Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@20:49:10 GMT

ورود باکتری سالمونلا به بدن با هنداونه قاچ شده

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۸۸۷۹

ورود باکتری سالمونلا به بدن با هنداونه قاچ شده

رکنا: به منظور حفظ سلامت توصیه می شود هیچ گاه هنداونه قاچ شده خریداری نشود.

مقامات آمریکایی به شهروندان این کشور توصیه کرده اند برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ورود باکتری سالمونلا به بدنشان از خرید هندوانه های قاچ شده خودداری کنند.

به گزارش  تک تایمز، در روزهای اخیر ۶۰ مورد ابتلا به بیماری سالمونلا در ایالت های مختلف آمریکا مانند ایلینویز، ایندیانا، میشیگان، میسوری و اوهایو گزارش شده که بررسی ها نشان می دهد عامل اصلی این مساله خریداری و مصرف هندوانه های قاچ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندوانه های یادشده در فروشگاه های زنجیره ای مختلفی مانند وال مارت به فروش می رسند. وقوع این مشکل از آوریل گذشته آغاز شده و البته تا به حال منجر به مرگ هیچ یک از بیماران نشده است. باکتری سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد و تنها با پختن غذا از بین می رود. تاکنون ۲۲۰۰ شکل از این باکتری کشف شده است.

کارشناسان بهداشتی در آمریکا همچنین به مردم توصیه کرده اند از خرید سالادهای میوه باز در فروشگاه های زنجیره ای نیز خودداری کنند. البته خرید هندوانه به طور کامل و دربسته خطری برای سلامت افراد نخواهد داشت.

سالانه در آمریکا بیش از یک میلیون مورد مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سالمونلا گزارش می شود که در سال گذشته منجر به بستری شدن ۲۳ هزار نفر و مرگ ۴۵۰ نفر شده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت غذا سلامت فروشگاه های زنجیره ای توصیه آمریکایی هندوانه بستری عکس ایران روزنامه مرد قتل تهران تجاوز حوادث زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه

سرهنگ " حسین خواجه " روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با اشاره به شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه افزود: ماموران پس از مشکوک شدن به محموله کامیون باری حامل بار هندوانه آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی عسلویه تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در ۱۳ عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.

خواجه، با بیان اینکه در این عملیات ۲ متهم دستگیر شد، یادآور شد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت امنیت عسلویه پایدار و مطلوب است و در راستای آرامش مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود.

دیگر خبرها

  • هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + طرز تهیه
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند