Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ گفت: مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ساعت ۲۴ فردا ۲۲ خرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش مهر، حسین توکلی با اعلام اين خبر افزود: تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی افزود: از تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون ۲۶۵ هزار و ۶۲۰ نفر، کدرشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۵۵ هزار نفر است.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ به همراه اصلاحیه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با توجه به دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند می‌توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند. سایر داوطلبان مجاز نیز تا سه شنبه ۲۲ خرداد ماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۹۷ برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

در همین زمینه: ۱۲ خرداد؛ آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد جزئیات انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ اعلام شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن‌ تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.
نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد