Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@15:59:49 GMT

پاکسازی دریاچه نئور از ماهی کاراس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۰۱۱۵

پاکسازی دریاچه نئور از ماهی کاراس

محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهارکرد: از سه سال قبل برنامه هایی در راستای احیای دریاچه نئور آغاز شده و در مرحله اول بحث پاکسازی این دریاچه از ماهی کاراس مد نظر و در اولویت بوده است.

وی همچنین درخصوص پرندگان بومی گفت: بالغ بر ۱۵۷ گونه از پرندگان بومی در این استان شناسایی شده است که این میزان حدود ۳۰ درصد گونه های شناسایی شده در کشور را شامل می شود، چراکه تاکنون ۵۲۳ گونه پرنده در کشور شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداپرست با اشاره به غنای گونه های پرنده در این استان افزود: در بین شهرها و مناطق اردبیل نیز شهرستان کوثر بیشترین گونه پرنده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شناسایی بیش از ۱۲۰ گونه پرنده در شهرستان کوثر، از تدوین اطلس مهره داران این استان شامل پرندگان، ماهیان و خزندگان در آینده ای نزدیک خبر داد.

خداپرست با بیان اینکه روند اجرایی و تدوین اطلس مهره داران استان از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: به دلیل تنوع بالا سخت ترین بخش در تدوین این اطلس جمع آوری گونه های پرندگان استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این استان در بحث ماهیان و بویژه خزندگان دارای تنوع گونه ای بالا نبوده و به راحتی اطلاعات آنها قابل جمع آوری است، تاکید کرد که تلاش می شود اطلس مهره داران استان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و منتشر شود.

انتهای پیام/

شناسایی پرندگان بومی در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریاچه نئور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • این پرنده عجیب به دزد پرندگان مشهور است! (فیلم)
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است