Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 21 خردادماه در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی و خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنای شعبه فارس ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایكنا گفت: جهاد دانشگاهی خود ظرفیت بزرگی است كه یكی از آن‌ها خبرگزاری ایكناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت‌الاحزان می‌تواند همكاری نزدیك‌تری با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد
وی با اشاره به برگزاری كلاس‌های آموزشی توسط جهاد دانشگاهی تأكید كرد كه مؤسسه بیت‌الاحزان می‌تواند پیوستگی و همكاری بسیار نزدیك‌تری با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد.

ارتباطات مؤسسات و نهادهای قرآنی بسیار ضعیف است
شاهسونی اظهار كرد: در حوزه فعالیت‌های دینی كه شاخص آن قرآن است، متأسفانه ارتباطات مؤسسات، ارگان‌ها و نهادهای فعال در این زمینه بسیار ضعیف است و شاید گاهی اوقات در حد صفر باشد لذا به نظر می‌رسد خبرگزاری ایكنا و جهاد دانشگاهی با توجه به موقعیتی كه دارند، می‌توانند نقش محوری در ایجاد این اتحاد و انسجام را بر عهده بگیرند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور یادآور شد: خبرگزاری ایكنا در تهران برای شخصیت‌های قرآنی همیشه مراسم گرامیداشت برگزار می‌كند و از همه ارگان‌ها و نهادها نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آورد لذا خوب است كه ایكنای فارس هم به این قضیه روی آورد.
وی باز هم تأكید كرد: یكی از جاهایی كه می‌تواند نقش محوری برای ایجاد انسجام و وحدت میان جامعه و مراكز قرآنی داشته باشد جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایكنا است كه می‌تواند عاملی برای انسجام مراكز قرآنی باشد.

بیت‌الاحزان افكار قرآنیان را به سمت فارس چرخاند
شاهسونی با ابراز امیدواری از اینكه در آینده تعامل بیشتری این مؤسسه با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان اكنون یك پتانسیل بزرگ در حوزه فعالیت‌های قرآنی برای استان فارس است و به شكلی دارد به وسیله مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن محوریت حوزه حفظ قرآن را به طرف فارس می‌چرخاند و افكار قرآنیان و مسئولان به این سمت چرخیده است كه اگر بخواهد كار تخصصی در حوزه حفظ قرآن انجام شود،‌ باید توسط بیت‌الاحزان انجام شود.
وی با بیان اینكه ایكنا هرچه این سبقه را بیشتر مطرح كند، به همان میزان می‌توانیم در تبدیل استان فارس به قطب قرآنی كشور موفق‌تر عمل كنیم، گفت: ما طی سال‌های گذشته این مسئله را مطرح كردیم و امام جمعه فقید شیراز مرحوم آیت‌الله ایمانی نیز از این قضیه استقبال كرده و بر روی آن صحبت‌های بسیاری كردند چرا كه فارس واقعاً این پتانسیل را دارد كه به عنوان قطب قرآنی كشور مطرح شود ضمن اینكه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اینجاست كه این هم می‌تواند به عنوان شعار محوری قرار گیرد.

استفاده از پتانسیل‌ بیت‌الاحزان نیازمند توجه مسئولان و خیران است
وی با تأكید بر اینكه استفاده از این پتانسیل و ظرفیت‌های قرآنی فارس نیازمند توجه مسئولان و خیران است، به فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان اشاره كرد و گفت: فعالیت‌های این مؤسسه به حدی قوی و مؤثر بوده است كه در دو سال گذشته یك خانواده از آمریكا برای حفظ قرآن به مركز این مؤسسه واقع در روستای محمدآباد استهبان آمدند و این نشان می‌دهد كه همه افكار قرآن‌دوستان و قرآنیان به سمت این مؤسسه چرخیده است و اگر كسی خواست حفظ قرآن را به‌صورت تخصصی دنبال كند باید به این مؤسسه بیاید.
شاهسونی با یادآوری اینكه تمام فعالیت‌های بیت‌الاحزان با مركزیت استان فارس انجام می‌شود، گفت: ما جزو معدود مؤسساتی هستیم كه شعبات زیادی در سطح كشور داریم علی‌رغم اینكه مركزیت ما در قم و یا تهران نیست.

معرفی نوع نگرش و حركت بیت‌الاحزان در آغاز شكل‌گیری تاكنون بسیار مهم است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس اظهار كرد: مؤسسه بیت‌الاحزان یك حركت پایین به بالا را آغاز كرد؛ در صورتی كه همیشه برای انجام حركت‌های بزرگ اول این حركت باید در تهران و قم انجام شود و بعد كم كم به مراكز استان‌ها تسری پیدا كند اما بیت‌الاحزان كار خود را از یك روستای كوچك در دهستان خیر شهرستان استهبان استان فارس آغاز كرد لذا معرفی این نوع نگرش و حركت بسیار مهم است.
وی با تصریح اینكه این مؤسسه در یك مجموعه از یك روستا هدایت می‌شود، گفت: هم‌اكنون 173 شعبه توسط بیت‌الاحزان و 13 مركز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن و حوزه علمیه در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی شده است.
شاهسونی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایكنا گفت: خبرگزاری ایكنا می‌تواند به عنوان زبان گویای مراكز قرآنی نقش و تأثیر بسزایی در جلب نظر مسئولان به این مؤسسه جهت كمك كردن به گسترش فعالیت‌های آن انجام دهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني بيت الاحزان جهاد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در  این مراسم گفت: ترویج فرهنگ معارف قرآنی و اندیشه های اسلامی در جامعه و انتقال آن به نسل جوان بسیار مهم است .

حجت الاسلام امامی افزود: برای تحقق این اهداف حمایت همه جانبه از جامعه قرآنی امری اجتناب ناپذیری است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود