Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:09:05 GMT

تدوین طرح جامع شهر اراک در گام‌های پایانی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۷۰۳۴

تدوین طرح جامع شهر اراک در گام‌های پایانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تدوین طرح جامع شهر اراک در مراحل نهایی استانی است و بعد از تصویب در مراجع استانی که بالاترین آن شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی زندیه وکیلی درخصوص چهارمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با اشاره به بررسی طرح مجموعه شهری اراک در این جلسه گفت: این طرح قبل از این کارگروه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع شده بود و ایراداتی را اعضای شورای توسعه به این طرح داشتند که در این جلسه مورد رسیدگی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعضی از نقطه نظرات در طرح لحاظ شد و برخی ایرادات هم وارد نبود و مستندات مشاور و اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دستگاه تهیه کننده طرح ، مورد قبول اعضا قرار گرفت و نهایتا طرح مجموعه شهری اراک در این کارگروه به تصویب نهایی رسید .

وی اظهار کرد: مورد بعدی که در این جلسه مطرح شد، طرح جامع شهر اراک بود که حدودا از سال 1391 در حال تهیه است، کارهای مقدماتی این طرح مثل عکسبرداری هوایی، برداشت وضع موجود و مستندات آن، تهیه طرح پیشنهادی و سایر اقدامات مورد نیاز طرح انجام شده است .

زندیه وکیلی اضافه کرد: در تهیه طرح جامع شهر اراک؛ مسائل مهمی مانند کاربری ها، شبکه معابر، توسعه آینده شهر و غیره را داریم که در 10 تا 15 سال آینده فصل الخطاب شهرسازی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل حساسیت و دقت زیاد در تهیه طرح، ملاک ماست .

وی عنوان کرد: تا طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شود، راه طولانی است و بعد از ابلاغ آن، قراردادی برای تهیه طرح تفصیلی منعقد می گردد و زمانی که طرح تفصیلی جدید تهیه و تصویب شد، جایگزین طرح تفصیلی قدیمی می‌شود در نتیجه تا تهیه طرح جامع جدید کماکان طرح قبلی ملاک عمل است و تا زمانی که طرح تفصیلی براساس طرح جامع جدید تهیه نشود، طبق طرح تفصیلی گذشته عمل می شود .

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به تصمیمات جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گفت: دیدگاه های بلند نظرانه‌ای در تصویب این طرح باید دیده شود، نظرات اعضا لحاظ می شود، دستگاه‌های خدماتی نظراتشان را می دهند، مشاوران در جریان دیدگاه ها و نظرات دستگاه‌ها قرار می گیرد تا طرح با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان تهیه شود .

زندیه‌وکیلی به وضعیت سکونتگاه های غیر رسمی شهر اراک اشاره و عنوان کرد: تعدادی از نقاط حاشیه نشین در شهر اراک وجود دارد. همچنین یکی دو نقطه سکونتگاه غیر رسمی داریم که در محدوده نیستند که قرار شد مشاور این نقاط را بصورت ویژه بررسی و پیشنهادات خود را به کارگروه ارائه کند .

معاون عمرانی استان مرکزی اضافه کرد: 10 هکتار زمین در حریم شهر زاویه وجود دارد که سند آن به نام دولت است و قرار بر این شد که این زمین جهت کاشت درخت به شهرداری واگذار شود. شهرداری زاویه هم اعلام آمادگی کرده است که با استفاده از گونه‌های کم آب ‌بر، برای توسعه فضای سبز شهر، از این زمین استفاده کند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام طرح جامع شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی، فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی از ساعت هشت صبح روز جمعه، ۷ اردیبهشت‌ماه در بخش سینما آنلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «پرویز خان» که بخشی از زندگی مرحوم پرویز دهداری را روایت می‌کند، به تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده که پس از حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر و نامزدی در ۹ رشته برای دریافت سیمرغ بلورین و کسب دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به اکران نوروز رسید.

اکران عمومی این فیلم از ۲۳ اسفندماه در سینما‌های کشور آغاز شده بود و تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر به تماشای این فیلم رفته‌اند و سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.

سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، خسرو احمدی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، علی فرحناک، اسکندر کوتی و مریم سعادت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«پرویزخان» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان اساخته شده ست.

عوامل فیلم سینمایی «پرویز خان» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، تدوین: حسن حسندوست، طراح جلوه‌های بصری: سید هادی اسلامی، مدیر تولید: رضا زنجانیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، آهنگساز: بامداد افشار، اصلاح رنگ ونور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: علی غیاثوند، مدیر تدارکات: امیر مرایی، برنامه‌ریز: سحر زرندی، عکاس: حبیب مجیدی، روابط عمومی: علی سلمان زاده، مجری طرح: استودیو بادبان.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید
  • سوت سرنوشت