Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@15:23:21 GMT

چهار طرح آبخيزداري در سلسله اجرا مي شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۰۲۶۶

چهار طرح آبخيزداري در سلسله اجرا مي شود

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سلسله گفت: چهار طرح آبخيزداري با هزينه چهار ميليارد و 60 ميليون ريال در اين شهرستان در حال اجرا است.

اميرمحمد نظرپوري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: اين طرح ها در حوزه هاي سيف آباد،چشمه علي اکبر، کاکارضا و حوزه آبخيز سرنجه اجرا مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به پيشرفت فيزيکي 80 درصدي طرح سيف آباد، افزود: طرح آبخيزداري روستاي سرنجه نيز به تازگي آغاز شده است.
وي با اشاره به اينکه با اعمال مديريت صحيح و انجام عمليات بيولوژيکي، بيومکانيکي و مکانيکي مي توان در حفظ و استفاده مفيد از منابع حياتي گام هاي موثري برداشت، خاطرنشان کرد: اين طرح ها در قالب احداث بندسنگي ملاتي، کپه کاري، حفاظت، قرق، نهالکاري غيرمثمر، بادامکاري، مرمت، بازسازي سازه هاي سنواتي و اجراي عمليات سنگي گابيوني صورت مي گيرد.
رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري سلسله با اشاره به اينکه امروزه با توجه به وضعيت اقليمي ،شرايط آب و هوايي ، زمين شناسي و ژئومورفولوژي کشور، آبخيزداري از اهميت و اولويت بالايي برخوردار است، افزود: عمليات آبخيزداري در پيشگيري از کنترل سيل و رسوب،افزايش ذخاير آب، خشکسالي،افزايش پوشش گياهي و مقابله با فرسايش خاک موثر است.
شهرستان سلسله داراي 112 هزار هکتار عرصه هاي ملي است.
7265/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری‌اجرا شده است.

وی گفت: با هدف تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال، «طرح هر مدرسه یک نهالستان» برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی سطح شهرستان دماوند در حال اجراست.

شکری افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی یک روزه مدرسه ابتدایی خواهران بابایی دماوند در نهالستان و ایستگاه تولید بذر و نهال مرتعی شمس منابع طبیعی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عوان کرد: در این برنامه کارشناسان واحد جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند در مورد اهمیت درختکاری، حفظ طبیعت، نحوه کاشت بذر و نگهداری و مراقبت از آن را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

شکری تصریح کرد: همچنین در این برنامه جهت دریافت کارت همیار طبیعت از دانش‌آموزان دعوت به عمل آمد تا با تحویل مدارک شناسایی به واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 6097471

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی