Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان آزادشهر ,به باغات اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۰ هزار تن محصول باغی در شهرستان تولید شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان آزادشهر, سید عبدالله حسینی, عصر امروز در بازدید از باغات میوه در جمع خبرنگاران در آزادشهر اظهار داشت: از مجموع 3 هزار هکتار اراضی باغی, هزار هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده و برخی از باغات حوزه شهرستان نیز در زمستان سال گذشته, دچار سرمازدگی شدند و محصولات سال جاری کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:340 هکتار از اراضی شهرستان آزادشهر نیز به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که از این میزان, حدود 300 هکتار زعفران کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر تصریح کرد: شهرستان آزادشهر در زمینه کشت گیاهان دارویی رتبه نخست در سطح استان را دارا است و با توجه به اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر روز در هر هکتار در این کشت و درآمدزایی برای اراضی سطوح کم و قابلیت اقتصادی آن, امکان صادرات و ظرفیت خوب شهرستان در این نوع کشت, کشت گیاهان دارویی از نظر رشد کاشت نیز در سطح استان, آزادشهر رتبه نخست را دارد.

حسینی با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی زعفران کاران در حوزه شهرستان آزادشهر تاکید کرد: شرکت تعاونی زعفران در این شهرستان تشکیل و در حال طی کردن مراحل اداری برای برندسازی زعفران هستیم و خوشبختانه این شرکت تعاونی به مجموعه‌ای متصل شده که در آینده نزدیک, زعفران شهرستان آزادشهر به دیگر کشورها صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: امید داریم در سال آینده زعفران این منطقه سالم و ارگانیک تولید و جزء محصولات صادراتی کشور درآید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر درباره برداشت محصولات پاییزه شهرستان آزادشهر گفت: برداشت کلزا در شهرستان آزادشهر به پایان رسید و 6 هزارو 750 تن محصول کلزا از سطح 2 هزار و 972 هکتار تحویل 3 مرکز خرید در شهرستان شد.

حسینی درباره خرید گندم هم اظهار کرد: 14 هزارو 790 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم بود و پیش بینی می شود در سال جاری 61 هزارو 400 تن گندم تولید شود که تاکنون 60 درصد گندم از سطح اراضی برداشت و 33 هزارو 950 تن به 5 مرکز خرید تحویل شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت انبار محصول گندم در شهرستان 65 هزار تن است و تاکنون ظرفیت 2 مرکز خرید پر شده و 3 مرکز خرید آماده دریافت محصول گندم کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر ادامه داد: یک‌هزار و 290 هکتار از اراضی شهرستان نیز جو کشت شده و میزان تولید 823 تن است که میزان کمی از این تولیدات به مرکز خرید جو تحویل شده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود