Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیئت سه نفره‌ای از مدیریت شهری اصفهان در اجلاس جهانی سالانه شهرهای خلاق یونسکو حضور یافته تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری با اشاره به حضور هیأت سه نفره مدیریت شهری اصفهان برای نخستین بار در اجلاس جهانی سالانه شهرهای خلاق یونسکو، اظهار کرد:  اصفهان از سال ۲۰۱۴ در این شبکه پذیرفته شده اما تا کنون هیچ نماینده‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور پیدا نکرده بود و از آنجا که این مسأله در ارزیابی ادامه عضویت اصفهان در این شبکه برای سال آینده بسیار حیاتی است، مدیریت شهری اصفهان در این دوره از اجلاس حضور می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دوازدهمین اجلاس سالانه شبکه شهرهای خلاق جهان ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در شهرهای کراکف و کاتوییس لهستان برگزار می‌شود و شهردار اصفهان، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر در این رویداد حضور خواهند یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرهای عضو این شبکه موظف هستند به منظور تبادل تجربیات و بهره‌مندی از ظرفیت دیگر شهرها حضور مؤثر و مفیدی در این شبکه و رویدادهای آن داشته باشند و عملکرد آنها پس از هر دوره چهار ساله ارزیابی می‌شود. بر همین اساس هیئت سه نفره‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور یافته تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند.

وی گفت: اصفهان متعهد شده بود به عنوان یک شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق توسعه ظرفیت هنرمندان و کارآفرینانِ خلاق با پشتیبانی مالی و آموزش در مدیریت و بازاریابی، تشویق زنان به تولید صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق برنامه تولید انبوه و تبدیل آنها به تولیدکنندگان برای ادامه دانش و تحرک اقتصاد محلی، ترسیم چشم‌انداز وضعیت صنایع دستی و هنر عامه از لحاظ آموزش، اشتغال و کارآفرینی و در نهایت توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجربه با دیگر شهرهای خلاق از طریق پروژه‌های مشترک در راستای برنامه‌های نوآورانه صنایع دستی و برجسته سازی نوآوری بر مبنای رویکردهای بین رشته‌ای بر ارزش‌های شهری خود بیفزاید که تمام این رویکردها و اقدامات اصفهان و دیگر شبکه شهرهای خلاق رصد شده و نتیجه ارزیابی‌های دوره‌ای هر شهر، ادامه مسیر را روشن می‌سازد.

مقدری اضافه کرد: از ایران تنها دو شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای عامه و رشت در حوزه غذا و خوراک عضو این شبکه هستند و هیأت‌های این دو شهر در واقع نمایندگان فرهنگ و هنر ایران در این شبکه یونسکو محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر این که نباید با بی تفاوتی و کم کاری نگاه مثبت جهانی یونسکو به فرهنگ و آیین‌های ایران را خدشه‌دار کرد، خاطر نشان کرد: شبکه شهرهای خلاق، همکار ممتاز یونسکو است و نه تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار محسوب می شود، بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری است و از طریق آن همه ذی‌نفعان شهر اعم از نهادهای دولتی، نهادهای عمومی مانند شهرداری و بخش خصوصی توانمند و تسهیل‌گر، هنرمندان و اصناف مرتبط با این حوزه زیر چتری واحد به توسعه و گسترش خلاقانه پژوهش، تولید، بازاریابی و پرورش نسل آینده این هنرها در کنار یکدیگر می پردازند. 

گفتنی است شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق شامل صنایع دستی و هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را شامل می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان شوراي شهر کراکوف لهستان مدیریت شهری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان