Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، بعد از خروجی ایالات متحده آمریکا از برجام، اکثر شرکت‌های بزرگ خودروسازی طرف قرارداد با جمهوری اسلامی ایران بعد از برجام مراودات اقتصادی‌شان را کاهش داده‌اند. اکنون نیز برخی از آنان اعلام داشته‌اند فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درخواهند آورد. هر کدام از این کمپانی‌های بزرگ یکی بعد از دیگری از صنعت نفت گرفته «توتال» تا خودروسازی «سیتروئن» اعلام کرده‌اند از چرخه صنعتی و تولیدی ایران خارج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از مدیران پژو سیتروئن اعلام کرده در شرایطی جدید و اعلام تحریم‌های آمریکا، توانایی استمرار فعالیت‌های شان در صنعت خودروسازی ایران وجود ندارد و کلیه فعالیت‌های خود در ایران را بعد از ضرب الاجل اواسط مردادماه دولت آمریکا در خروج از برجام به حالت تعلیق درخواهند آورد.
این شرکت اعلام کرده است اگر از دولت آمریکا و خزانه‌داری این کشور معافیت و مجوز ماندن در ایران را کسب کند، احتمال ادامه فعالیت‌ها در ایران وجود دارد. هر چند خروج این شرکت بیشترین ضربه را به ایران خودرو و سایپا به عنوان شرکای اصلی تجاری داخلی این تولید کننده بزرگ خودرو وارد خواهدکرد، اما صنعت قطعه‌سازی کشور نیز از خطرات خروج این شرکت مصون نیستند.
اخبار حکایت از آن دارند که تمام قطعه سازان مرتبط با پژو سیتروئن از سوی ایالات متحده آمریکا در صورت تداوم فعالیت‌های شان بعد از مرداد ماه مورد تهدید فشار‌های مالی و جریمه‌های سنگین قرار گرفته‌اند. این قطعه سازان در صورت پذیرش خواسته‌های ایالات متحده آمریکا حق هیچگونه همکاری با شرکت‌های قطعه سازی داخلی ایران را نخواهند داشت. در غیر این صورت پژو سیتروئن و شرکت‌های تابعه آن با فشار و تهدیدات فزآینده واشنگتن مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر تمام قرارداد‌های بین خودروساز‌ها و قطعه ساز‌های داخلی با شرکت‌های فرانسوی‌ها تا اواسط مرداد ماه امسال عمر خواهند داشت.
مسئله مهم دیگر تاثیر تحریم‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا بر صنعت قطعه سازی ایران است و ایجاد اختلال در روند تامین مواد اولیه برای کارخانه‌های قطعه سازی خودرو داخل کشور می‌باشد. در صورت تحقق یافتن تهدید‌های ایالات متحده آمریکا به نسبت شرکت‌های خارجی که طرف قرارداد با کارخانه‌های تولید قطعات داخلی خودرو ایران هستند صنعت قطعه سازی کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.
در واقع به دلیل نقش آمریکا در مراودات بانکی، مالی جهانی و بازار مصرفی داخلی بزرگ آن، هیچکدام از کمپانی‌های اروپایی و مطرح جهان چه در صنعت خودروسازی ایران چه صنایع دیگر از جمله پتروشیمی نمی‌توانند بدون در نظر داشتن سیاست‌های تحریمی آمریکا به فعالیت‌های خود ادامه دهند. در کل این مسئله در نهایت به کاهش محسوس تیراژ تولید خودرو در ایران منجر خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست پژو سیتروئن قطعه سازان ایرانی ایالات متحده آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد