Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: در دوماهه سال جاری ۴۳۵ مورد گزش عقرب در جنوب استان کرمان گزارش شده است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، مسعود مطهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن فصل گرما اظهار داشت: با توجه به گزارشات عقرب گزیدگی در جنوب کرمان که به ما می‌رسد، مردم باید در فصل گرما مراقب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو نوع شایع عقرب در منطقه وجود دارد گفت: یکی از انواع این عقرب‌ها، عقرب زرد یا الماس است که نوع عقرب دارای سم خطرناک است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت با اشاره به اینکه محل گزش این نوع عقرب درد زیادی ندارد افزود: همین مساله باعث مراجعه دیرتر فرد به مراکز درمانی می‌شود چنانچه شخصی دچار این نوع گزش شد، سریعا به پزشک مراجعه کند.

وی با بیان اینکه نوع دیگری عقرب نیز در جنوب استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: نوعی دیگری جمله عقرب سیاه بزرگ است که  زهر آن سمی و باعث درد شدید در محل گزش می‌شود.

مطهری با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری 435 مورد گزش عقرب در جنوب کرمان گزارش شده است، افزود: همچنین 85 مورد گزش مار در فرورین و اردیبهشت ماه سالجاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شاهد بودیم که خوشبختانه همگی درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش این گزش‌ها در فصل تابستان و پاییز بیشتر است گفت: می‌طلبد که هشدارهای لازم و اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌رسانی انجام شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت افزود: برای پیشگیری از عقرب‌گزیدگی اقدامات حفاظتی مانند پرهیز از انباشتن و توده‌کردن هیزم، مصالح ساختمانی در محل سکونت و اطراف آن، خوابیدن بر روی زمین، مسدود کردن سوراخ‌های دیوارهای منازل و غیره ضروری است.

وی عنوان کرد: افراد در صورت عقرب‌گزیدگی سریعا به مراکز درمانی، اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

مطهری تصریح کرد: در صورت عقرب‌گزیدگی باید از شکافتن، تیغ‌زدن، مکیدن و خارج کردن نیش عقرب با فشردن محل گزش، خودداری شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر طوس کیانی در نشست با مدیران بخش سلامت شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه با متخلفانی که در ازای خدمات درمانی تعرفه‌ها و پول‌های غیر قانونی دریافت می‌کنند، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی به صورت خودسرانه با افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی برای مردم مشکل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هنوز تعرفه‌های پزشکی سال جدید ابلاغ نشده است، گفت: هرگونه افزایش قیمت در ویزیت و تعرفه پزشکی خلاف قانون و تخلف محسوب می‌شود و در صورت گزارش، با فردخاطی قاطعانه برخورد می‌شود.

کیانی تاکید کرد: قیمت‌های که در فضای مجازی برای گرانی تعرفه‌ها منتشر می‌شود، صرفاً پیشنهاد و گمانی زنی است؛ اما تاکنون تعرفه‌های پزشکی که براساس اجماع نظر انجمن بیمه گران، نظام پزشکی و هیأت دولت تعیین می‌شود، در سال جدید ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه وزرات بهداشت و درمان و دولت این است با حذف تدریجی تعرفه‌های ارزی، هزینه‌های اضافی بر مردم و بیماران تحمیل نشود.

کد خبر 6080563

دیگر خبرها

  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • ٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • سیل 3 دختر نوجوان را با خود برد
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • محور رودبار جنوب به کهنوج بازگشایی شد
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند