Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:13:17 GMT

استارتاپهای حوزه سلامت دیجیتال حمایت می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۲۲۷۹

استارتاپهای حوزه سلامت دیجیتال حمایت می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدعلی حجازی با بیان اینکه توسعه استارتاپهای دیجیتال سلامت یکی از اهداف مهم این جشنواره است، اظهار داشت: باید از ابزارهای گسترده تاثیرگذارترین فناوری امروز جامعه به بهترین شکل بهره برد و در اینن میان رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مبانی سلامت و آگاهی‌سازی در این حوزه نقشی به‌سزایی در ارتقای سلامت جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته امروز به دلیل پیشرفت‌های شگرف در فناوری‌های مدرن و سبک ارائه محتوی در رسانه‌ها، فضای سایبری و دنیای مجازی یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی لقب گرفته‌اند.

حجازی با اشاره به جمعیت بالای ۴۰ میلیونی استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه هوشمند در ایران گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای فناوری‌ها و اهمیت ارتقای سلامت، باید بتوان به شکل روزآمد این ابزارها را در مسیر ارتقای سلامت در جامعه، مورد استفاده قرار داد و از ظرفیت‌های بالای صنعت دیجیتال در توسعه مبانی سلامت و ایجاد اشتغال سازنده استفاده کرد.

حجازی گفت: امروزه، در فرآیند توسعه پایدار، مهم ترین عامل در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی، استفاده موثر از منابع علمی و فناوریهای نوین است. تحقق اهداف عالی نظام سلامت، تنها با برنامه ریزی و استفاده از تمامی فناوری‌های روز و نوین محقق خواهد شد و در این میان، تاثیرگذارترین فناوری شناخته شده در دهه گذشته، فناوری اطلاعات است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت بر لزوم توسعه استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال تاکید کرد و اظهار داشت: شناسایی تولیدکنندگان فناوری و رسانه های دیجیتال، استفاده از این ظرفیت‌ها در رفع نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکپارچه‌سازی فرهنگی در بکارگیری رسانه‌های دیجیتال میان مردم از جمله اهداف اولیه برپایی این جشنواره است.

وی ادامه داد: در همین حال، توسعه کاربری فناوری‌های دیجیتال در نظام سلامت، رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری آثار و خدمات الکترونیک سلامت و معرفی برگزیدگان با همکاری معاونت اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر هدف‌گذاری‌های این جشنواره است که با حضور استارتاپهای این حوزه تحقق می یابد.

به گفته حجازی، در این جشنواره مقرر شده است تا استارتاپها، رسانه های دیجیتال و خدمات الکترونیک برتر حوزه سلامت در نمایشگاه جانبی، در معرض دید دست اندرکاران نظام سلامت قرار گیرند و حمایت شوند.

جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهرماه امسال برگزار می‌شود و جزئیات بیشتر از آن در این لینک در دسترس است.

کد خبر 4318358 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: استارتاپ ایرانی رسانه دیجیتال طرح تحول سلامت کسب و کارهای اینترنتی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات فناوری نانو سلول بنیادی ایالات متحده آمریکا گوگل موبایل پهپاد ناسا فیس بوک رایانه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویداد‌های جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاورد‌های جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳ درباره حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین حضور هیات‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجیهزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

خالقیان اشاره کرد: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجیهزات الکترونیک پزشکی، تجیهزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده‌ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افرود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازار‌های صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجیهزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع شود.

وی در پایان افزود: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطاء شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۱۴۰۳) ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای