Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ در روزهای اخیر برخی پایگاه های اطلاع رسانی اعلام کردند که طبق اعلام قبلی گوگل، دسترسی به خدمت نقشه جویشگر گوگل (گوگل مپس) از امروز با پرداخت هزینه و یک کلید «آی.پی.آی» معتبر ممکن خواهد بود و توسعه دهندگان برای دسترسی به خدمت گوگل مپس باید یک حساب کاربری پرداخت (billing account) داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این ارتباط خسرو سلجوقی  اظهار داشت: کسب و کارهای داخلی می توانند از سامانه نما.آی.آر (nama.ir) به جای سرویس نقشه گوگل استفاده کنند.
وی افزود: اکنون چند شرکت ایرانی در زمینه ارائه نقشه روی جویشگرها فعالیت دارند و قرار بود یکی از این ها تیرماه امسال به طور رسمی معرفی و بهره برداری شود که اکنون با این اتفاق جدید ممکن است زودتر آیین معرفی آن برگزار شود.
وی این سامانه را «نما.آی.آر(nama.ir)» معرفی کرد و گفت: این سامانه توسط بخش خصوصی طراحی شده و کاری شایسته است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران به تاثیر این اقدام گوگل روی کسب و کارهای ایرانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کسب و کارهای ایرانی می توانند از «آی.پی.آی» و «نما.آی.آر(nama.ir)» استفاده کرده و خلاء های ایجاد شده را برطرف کنند.
 گوگل در ماه می (اردیبهشت - خرداد) از تغییراتی بزرگ در کسب و کار گوگل مپس خود خبر داده بود و توسعه دهندگان خدمات نرم افزاری از این پس برای دسترسی به خدمت گوگل مپس باید یک حساب کاربری پرداخت (billing account) داشته باشند.
پلتفرم جدید نقشه گوگل برای کاربران محصولات ساده (API،) طرح تک نرخی و پرداخت همزمان برای استفاده از خدمت، پشتیبانی رایگان و راه حل های جدید ارائه می کند.
گوگل در سال 2005 خدمت گوگل مپ را برای توسعه دهندگان فراهم کرد و قرار است پلتفرم گوگل مپس با ارتقای کسب و کار خود این مشکل را برای توسعه دهندگان برطرف کند و در همین راستا از کاربران هزینه ای دریافت می کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کاربران ایرانی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری

  فوران چاه‌های نفت ازخطرات مهمی است که فرآیند استخراج نفت را چه درخشکی وچه دردریا تهدید می‌کند؛ حادثه فوران چاه رگ سفید در سال ۹۶ نمونه‌ای از بروز چنین حوادثی درکشور است.متخصصان کشورمان با طراحی و تولید «دستگاه پیشرفته شبیه‌ساز فوران حفاری سری ۵۰۰۰» گام بلندی درراستای آموزش نیروی متخصص برای استخراج ایمن ازچاه‌های نفت برداشته‌اند.براساس استانداردهای بین‌المللی فراهم کردن تمهیدات ایمنی جزو نخستین فعالیت‌هایی است که پس از حفر چاه‌های نفت و گاز باید انجام شود. آموزش نیروی انسانی برای مقابله باپیشامدهای خطرآفرین احتمالی ازجمله این اقدامات است که نیازبه وسایل و تجهیزات کمک‌آموزشی مناسب دارد.استفاده ازشبیه‌سازهای پیشرفته می‌تواند ازگزینه‌های مناسب درامرشبیه‌سازی کار در شرایط واقعی باشد و امکان آموزش مستمر باهزینه پایین وتکرارسناریوهای ایمنی مختلف بدون به خطرافتادن جان کارکنان یا تاسیسات را فراهم کند.

همت برای خودکفایی
باوجود مزیت‌های نام برده شده،تنها دستگاه شبیه‌ساز خارجی که در ایران استفاده می‌شد، ازکارافتاده بود و به دلیل تحریم‌ها امکان تعمیر آن وجود نداشت. همین امر هم موجب شد تا متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در کشور برای تولید داخلی چنین دستگاهی دست به کار شوند.متخصصان این شرکت دانش‌بنیان موفق شدند دستگاه شبیه‌ساز خارجی را در عملیات پیچیده مهندسی، دوباره راه‌اندازی کنند. همین کار هم موجب شد در کنار توسعه دانش فنی، اعتماد به نفس و شوق جدی برای تولید داخلی چنین محصولی ایجاد شود و بلافاصله تلاش برای تولید بومی این محصول آغاز شود. بنابر اظهارات رسمی مدیران شرکت ملی حفاری ایران در حال حاضر حداقل ۱۰ دستگاه از این شبیه‌ساز در کشور مورد نیاز است و در شرایط فعلی امکان تأمین آن از خارج کشور وجود ندارد. به گفته جعفر زدوار، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، حدود ۶۰۰۰ نفر از کارکنان صنعت حفاری کشور ملزم به طی دوره‌های آموزشی با این تجهیز جهت دریافت مجوز فعالیت بر تأسیسات نفتی هستند.
   
آغاز مسیری جدید در توسعه ایمنی صنایع نفت و گاز
پس از تلاش موفقیت‌آمیز در راه‌اندازی مجدد دستگاه موجود و آغاز تلاش برای تولید داخلی شبیه‌ساز، صنایع نفتی کشور با امضای قراردادهایی برای تولید چهار نمونه داخلی از این دستگاه از این طرح استقبال کردند.جعفر زدواردرباره این پروژه به«جام‌جم» می‌گوید: «تولید این محصول از سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی دقیق، پشتیبانی تولید و به‌خدمت‌گیری ظرفیت بخش‌های خصوصی کشور آغاز شده و پس از تکمیل دستگاه‌های اول و دوم،دستگاه سوم درخط نهایی تولیدودستگاه چهارم درمرحله ساخت قطعات قرار گرفته است.»اما این پایان کار نخواهد بود و با توجه به درخواست متقاضیان، برنامه‌ریزی برای تولید دستگاه‌های شبیه‌ساز فوران حفاری ادامه دارد.این شرکت دانش‌بنیان اکنون ظرفیت تولید دودستگاه درسال رادارد ودرنظر دارد تا این ظرفیت را توسعه دهد. 

از مهندسی معکوس تا نوآوری
تجربه کسب شده در راه‌اندازی مجدد محصول خارجی کلید اصلی دست یافتن به دانش تولید داخلی و مبنای طراحی و ساخت این دستگاه شبیه‌ساز بوده است. بخش‌های مختلف این دستگاه با روش مهندسی معکوس و در کنار آن ابتکار و خلاقیت متخصصان کشور در بهینه‌سازی قطعات تهیه شده‌اند. مهندس زدوار در رابطه با حضور شرکت‌های خصوصی در مسیر توسعه این طرح می‌گوید: «پس از طراحی کلیه سیستم‌ها و زیربخش‌های شبیه‌ساز، بسیاری از زیر مجموعه‌ها به بخش خصوصی برون‌سپاری شد.» وی می‌افزاید: «مونتاژ نهایی در شرکت صورت می‌گیرد و خط تولید محصول پیاده‌سازی شده است. همچنین بازخوردهای دریافت‌شده از نمونه‌های تحویل شده محصول می‌تواند زمینه بهینه‌سازی هرچه بهتر و حتی صادرات این محصول را هم فراهم کند.» البته که مسیر تولید این محصول حیاتی برای صنایع نفت و گاز کشور چالش‌های زیادی هم داشته است. جعفر زدوار از مهم‌ترین معضلات این مسیرمی‌گوید:«بروکراسی اداری درسازمان‌ها ونهادهای اصلی ازمهم‌ترین چالش‌های شرکت‌هاو تولیدکننده‌ها در کشور است. ضمن این‌که هماهنگی هرچه بیشتر مجموعه‌ نفت با دیگر ارکان اجرایی بالادستی می‌تواند تاثیرات به‌سزایی در امر سرعت‌بخشی به تولید محصولات راهبردی در کشور داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)