Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@08:29:44 GMT

توفان شدید تهران را در نوردید

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۰۶۵۸

توفان شدید همراه با گرد و خاک درحالی دقایقی پیش تهران را در نوردید که هواشناسی سرعت آن را 83 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، این توفان همراه با آذرخش بیشتر مناطق شهر تهران را بویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی در برگرفت و در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران بود.

هنوز گزارش رسمی از میزان خسارت های این توفان اعلام نشده اما وزش توفان به حدی بود که باعث قطع شاخه های بسیاری از درختان و تخریب برخی تابلوهای سطح شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی مستقر در اداره کل هواشناسی استان تهران که سرعت توفان را 83 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره چرایی پیش بینی نکردن این شدت توفان به این جمله پرسشی بسنده کرد که« پیش بینی نشده بود؟».

در گزارش امروز هواشناسی تنها وزش تندباد موقت برای برخی مناطق استان همراه با رگبار در برخی مناطق همراه با آذرخش برای دو روز آینده پیش بینی شده بود درحالی که برای چنین توفانی از قبل اخطاریه صادر می شود.

در نتیجه آخرین توفان شدیدی که بیش از یک هفته پیش در تهران رخ داد 85 تن زخمی و یک نفر کشته شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حوادث هواشناسی توفان شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار شماره هشت هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان، افزود: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج‌شنبه تا شب شنبه (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان، نوار شرقی و غرب رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که ساکنان مناطق تحت تأثیر این سامانه، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: در این مدت، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6099984

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز