Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با بیان اینکه زنان فاقد درآمد،خانواده زندانیان، خانواده‌های بدون سرپرست و خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها سرباز است و کار تولیدی و یا مشاغل خانگی دارند، می‌توانند بیمه شوند، اظهار کرد:برای بیمه شدن افرادی که فاقد بیمه هستند، برنامه‌های ویژه‌ای به دولت ارائه شده است تا در مسیر مبارزه با فقر کمک بسزایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظ مهدوی با اشاره به اختصاص 17 هزار میلیارد ریال برای بیمه شدن 3 میلیون و 400 هزار خانوار در کشور گفت: امسال به ازای هر خانوار روستایی، یک نفر بیمه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در تعریف سطوح حمایتی افراد فاقد توان کاری، زنان فاقد درآمد و خانواده زندانیان در صورت انجام کار تولیدی یا مشاغل خانگی، تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: خانواده‌های بدون سرپرست و خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها سرباز است نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه باشند.  

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با تاکید بر سطوح حمایتی گفت: در سطح اول حمایتی افرادی نظیر معلولان، معتادان، زنان بی سرپرست یا بد سرپرست، مهجوران، کودکان یتیم و سالمندان تعریف شده و پس از آن، بیمه‌های پایه قرار دارند که مربوط به نیروی کار و افراد شاغل است. سطح سوم مربوط به افرادی است که می‌خواهند از خدماتی بالاتر از سطح حداقل رفاه بهره مند شوند و در خدمات سطح دوم نیز خدمت شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و درمان ارائه می‌شود.

واعظ مهدوی با اشاره به افزایش ضریب پوشش فوت روستاییان و عشایر گفت: در این بیمه به دنبال پوشش جامعه هدف در مقابل حوادث غیر مترقبه و فقر نیز هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: شکل گیری صنوف تولیدی در روستاها از جمله اهداف صندوق است،  تا جامعه به سمت نظام بیمه‌ای برود و افراد از لایه‌های بیمه‌ای مختلف استفاده کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زنان دولت فقر درآمد خانواده پوشش کودکان سالمندان نیروی کار فوت درمان جامعه بازنشستگی خانوار روستایی درمان زنان نیروی کار پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاعات ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالت برای عدم استفاده از سهمیه سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است همین طور اطلاعات ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار که بیمه‌نامه آنها از سال ۱۳۹۷ منقضی و دیگر تمدید نشده برای اجرای ماده ۴۸ توسط ستاد سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است.

او افزود: این وسایل نقلیه در صورت تهیه بیمه‌نامه و مراجعه به پلیس ۱۰+ و ثبت اطلاعات بیمه‌نامه در سامانه‌های مربوطه مجددا امکان استفاده از سهمیه کارت سوخت خود را خواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود