Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:30:07 GMT

توجه ویژه مردم مالزی به قرآن در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۹۴۲۷

توجه ویژه مردم مالزی به قرآن در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «دعوت» رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور میرزا محمد عارف از دانشجویان رشته الهیات جامعه المصطفی از کشور مالزی به روی آنتن رفت.

میرزا محمد عارف در ابتدا بیان کرد: کشور مالزی یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان جهان است و جمعیت آن به ۳۰ میلیون نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دین رسمی کشور مالزی اسلام است و ۷۰ درصد این جمعیت مسلمان هستند. این کشور دارای سه ملت بزرگ مالایو و چینی و هندو است.

دانشجوی مقیم ایران از کشور مالزی تصریح کرد: ما شیعیان در کشور مالزی آزاد نیستیم و به عبارت دیگر شیعه بودن در این کشور ممنوع است. در حال حاضر به دلیل اینکه وهابی‌های عربستان خیلی در مالزی فعال هستند و هزینه کرده اند کشور ما حتی پلیس ضد شیعه هم دارد اما خوشبختانه رئیس جمهور فعلی مالزی با ایران روابط خیلی خوبی برقرار کرده است.

وی همچنین در رابطه با ماه رمضان در کشور مالزی گفت: مردم مالزی در این ماه خیلی عبادت می‌کنند و تلاوت قرآن بسیار پررنگ است. در ماه رمضان قرآن کریم در دست همه مسلمانان این کشور دیده می شود. مردم در خیابان‌ها و اتوبوس ها و مترو هم قرآن را در دست دارند و حتی غیر مذهبی ها هم در این ماه قرآن می‌خوانند.

دانشجوی مقیم ایران از کشور مالزی ابراز کرد: غذاهای مالزی به خاطر ادویه هایی که دارد جزو بهترین غذاهای جهان است. ما در وعده افطار و سحر برنج می خوریم و در سفره های خود بیشتر از نوشیدنی ها استفاده می کنیم.

میرزا محمد عارف عنوان کرد: ما شیعیان با اهل تسنن در مسجد افطار می‌کنیم و پس از آن مخفیانه به حسینیه می‌رویم.

وی همچینن یادآور شد: اهل تسنن دهه آخر ماه مبارک رمضان را شب زنده داری می کنند چراکه از نظر آنها مشخص نیست چه شبی از این شب ها شب قدر است.

دانشجوی مقیم ایران از کشور مالزی در پایان این ویژه برنامه متذکر شد: من در پنج کشور دنیا زندگی کرده ام و طبق تجربه ای که کردم هیچ کشوری از لحاظ امنیت و آرامش و معنویت مانند ایران نیست. امیدوارم مشکلات مردم سوریه، یمن، بحرین و فلسطین به زودی با آمدن امام زمان (عج) برطرف شود و صلح و عدل و داد در جهان برقرار شود.

کد خبر 4318167

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو مالزی ماه مبارك رمضان ماه مبارك رمضان معرفی کتاب نمایشگاه قرآن قرآن کریم قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دعای روزهای ماه رمضان شب قدر احمد احمدی فعالیت های قرآنی تازه های نشر کنفرانس بین المللی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم هاکی روی یخ جوانان کشورمان امروز سه شنبه در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم هند به میدان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به سومین پیروزی ارزشمند خود دست یافت.   جوانان هاکی باز کشورمان که دوم اردیبهشت ماه برای شرکت در این مسابقات به ازبکستان سفر کرده بود در پنج بازی خود، سه پیروزی و دو شکست ثبت کردند.   هاکی بازان جوان ایران که در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند پس از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم‌های کویت و مالزی را مقتدرانه و با اختلاف مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B بروند.   تیم جوانان کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت و در مقایسه با گذشته یک پله صعود کرد.   جوانان هاکی روی یخ ایران در این رقابت‌ها دومین حضور خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردند.   ایران در دوره گذشته این مسابقات در بین شش تیم ششم شد و امسال موفق شد در بین ده تیم شرکت کننده از کشور‌های ازبکستان، تایلند، مالزی، کویت.   امارات، مغولستان هند، اندونزی و ماکائو مقام پنجمی را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت