Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@19:35:47 GMT

اعزام گروه مرکز نجوم برای رویت هلال ماه شوال

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۹۳۷۰

محمدرضا اسفندی در گفت‌وگو با  فارس در شیراز اظهار داشت: گروه رصدی مرکز نجوم و فلکی آستان حضرت سید علاءالدین حسین(ع) به‌ منظور رصد رویت هلال ماه شوال به ارتفاعات دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.

وی افزود: این گروه متشکل از 4 نفر با تجهیزات نجومی 4 دستگاه تلسکوپ پیشرفته است که شامگاه 21 خردادماه به این منطقه اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به مشخصات هلال ماه شوال، عنوان کرد: سن هلال ماه در لحظه غروب بعد از ظهر روز پنجشنبه 24 خرداد بیش از 19 ساعت و هلال ماه پس از غروب خورشید 40 دقیقه در افق غرب قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: جدایی زاویه‌ای این هلال بیش از 11درجه و ارتفاع هلال در لحظه غروب خورشید 7.5درجه است.

اسفندی با اشاره به وضعیت رویت هلال نیز گفت: با توجه به شرایط رویت پذیری هلال ماه پیش‌بینی می‌شود هلال شوال در بعدازظهر روز پنجشنبه با استفاده از تجهیزات نجومی روئیت و به احتمال زیاد جمعه اول ماه شوال است.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: امکان رویت هلال با چشم غیر مسلح در صورت مساعد بودن شرایط جوی صرفاً در نیمه جنوبی کشور مهیا است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی کنار آقای گل سابق پرسپولیس رویت شد! + عکس

تصویری از علی دایی و محسن خلیلی منتشر شده است.

طرفداری | علی دایی و محسن خلیلی با یکدیگر دیداری داشتند.

علی دایی این روزها به دور از فوتبال به سر می برد و به گفته خودش قصد ندارد فعلا به فوتبال برگردد. حالا تصویری از علی دایی کنار محسن خلیلی منتشر شده است، محسن خلیلی چند سال است که وظیفه ریاست آکادمی پرسپولیس را برعهده دارد.

محسن خلیلی در سال هایی که بازی می کرد، عنوان آقای گلی را با پیراهن پرسپولیس به دست آورد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود.

علی دایی و محسن خلیلی

 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • علی دایی کنار آقای گل سابق پرسپولیس رویت شد! + عکس
  • حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره