Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تسلیم غوغا سالاری رسانه‌ای نمی‌شویم و برنامه‌های محیط‌زیست را طبق قوانین پذیرفته‌شده در دنیا اجرا می‌کنیم. ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ استانها قم نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید ظهرابی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان قم که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به حفظ محیط‌زیست در توسعه همه‌جانبه کشور اظهار داشت: توسعه پایدار بدون توجه به محیط‌زیست و ارتقای آگاهی مردم در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برنامه‌های اجراشده در 50 سال اخیر اشاره کرد و افزود: متأسفانه در 50 سال اخیر برنامه‌های اجراشده در حوزه محیط‌زیست نتوانسته کشور را به رشد نرخ جمعیت حیات‌وحش و پوشش گیاهی مناسب برساند و همین امر لزوم بازنگری در برنامه‌ها و نحوه اجرا را مشخص می‌کند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: یکی از راهکارهای پیشبرد اهداف سازمان محیط‌زیست در حفاظت و ارتقاء فرهنگ در حوزه محیط‌زیست جذب مشارکت‌های مردمی بوده و در این راستا بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور بازنگری شده و در دوره جدید مدیریت محیط‌زیست تعیین تکلیف شده است.

وی تنها راه حفظ محیط‌زیست را در کنار توسعه پایدار ایجاد و تعریف منافع  مردم بومی دانست و گفت: نمی‌توانیم بدون ایجاد و حفظ منافع  مردم بومی قوانین محیط‌زیست را در مناطق حفاظت‌شده اعمال کنیم، مگر با برنامه‌هایی مانند طبیعت‌گردی و صدور پروانه شکار تا مردم بومی نیز از این قوانین و برنامه‌ها بهره لازم را برده و حفظ قوانین مناطق حفاظت‌شده را لازمه زندگی و ارتقاء سطح اقتصادی خود بدانند.

ظهرابی از ابلاغ دستورالعمل طبیعت‌گردی به مدیران استان‌ها خبر داد و تأکید کرد: مسئله شکار موضوعی تعریف‌شده در دنیا بوده و در بسیاری مناطق با در نظر گرفتن اکوسیستم و زمان مناسب این پروانه صادر می‌شود.

وی رسانه‌ها را مانع اجرای قوانین پذیرفته‌شده در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: تسلیم غوغا سالاری رسانه‌ای نمی‌شویم و با برنامه  مشخص و نرخ مصوب پروانه را صادر کرده و 20 درصد از سهم  پروانه شکار را به جوامع بومی اختصاص می‌دهیم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: از منابع مالی کسب‌شده از پروانه شکار می‌توانیم خدمات و تسهیلات موردنیاز جواب عمومی را تأمین کرده و مردم را به سمت حفظ محیط‌زیست تشویق و ترغیب کنیم.

ظهرابی در ادامه به شرایط اقلیمی و بحرانی  هوای استان قم اشاره کرد و افزود: باید حق آبه محیط‌زیست  طبق قوانین و مصوبه‌های تعیین‌شده به استان اختصاص داده‌شده و توسعه در مناطق بالادست  مانع رسیدن این حق ابه به تالاب‌های استان نشود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست