Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:40:29 GMT

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۰۰۲۸

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گیلان، سیدامیرحسین علوی، رئیس شورای کلانشهر رشت عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی که در صحن علنی شورا برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی حاصل شد تا در ماه مبارک رمضان در خدمت اساتیدی باشیم که بیش از سه دهه از عمر پربرکت خود را وقف آموزش بزرگترین معجزه پیامبر(ص) کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما در مراحل مختلف زندگی معجزات قرآن کریم را لمس کرده‌ایم و همواره راهگشای ما بوده است.

علوی تصریح کرد: همچنان که در آغاز کار شورای پنجم به این کتاب الهی قسم یاد کردیم تا در مسیر خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، در ادامه راه نیز از آیات کتاب الهی مدد می‌جوییم و به عنوان چراغ راه خود قرار می‌دهیم.

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای شهر رشت بیان کرد: اکنون اوج شبیه خون فرهنگی است، جوانان دین گریز شده‌اند، شبکه‌های مجازی باعث شده حضور جوانان در محافل قرآنی کمرنگ شود، در چنین شرایطی رواج قرآن بهترین واکسن برای سلامت جامعه است.

به گزارش ایکنا، در پایان از غلامعلی مهدی‌پور موسس مکتب قرآن محمدی و یکی از پیر غلامان قرآنی کشور، محمود ذات‌پرور مدرس قرآن در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، محمدصادق صالحی داور برجسته و مدرس قرآن، حسن زائری مدرس قرآن در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، ربیع‌زاده قاری و داور به نام قرآنی، فرهاد فلاح‌پور مدرس و داور برجسته قرآن تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن گیلان فعالیتهای قرآنی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شورای اسلامی کلانشهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر