیونیستی علیه ایران از مهمترین بحث هایی است که همواره نقل محافل تصمیم گیر مستقر در تل آویو بوده و مقامات این رژیم هر بار و در بازه های زمانی مختلف، با ایجاد یک جریان رسانه ای، بدان پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژیم صهیونیستی جدای از دشمنی و کینه های همیشگی با جمهوری اسلامی ایران، طی سال های گذشته با طرح ادعای واهی، سعی داشته جامعه جهانی را علیه ایران تحریک کند.
توافق هسته ای (برجام) و به سرانجام رسیدن مذاکرات میان ایران و 'گروه 1 + 5 ' در سال 1394 و تعهد تهران بر پایبندی به مفاد توافقنامه و استقبال جهانی از این امر، گرچه بهانه را از دست مقامات جنگ طلب رژیم صهیونیستی خارج کرد، اما حضور مستشاری ایران سوریه و حمایت از جریان مقاومت، دستاویز دیگری برای تل آویو شد که همچنان بر طبل جنگ با ایران بکوبد.
پیروزی 'دونالد ترامپ' جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2017 میلادی، فرصتی تازه برای مقامات رژیم صهیونیستی فراهم ساخت که بازی جنگ طلبانه خود را با برگ واشنگتن و رییس جمهوری خودشیفته ای که در کارزار انتخاباتی از دشمنی با ایران دریغ نمی کرد، پیش ببرند.
با حضور ترامپ در کاخ سفید، مقامات رژیم صهیونیستی که آرزوی دیرین خود را بیش از پیش دست یافتنی می دیدند، با جلو انداختن 'نیکی هیلی' نماینده آمریکا در سازمان ملل و مهره طرفدار تل آویو در خلق کارزار ضد ایرانی، بازی خود را آغاز کردند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل آذر سال گذشته(1396) در نشست خبری، توانمندی دفاعی موشکی جمهوری اسلامی را به باد انتقاد گرفت و با نمایش لاشه یک موشک، ادعا کرد که این موشک ساخت ایران با هدف پرتاب به ریاض پایتخت عربستان در اختیار حوثی های یمن (جنبش انصارالله) قرار گرفته است.
شو ضد ایرانی و تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل، گرچه با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان به عنوان همپیمان مخفی - منطقه ای تل آویو- همراه شد، اما این اقدام، بطور آشکار از پروژه ای رمزگشایی کرد، که به گفته 'لارنس ویلکرسون' سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا، نسخه 'اصلی' آن در سال 2003 میلادی پیاده شد.
این مقام نظامی که از سال 2003 تا 2005 میلادی رییس دفتر 'کالین پاول' وزیر خارجه سابق آمریکا بود، اسفند سال گذشته با انتشار مطلبی در روزنامه 'نیویورک تایمز' نوشت: به نظر می رسد، خانم هیلی، درست مانند پاول، با ارائه تصاویر ماهواره ای و سایر شواهد فیزیکی در تلاش است تا صحیح بودن جنگ و حمله نظامی را اثبات کند. شگفت آور است، درست همان طور که پاول در سال 2003 در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق سخنرانی می کرد، روش های دولت ترامپ نیز مسیری مشابه را می پیماید. در واقع این درست برای من مثل یک 'کپی' برابر اصل بود، تشابه شدید اظهارات خانم هیلی و آقای پاول خیره کننده بود.
ویلکرسون افزود: فراموش نکنیم این روزها ترامپ دقیقا از همان دستورالعمل های اشتباهی پیروی می کند که روزی 'جرج بوش' آن را علیه عراق پیاده کرد.
این نظامی سابق آمریکایی همچنین به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و در دیدار وی با ترامپ در اسفند سال گذشته اشاره کرده و هدف از این سفر را تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن رییس جمهوری آمریکا جهت اقدام علیه ایران دانست.
پس از شو ضد ایرانی هیلی، نگاه مقامات رژیم صهیونیستی به ترامپ دوخته شد، تا با اعلام خروج از برجام از سوی وی، بازی 'برد' را پیش ببرند و در نهایت آنچه می خواستند شد و رییس جمهوری آمریکا (18 اردیبهشت سال 97) عدم پایبندی خود را نسبت به این توافق معتبر بین المللی اعلام کرد، اما از سوی دیگر آنچه که می خواستند نشد، زیرا تدبیر جمهوری اسلامی ایران در پایبندی و تداوم برجام، محاسبه جنگ افروزان صهیونیستی را بر هم زد.
عبور نکردن ایران از برجام و تصمیم جامعه جهانی برای حفظ و استمرار این توافق، 'عزلت' آمریکا را در پی داشت و ترجمان این انزوا، برای مقامات رژیم صهیونیستی، سرافکندگی بین المللی بود، اما آنچه که مایه دلگرمی آنها می شد، شخصیت 'هیجانی' و 'تک رو' ترامپ بود.
اما محاسبه مقامات رژیم صهیونیستی بر روی این بعد از شخصیت ترامپ با اصلاحیه قانون دفاعی آمریکا که از سوی نمایندگان کنگره این کشور به تصویب رسید، غلط از آب در آمد، و چشم انداز حمله به ایران را نزد آنها تیره و مبهم ساخت.
تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دمکرات آمریکا اوایل خرداد سال جاری، در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا، به اتفاق آرا، اصلاحیه ای را در این قانون به تصویب رساندند که بر اساس آن اختیار اعلان جنگ علیه کشور دیگری از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط ساخت.
'کیت الیسون' عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که پیشنهاد اصلاحیه را مطرح کرده بود، در توئیتی تصریح کرد: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته ای) ایران و ادبیات خصمانه فزآینده او است.
وی در این توئیت افزود: پیام روشن این اصلاحیه این است که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواستار جنگ با ایران نیستند. امروز کنگره اختیار استفاده از نیروی دفاعی را بازپس گرفت.
همچنین 'باربارا لی' دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از این اصلاحیه حمایت کرده بود، در توئیتی نوشت: چند هفته پس از خروج ننگین رئیس جمهوری ترامپ از توافق ایران، تضمین تداوم دیپلماسی با ایران و با منطقه از همیشه مهم تر است.
تصویب اصلاحیه قانون دفاع ملی آمریکا و بازپس گیری حق اعلام جنگ از ترامپ، گرچه شوکی به مقامات رژیم صهیونیستی وارد ساخت، اما اظهارات دبیرکل 'پیمان آتلانتیک شمالی'(ناتو) ضربه دیگری بر پیکر نقشه جنگی ضد ایرانی آنان نشاند.
'ینس استولتنبرگ' اواسط خرداد ماه جاری در گفت وگو با روزنامه آلمانی 'اشپیگل' به صراحت اعلام کرد، اسراییل نمی‌تواند روی حمایت 'ناتو' در صورت حمله احتمالی به ایران حساب باز کند.
به هر روی گرچه رویایی رژیم صهیونیستی برای شیطنت علیه ایران رنگ باخته، اما گمان می رود مقامات تل آویو از نیت خود عقب نشینی نکرده اند و همچنان بر روی تصمیم گیران ضد ایرانی در هیات حاکمه دولت کنونی آمریکا نظر دوخته اند.
مثلث شرارت 'دونالد ترامپ، جان بولتون، مایک پمپئو' مستعد خلق و اجرای ایده و طرح های جاه طلبانه علیه ایران است و باید منتظر ماند و دید مقامات رژیم صهیونیستی، از این استعداد در چه بستر زمانی محصول برداشت می کنند.
از سوی دیگر اقتدار دفاعی روزافزون و قدرت آتش باری متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تهاجمی، موضوعی نیست که مقامات رژیم صهیونیستی بی تفاوت از آن عبور کنند.
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد ماه در مراسم بیست ونهمین سالگرد رحلت امام(ره) تصریح کردند، 'دشمن می داند که اگر یک موشک بزند، با 10 موشک پاسخ خواهد گرفت'، بطور حتم پژواک این تهدید راستین در ذهن دشمنان، هرگونه اظهار نظر در مورد حمله به ایران را به یک 'بلوف' تقلیل خواهد داد.
گزارش از: امید غیاثوند
خاورم ** 1071**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسراييل ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرطان اسرائیل در روزهای پایانی

پانزدهم سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) هنگامی که سران دو دولت عربی امارات و بحرین در قالب معاهده ابراهیم به میزبانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت امریکا، توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، شاید کمتر ناظر و تحلیلگری فکر می‌کرد که این توافقنامه سیاسی - امنیتی که آن روزها رویکرد اقتصادی‌اش بیشتر تبلیغ می‌شد و حتی به نفع صلح و امنیت منطقه تفسیر می‌شد، به سرنوشتی دچار شود که اکنون نه فقط هیچ اثری از آن نیست که اکنون دانشجویان دانشگاه‌های امریکا، اروپا و کانادا مدافع آرمان فلسطین شده‌اند و اعتراضات گسترده آن‌ها به چالشی امنیتی برای سران دولت‌های غربی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، رحیم زیادعلی در سرمقاله روزنامه جوان با این مقدمه نوشت:  هدف خطرناک‌ترین توافق عادی‌سازی روابط، ادغام رژیم صهیونیستی در جوامع عربی و اسلامی و نادیده گرفتن مسئله فلسطین در ازای برخی منافع اقتصادی بود، که این طرح امنیتی و سیاسی قرار بود از طریق گشایش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در پایتخت‌های عربی اجرایی شود که حتی زمزمه‌هایی برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی هم شنیده شد. 

عملیات غرورانگیز مجاهدان فلسطینی در قالب طوفان الاقصی در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳)، اما همه این رشته‌ها را پنبه کرد و چنان ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی زد که هیمنه آن در ابعاد دفاعی، امنیتی، نظامی و اجتماعی یکجا فروپاشید. 
رژیم صهیونیستی پس از آن برای جبران حیثیت از بین رفته خود با حمایت و پشتیبانی امریکا و دیگر شرکای غربی‌اش، حملات موشکی، توپخانه‌ای و زمینی گسترده‌ای را علیه ساکنان بی‌دفاع غزه در گستره ۳۶۰ کیلومتر مربع تدارک دید که حاصل آن شهادت ۳۴ هزار نفر از زنان و کودکان این جغرافیای کوچک است، بی‌آنکه در حوزه نظامی دستاوردی برای سران رژیم صهیونیستی درپی داشته باشد. همین جنایات و نسل کشی هاست که اکنون و پس از قریب به هشت ماه از عملیات طوفان الاقصی، فلسطین نه تنها مسئله دنیای اسلام که فراتر از آن به مسئله اول جهان تبدیل شده است. 
گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در امریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی که این روزها با شدیدترین روش‌های پلیسی، به خشونت کشیده شده است، فقط نمونه‌ای از این خیزش جهانی است که روز به روز در حال افزایش است. مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی، اختلافات درونی سران ارتش صهیونیستی و شکنندگی و بی‌ثباتی سیاسی هم از چالش‌های امنیتی است که هراز گاهی اخبار آن به رغم سانسور شدید، سر از رسانه‌ها در می‌آرود. رژیم «غیرقابل ترمیم» صهیونیستی، اما با وجود این همه چالش امنیتی، دفاعی و سیاسی ۱۳ فروردین ماه گذشته دست به حماقت بزرگ‌تری زد و ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد که طی آن هفت تن از مستشاران جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند. 

سران رژیم شاید با این تصور که جمهوری اسلامی ایران از رویارویی مستقیم ابا خواهد داشت و در صورت اقدام متقابل ایران، امریکا و دولت‌های غربی را در کنار خود خواهند داشت، دست به قمار بزرگی زدند که نتیجه آن از هر دو سو باخت مطلق بود. پس از حمله تروریستی به بخش کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به سر آمد و رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسماً و علناً از پاسخ پشیمان کننده و سیلی به سران رژیم صهیونیستی سخن به میان آوردند. وعده‌ای که چندان طول نکشید و بامداد ۲۶ فروردین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات ترکیبی که «وعده صادق» نامگذاری شد، با استفاده از انواع پهپادها و موشک‌های بالستیک و کروز، مواضع دفاعی و امنیتی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید. آن‌هم در شرایطی که به اذعان بسیاری بیش از ۲۰ کشور از جمله شرکای غربی و متحدان منطقه‌ای در مقابله پدافندی با حمله تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران بسیج شدند و در عمل نتوانستند مانع از عبور موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی ایران از آسمان رژیم اشغالی و گنبد آهنین پوشالین شوند.

اکنون که تحولات سه سال گذشته را مرور می‌کنیم، نه تنها از طرح عادی‌سازی روابط خبری نیست، که سران رژیم صهیونیستی در حصارهای امنیتی خود هم احساس نا امنی می‌کنند. آن‌ها نه تنها با حملات جنایتکارانه نتوانستند غزه را فتح کنند و اسرای نظامی خود را آزاد کنند، بلکه برای رهایی از این باتلاق خود ساخته، حاضر شده‌اند به مطالبات مجاهدان فلسطینی تن بدهند و برای به تأخیر انداختن مرگ تدریجی خود زمان بخرند. اما این تحرکات نتیجه‌ای در اصل ماجرا ایجاد نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی اکنون نزد افکار عمومی جهان مرده است و دانشگاه‌های امریکا و اروپا به جنازه او لگد می‌زنند. روند تحولات هیچ چشم انداز روشنی را برای رژیم صهیونیستی ترسیم نمی‌کند، سرطان بدخیم اسرائیل روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم