Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت آموزش و علوم اوکراین در نظر دارد تا به جای کلمه والدین (پدر و مادر)، از واژه "خویشاوند" در کتاب‌های درسی این کشور استفاده کند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،کارشناسان فرهنگی اوکراین بر این نظرند که بسیاری از کودکان این کشور نمی‌توانند مطالبی را که در کتاب‌های درسی شان می‌آموزند در زندگی روزمره تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوکراین سه میلیون کودک یعنی ۴۰ درصد از جمعیت کل دانش‌آموزی این کشور در خانواده‌های تک نفره زندگی میکنند.

به گفته کارشناسان مطالبی همچون یک روز خوب با پدر و مادر و یا بحث در مورد نقش پدر و مادر بطور مستقیم باعث احساس افسردگی در نیمی از دانش آموزان این کشور شده است، از این رو وزارت آموزش و علوم اوکراین برنامه تغییر ماهیت کتاب‌های درسی و مفاهیم اصلی خانواده را در دست اجرا دارد.


نداشتن تعهد به زندگی مشترک، آزادی‌های فراوان در جامعه و عدم پایبندی به مسائل اخلاقی باعث شده تا شمار فرزندانی که هویت اصلی پدر خود را نمی‌شناسند و یا گرمی آغوش مادر را در طول زندگی احساس نکردهاند، روز به روز افزایش یابد. کارشناسان فرهنگی این معضل را به عنوان بزرگترین چالش اجتماعی اروپا می‌دانند.   انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش چالش کارشناسان والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در اجرای این طرح ۵۰۰ تئاتر درسی در مدارس ابتدایی استان تهیه شد که ۲۲ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کرد و از بین آثار برتر استانی نمایش خرید اینترنتی دانش آموزان ملایری با مربیگری کتایون کارگر بین ۱۲ نمایش برتر کشوری قرار گرفت.

فرزاد لباسی افزود: استفاده از ابزار‌ها و هنر برای تفهیم درس‌ها در آموزش و پرورش مورد توجه است و از سال‌های آینده این روند آموزشی در سایر پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

طرح تئاتر درسی همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر! (+عکس)
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
  • روایت پری خانه ما از راز مادران چند شهید
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»