Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:08:46 GMT

تداوم وزش باد شدید در سیستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۰۶۹۵

تداوم وزش باد شدید در سیستان

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان درگفتگوباخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان تداوم دارد.

علی ملاشاهی  اظهار داشت:  از امروز تا چهارشنبه از سرعت این باد‌ها کاسته می‌شود و در نواحی شمالی و مرکزی استان دمای هوا افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر خواهد شد و این شرایط به نحوی بوده که در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز دمای هوا در شهرستان‌های زاهدان، سراوان و خاش ۴ درجه نسبت به روز گذشته در این ساعت گرمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای پنجشنبه تا اواخر هفته آینده سرعت باد‌های منطقه سیستان بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: در جنوب استان از روز گذشته باد‌های موسمی جنوب شرقی (باد کوش) تقویت شده که این باد‌ها سبب افزایش رطوبت و کاهش دما در نواحی جنوبی استان می‌شود. در حال حاضر دمای هوا در راسک ۸ و نیکشهر ۷ درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

ملاشاهی گفت: دریای عمان همچنان مواج و متلاطم است بنابراین ضروری است که شناور‌های سبک و تفریحی نکات ایمنی را رعایت کنند و پیش از ورود به دریا شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دلگان با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و زاهدان با کمینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر‌های استان بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز شرایط جوی در سطح استان همچنان ناپایدار بوده و در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

بارش باران غالباً در ساعات بعدازظهر و عصر و به‌صورت رگبار و رعدوبرق گاهی توام با تندباد موقتی انتظار می‌رود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار سطح زرد هواشناسی استان تاکید می‌شود. همچنین طی ۲ روز آینده با نفوذ پرفشار سطح زمین در منطقه ضمن وزش باد خزری، دمای هوا به‌طور نسبی کاهش یافته و آسمان استان غالباً نیمه ابری تا ابری خواهد بود. مجدداً از روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا در طول روزها به‌طور محسوس افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • آسمانِ یزد در انتظار باران
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • روز‌های بارانی و طوفانی در انتظار یزد