Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ٢٦٣ طرح ملی با ارزش سرمایه گذاری ٢٦ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان و اشتغالزایی ١٧٦ هزار شغل تخصصی که بین ١٢ تا یک سال در سازمان معطل مانده بود با تفویض اختیارات تعیین تکلیف شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر خود به استان مرکزی در جمع پرسنل محیط زیست استان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این حوزه گفت: علیرغم اینکه سازمان محیط زیست ۱۵ هزار پست سازمانی دارد ولی در عمل این سازمان داری ۵۸۰۰ پرسنل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری اظهار کرد: تلاش کرده ایم بخشی از این کمبود نیروها را با برون سپاری فعالیت ها جبران کنیم، به همین منظور استفاده از ظرفیت دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه محیط‌بانان گفت: به طور قطع باید تعداد محیط بانان تقویت شود چراکه سوءاستفاده گران به هرحال وجود دارند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تفویض اختیار کامل به استان ها داده شده است، بیان کرد: بر اساس این مهم سازمان های محیط زیست استان ها موظف به پیگیری، رفع مشکل و پاسخگویی مشکلات و مسائل زیست محیطی استان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات در سرعت بخشی به امور موثر بوده است، ادامه داد: ٢٦٣ طرح ملی با ارزش سرمایه گذاری ٢٦ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان و اشتغالزایی ١٧٦ هزار شغل تخصصی که بین ١٢ تا یک سال در سازمان معطل مانده بود با تفویض اختیارات تعیین تکلیف شدند.

کلانتری با انتقاد از پایین بودن اعتبارات سالانه محیط زیست کشور اضافه کرد: اعتبار سالانه محیط زیست ۹۰۰ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار در مقابل اعتبار برخی از دستگاه ناچیز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه نباید مشکلات مانع اجرای فعالیت ها باشد، افزود: بایستی نهایت تلاش را برای اثر بخش بودن به کار برد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی