Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوانین حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا، به شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهد بدون رضایت کاربر پیام هایشان را بخوانند. درهمین راستا ۵۷ شرکت در نامه ای نسبت به آن اعتراض کرده اند.

ایران آنلاین /قانون حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا احتمالا به فشار روی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک منجر می شود. طبق این قانون این شبکه ها نمی توانند پیام های ارسالی میان افراد را بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از طراحی قوانین ePrivacy (که در حال حاضر در بروکسل تحت بررسی است)، فراهم کردن اطمینان خاطر برای شهروندان در مقابل شرکت های اینترنتی است.

طبق قوانین پیشنهادی شرکت ها باید قبل از خوانش پیام های خصوصی، رضایت واضح کاربر را دریافت کنند. این قانون شامل اطلاعات دیگر مانند تماس های ردوبدل شده و زمان آنها نیز می شود.

فیس بوک محتویات پیام های شخصی از جمله تصاویر را اسکن می کند تا تطبیق آنها با قوانین خود را بررسی کند. همچنین اگر کاربری یک پیام را گزارش دهد،  فیس بوک آن را رصد می کند. تا همین اواخر گوگل نیز برای ردیابی تبلیغات پیام های ایمیل را نیز رصد می کرد. سرویس های دیگر مانند اسکایپ و آی مسج اپل نیز تحت این قانون قرار می گیرند.

 شرکت های فعال این صنعت این قانون پیشنهادی را غیر عقلانی نامیده اند و ادعا کردند چنین قوانینی باری بزرگ بر دوش شرکت های فناوری می گذارد.

درهمین راستا ۵۷ شرکت فناوری و اینترنتی از جمله tech UK، European Tech Alliance و هیات صنعت فناوری اطلاعات در واشنگتن در نامه ای هشدار داده اند چنین قانونی تاثیر منفی زیادی دارد وروی تمام بخش ها و اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد.

 این نامه هشدار می دهد قوانین مذکور بسیار سختگیرانه هستند و از پردازش قانونی اطلاعات جلوگیری می کنند، حتی با اجرای آنها ریسک شکسته شدن حریم خصوصی فرد نیز بیشتر می شود.

به عنوان مثال چنین قانونی برقراری ارتباط میان ماشین ها را نیز شامل می شود و احتمالا فناوری های جدید مانند خودروهای خودران نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

 این درحالی است که تصویب این قوانین به دلیل اختلافات به تعویق افتاده اما قرار است از سال جاری اجرایی شوند.

  این خبر در حالی منتشر می شود که چند هفته قبل قانون GDPR (قوانین کلی حفاظت از اطلاعات ) اجرایی شد و به نظر می رسد برای کسب وکارهای مختلف دردسر ساز شده است.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات به اظهارات مطرح شده درباره میزان چاپ پول در دولت رئیسی واکنش نشان داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری در کانال تلگرامی خود نوشت:

عبدالناصر همتی گفته است که میزان چاپ پول در ۲/۵ سال اخیر از کل پول چاپ شده در تاریخ ایران از عصر باستان تا سال ۱۴۰۰، بیشتر بوده است.

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!