Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کره جنوبی موظف شده حدود ۷۳ میلیارد وون (۶۸ میلیون دلار) خسارت به یک سرمایه‌گذار ایرانی که دعوایی علیه دولت کره طرح کرده بود پرداخت نماید. این شرکت ایرانی مدعی شده بود که در فرآیند مشارکت در یک مزایده مربوط به خرید شرکت دوو الکترونیکس در سال ۲۰۱۰، متحمل خسارت شده است.

این اولین باری است که دولت کره جنوبی در یک دعوای جبران خسارت که از سوی یک سرمایه‌گذار خارجی مطرح می‌شود می‌بازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، دیوان داوری بین المللی به دولت کره جنوبی دستور داده که مبلغ حدود ۷۳ میلیارد وون خسارت به مالک گروه صنعتی انتخاب در ایران پرداخت نماید. وی مدعی شده بود که در جریان برگزاری یک مزایده ۹۳.۵ میلیارد وون متضرر شده است.

در سال ۲۰۱۰، شرکت مدیریت دارایی کره (کامکو) شرکت انتخاب را به‌عنوان برنده مزایده فروش شرکت دوو الکترونیکس اعلام کرد و پس از امضای قرارداد اصلی در ماه نوامبر، مبلغ ۵۷.۸ میلیارد وون، یعنی ۱۰ درصد کل قیمت فروش شرکت دوو الکترونیکس را به‌عنوان پیش‌پرداخت از این شرکت ایرانی دریافت کرد.

اما در می ۲۰۱۱، طلبکاران شرکت دوو الکترونیکس این قرارداد را ابطال کردند و مدعی شدند که شرکت انتخاب قرارداد سرمایه‌گذاری‌ای ارائه داده که طرح تأمین مالی آن ۱۵۴.۵ میلیارد وون کمتر از رقم مورد نیاز برای خرید این شرکت کره‌ای بوده است. شرکت انتخاب در فوریه ۲۰۱۲ دعوایی حقوقی نزد دادگاه‌های کره‌ای مطرح کرد، اما دادگاه کره‌ای ضمن رد این شکایت، به‌نفع طلبکاران رأی داد و قرارداد را ابطال کرد.

در مقابل، دیانی، مالک شرکت انتخاب دعوایی را نزد دیوان داوری بین المللی علیه دولت کره جنوبی مطرح ساخت تا پول پیش‌پرداختی را که به دولت کره جنوبی پرداخت کرده بود بازگرداند. وی مدعی شد که دولت کره جنوبی با زیر پا گذاشتن پیمان سرمایه‌گذاری دوجانبه ایران و کره جنوبی قرارداد خرید را نقض کرده است.

دیوان داوری بین المللی با صدور حکمی در خصوص این پرونده اعلام کرده که دولت کره جنوبی باید حدود ۷۳ میلیارد وون به‌عنوان جبران خسارت به این سرمایه‌گذار ایرانی پرداخت نماید. این حکم هنوز نهایی نشده و قابل فرجام‌خواهی است.

منبع: ساتین

کلیدواژه: دنیای اقتصاد گروه صنعتی انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان گفت: از توجه ویژه مسئولان صندوق حوادث طبیعی ساختمان به استان خراسان جنوبی و پرداخت خسارت‌ها به آسیب دیدگان در زلزله نهبندان، طبس و بشرویه تقدیر می‌کنیم.


وی با اشاره به سیل اخیر در استان و به خصوص شهرستان زیرکوه اظهار کرد: برای کمک به خانواده‌های سیل زده این شهرستان صندوق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی مدیرعامل این صندوق قول پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
وی گفت: حداکثر سقف تعهدات صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی خواهد بود، بیان داشت: درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان یکی از ثمرات دولت سیزدهم است که در راستای رفاه و آرامش خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث هشت گانه طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی پرداخت خسارت برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق را پوشش می‌دهد.

به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نماینده این صندوق در استان می‌باشد.

مهدی اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان کرد: در صورت ارسال اطلاعات واحدهای خسارت دیده توسط استانداری در اسرع وقت، قول پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای خسارت دیده، در کمترین زمان ممکنه داده می‌شود.

کد خبر 6090523

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند