Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارتقای سلامت اداری و رعایت و حفظ حقوق شهروندی، از سه طریق اقدام به پاسخگویی به شکایات شهروندان خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد حسینی صالحی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قم از طریق سامانه‌های شهراه، سامد و سامانه بازرسی قم در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء سلامت اداری و رعایت و حفظ حقوق شهروندی اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به این‌که پروژه شهراه به دستور وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۲ آغاز شد، خاطرنشان کرد: سامانه شهراه، راهی به‌سوی شهروندان و با شعار گزارش از شما، رسیدگی از ما، راه‌اندازی شده و شهروندان در صورت مواجه با مشکلات خدمتی در بخش‌های مختلف سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی می‌توانند به این سامانه ورود پیداکرده و موارد عدم پاسخگویی و دیگر مشکلات را گزارش نموده و پس از ثبت شکایت کدرهگیری را به‌منظور پیگیری درخواست خود دریافت نمایند.

حسینی صالحی افزود: ارتقای سلامت اداری و پاسداشت حقوق شهروندی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهراه به آدرس  shahrah.mrud.ir یا لینک این سامانه در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم به آدرس qom.mrud.ir ثبت درخواست نموده و خدمت موردنظر خود در حوزه راه و شهرسازی را دریافت نمایند.

وی با اشاره به رویکرد مثبت سامانه شهراه در خصوص اصلاح فرآیندها اظهار داشت: شهروندان می‌توانند علاوه بر طرح شکایات و مشکلات در سامانه شهراه، پیشنهادهای خود را در راستای اصلاح و تسریع امور در حوزه راه، مسکن و شهرسازی ارائه دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در ادامه گفت: سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت شامل انتقادات و پیشنهادات، طرح‌ها و ایده‌ها، شکایات و مسائل و مشکلات، گزارش از عملکرد دستگاه‌های و نهادهای اجرایی است که در این راستا شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس saamad.ir یا با سامانه تلفنی ۱۱۱ مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند.

وی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت اهدافی چون ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات عمومی دولت، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آن‌ها، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مکاتبات واصله را در دستور کار دارد.

حسینی صالحی اشاره کرد: برای ارتباط مردم با سامانه الکترونیکی دولت، همه ابزارهای ارتباطی ازجمله تلفن (شماره تلفن ۱۱۱ به‌عنوان سرشاخه ارتباطی) و همچنین پیام کوتاه (SMS) و اینترنت، شامل پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، به نشانی  saamad.ir در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان این مطلب که دولت تلاش دارد از طریق اجرای طرح سامد به تسهیل و تسریع ارتباطات مردم با مسئولان بخش‌های اجرایی بپردازد یادآور شد: شماره تلفن ۱۱۱ مجرای اصلی ارتباط الکترونیکی مردم و دولت است و این ابزار به نحوی طراحی‌شده که هر فرد از هر نقطه از کشور با این شماره تماس بگیرد، به‌طور اتوماتیک به بخش پاسخگویی سامد استان مربوطه متصل می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ازجمله سامانه‌های اظهار نظرات، پیشنهادات، شکایات که به‌عنوان یک مجرا و پل ارتباطی بین مردم با اداره کل بازرسی به‌عنوان ابزار نظارتی قوه قضائیه طراحی‌شده است shekayat.bazresi.ir سامانه پاسخگویی به شکایات بازرسی کل کشور است که شهروندان و مراجعین می‌توانند از طریق این سامانه نیز شکایات خود را مطرح کرده و پیگیری کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات راه و شهرسازی استان قم به‌صورت حضوری مشکلات و شکایات خود را طرح و پیگیری نمایند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در کلان‌شهر اصفهان از دهم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت اعلان عمومی شد.

سیدمرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فراخوان «شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در شهر اصفهان» اظهار کرد: هدف از این فراخوان تسهیل در فرایند ساخت‌وساز و تأمین مسکن برای شهروندان در پهنه شهر اصفهان است.

وی افزود: این فراخوان به شناسایی سازندگان حرفه‌ای در حوزه تأمین مسکن می‌پردازد و با دعوت از تولیدکنندگان برتر و ایجاد فضای سازنده و هدفمند، ضمن قدردانی از فعالیت آن‌ها، بستر ارائه امتیازات ویژه برای تولیدکنندگان برتر پروژه‌های ساختمانی در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فراهم خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در راستای تحقق تولید بر اساس شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» که ارتباط مستقیم با مشارکت مردم دارد، نقشه راهی برای ۳۶۵ روز ۱۴۰۳ تدوین و راهکارهای تسهیل‌کننده برای عملیاتی کردن این محور با تاکید بر مسئله تولید، تهیه شده و در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

حسام‌نژاد اضافه کرد: نکته مهمی که در انتخاب شعار سال وجود دارد، تاکید رهبر انقلاب بر مشارکت محسوس مردم در تولید است، یعنی هدف باید این باشد که روابط حاکم بر سازندگی به مردم واگذار شود و ارکان شهری در امور اجرا نباید دخالت کند، بلکه تولید توسط مردم و نهادهای مردمی اداره شود.

وی گفت: معیارهای انتخاب سازندگان برتر در این فراخوان، پایداری ساختمان و مدیرت انرژی، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند صنعت ساختمان، سرمایه‌گذاری در بافت‌های ناکارآمد و محلات محروم، کیفیت طراحی و جذابیت بصری ساختمان‌های احداثی، اقدامات صورت گرفته در افزایش سرعت فرایند ساخت‌وساز، رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی، مساحت زیربنای ساختمان‌های احداثی، ارتقای ایستایی ساختمانی با کاهش وزن سازه و استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: زمان فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان شهر اصفهان از دهم تا بیست‌پنجم اردیبهشت است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۳۱-۳۴۵۹۳۶۳۴ داخلی ۱۲۱ تماس بگیرند یا با مراجعه به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به نشانی www. shahrsazi.isfahan.ir فرم حضور در این فراخوان را دریافت کنند.

کد خبر 750287

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟