Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین و ابلاغ راهنمای طراحی موج‌شکن‌های توده سنگی و مرکب در برابر سونامی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، ‌حمید خلیلی واوسری، سونامی را یکی از مخاطرات احتمالی برای سواحل کشور نام برد و گفت: آگاهی از نحوه طراحی مناسب موج‌شکن‌های مرسوم و یا تقویت موج‌شکن‌های موجود در مراحل مختلف (طراحی تا اجرا) در برابر سونامی احتمالی، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: راهنمای طراحی موج‌شکن‌های توده سنگی و مرکب در برابر سونامی در کارگروه تدوین ضوابط و معیارهای فنی و تخصصی سازه‌های ساحلی و دریایی کشور تهیه‌شده است که توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ شد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی، تأکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای وظایف قانونی و حاکمیتی خود در سواحل، بنادر و آبراهه‌های تحت حاکمیت کشور به‌منظور ساخت و توسعه و تجهیز بنادر کشور و نیز صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز ساحلی و دریایی و به پشتوانه مطالعات و تحقیقات صورت پذیرفته در بخش مهندسی سواحل و بنادر، جهت فراهم کردن زمینه‌های علمی طراحی و احداث سازه‌ها و تأسیسات دریایی مطمئن و بادوام در سطح کشور، مدیریت تهیه و تدوین «راهنمای طراحی موج‌شکن‌های توده سنگی و مرکب در برابر سونامی» را در دستور کار خود قرارداد.

خلیلی افزود: این راهنما پس از تدوین توسط سازمان بنادر و دریانوردی مطابق ضوابط مربوطه در کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی موردبررسی، ‌ ارزیابی و تصویب قرار گرفت.

او گفت: ارائه مجموعه‌ای کامل و جامع از روش‌های متداول و مناسب طراحی و تقویت این دسته از موج‌شکن‌ها در برابر سونامی به‌منظور استفاده متخصصان در پروژه‌های مرتبط از اهداف این راهنما است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه راهنما مربوطه به‌منظور تکمیل ضابطه شماره ۶۳۱ سازمان برنامه‌وبودجه کشور با عنوان "دستورالعمل طراحی سازه‌های ساحلی: شرایط طراحی" بوده و جایگزین بخش ۴ از فصل ششم آن شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، او گفت: ازاین‌رو تلاش شده است که علاوه بر در نظر گرفتن رئوس مطالب بخش مرتبط ضابطه شماره ۶۳۱، تعاریف و مباحث کامل‌تری از سونامی در کنار ارائه روش‌های تحلیل حدی و تعیّنی خطر سونامی و نیز ضوابط و راهکارهای تقویت موج‌شکن‌های توده سنگی و مرکب در برابر سونامی در این راهنما ارائه شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سونامی سازمان بنادر موج شکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،سه دانش آموزان نیشابوری در اقدامی زیبا و ابتکاری ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک برنامه درسی و علمی طراحی و اجرا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در جلسه‌ای که به منظورقدردانی از این دانش آموزان مبتکر برگزار شده بود، گفت: جای بسی خوشحالی است که فعالیت‌ها و اقدامات خدمتگزاران سازمان آتش نشانی مورد توجه و عنایت دانش آموزان و آینده سازان شهر عزیزمان نیشابور بوده و در راستای تکالیف درسی و علمی خودشان به این سازمان هم توجهی ویژه داشته اند.

ابوالفضل اسدی افزود: قطعا برای طرح‌های بعدی و کاملتر این عزیزان و سایر دانش آموزان مدارس نیشابور آماده حمایت و پشتیبانی کامل هستیم و این بهترین مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان جهت ایده پردازی‌های بزرگتر و توجه به سازمان آتش نشانی در همه ابعاد است.

وی گفت: دانش آموزان آرتین بکاییان و امیر رضا عمارلو از آموزشگاه امام حسین (ع) و آنیتا زرگرانی از آموزشگاه پدران آسمانی، سه دانش آموز خوش ذوق پایه هفتم هستند که ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک کار گروهی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود یکماه زمان صرف ساختن این ماکت کرده اند و خودروی ساخته شده با استفاده از کنترل دستی توانایی حرکت به جلو و عقب، پاشیدن آب و دارای جعبه کمک‌های اولیه، آژیر اعلام خطر با چراغ‌های هشدار دهنده و کاملا ابتکاری طراحی شده است.

 

دیگر خبرها

  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر