Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@00:30:29 GMT

واکنش ها به مخالت ترامپ با بيانيه جي 7

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۱۱۰۲

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، شبکه الجزیره با اشاره به اختلافات و بی اعتمادی بین سران گروه هفت گزارش داد: روابط آمریکا و متحدان سنتی اش شاهد بی سابقه ترین تنش از زمان جنگ جهانی دوم است. اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پس گرفتن امضایش از بیانیه پایانی گروه هفت، واکنش متحدان سنتی واشنگتن به ویژه کانادا را برانگیخت و باعث بی سابقه ترین تنش بین آمریکا و متحدان سنتی اش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیز المرنیسی گزارشگر شبکه الجزیره گفت: چهره های اخم کرده سران گروه هفت در این عکس ها، بیانگر اختلافات و بی اعتمادی بین آنهاست. اجلاس سران گروه هفت با رسوایی بی سابقه ای پایان یافت و دونالد ترامپ امضای خود را از بیانیه پایانی این اجلاس پس گرفت. این اقدام یکجانبه، نخستین بار از زمان تشکیل گروه هفت در چهل سال پیش رخ داد. مسایل تجاری، محیط زیست و موضع گیری در برابر روسیه و دیگر مسایل، باعث بحث و جدل بین ترامپ و دیگر سران این گروه شد تا جایی که عده ای نام گروه شش بعلاوه یک را برای آن انتخاب کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: اجلاس کبک کانادا با بحران آغاز شد و با کشمکش بین آمریکا و شرکایش پایان یافت. ترامپ در حالی که در هواپیمای خود به طرف سنگاپور حرکت می کرد، پس گرفتن امضایش از بیانیه پایانی اجلاس کبک کانادا را اعلام و نخست وزیر کشور میزبان را به دروغ گویی متهم کرد. این موضع گیری باعث تشدید انزوای آمریکا شد و دونالد ترامپ خود را در برابر جبهه مشترکی از نزدیک ترین متحدانش دید.

واکنش آلمان و فرانسه

آلمان به نوبه خود ترامپ را متهم کرد با توئیت های خود در مدت چند ثانیه به اعتماد بین اعضای گروه هفت ضربه زد. کاخ الیزه هم با خشم از خود واکنش نشان داد.

رهبران هفت قدرت صنعتی توانسته بودند تا روز شنبه بر اختلافات خود غلبه و بیانیه ای مشترک را آماده کنند که در آن بر اصول و اهداف اقتصادی مشترک تاکید شده بود.
ترودو این توافق را در کنفرانسی خبری اعلام کرد ولی سپس در پاسخ به سئوال خبرنگاران بار دیگر اعتراض کشورش را به اقدام ترامپ در اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا اعلام کرد. اما ترامپ در هواپيمايي که عازم سنگاپور بود با اخلال در توافق به دست امده امضای خود را از بیانیه پایانی این اجلاس پس گرفت.

نگراني آمريکا از شکست مذاکرات با کره شمالي
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: لاری کودلو مشاور اقتصادی دونالد ترامپ، نظر دیگری دارد و می گوید ترامپ تحت تاثیر فشارهای نخست وزیر کانادا قرار نگرفت و اجازه نداد پیش از دیدارش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هیچ نشانه ضعفی آشکار شود. آخرین اظهارنظر ترامپ درباره لزوم مذاکرات بیشتر با کره شمالی نشان می دهد نباید انتظار داشت دیدار ترامپ و جونگ اون، معامله بزرگی را بین دو طرف به همراه داشته باشد که به کنار گذاشته شدن برنامه هسته ای و موشکی این کشور منجر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گروه هفت آمریکا ترامپ امضا کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • هشدار حزب التحریر به طالبان