Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > محیط زیست - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:در ساعات اخیر سرعت باد در فرودگاه مهرآباد به ۲۴ متر برثانیه معادل ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو‌یی،درباره آخرین وضعیت وقوع طوفان و‌باد در کشور اظهار کرد: در ساعات اخیر سرعت باد استان تهران فرودگاه مهرآباد ۲۴ متر برثانیه معادل ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی سرعت باد در فرودگاه مهر اباد لحظه ای بود و هم اکنون در حال کاهش است.

وظیفه با بیان اینکه سرعت باد در مناطق غربی تهران در حال فروکش شدن است،افزود: همچنین وزش باد در مناطق شرقی استان ظرف مدت یک ساعت به تدریج‌خارج خواهد شد.این مقام مسئول ادامه داد: در استان های سمنان،تهران،البرز،قزوین و آذربایجان غربی و شرقی شاهد ناپایداری های جوی هستیم،ضمن انکه در استان تهران وزش باد بیش از سایر مناطق است.

به گفته وی در استان های مرکزی،جنوب استان قم،شمال اصفهان شاهد ابرهای جوششی و شرایط طوفان تندری هستیم که به تدریج با سرد شدن هوا ضعیف تر می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه میزان بارش باران قابل توجه نیست،گفت: البته رگبار بارش ها در مناطق کوهپایه و دره های پرشیب می تواند منجر به وقوع سیلاب و گرد و خاک‌موقت شود اما آن چیزی که حایز اهمیت است وزش باد قابل توجه و وقوع گرد و خاک و کاهش دید ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر در جنوب تهران بوده است.

وظیفه در توصیه ای به افراد گفت: در هنگام وقوع طوفان از افراد تقاضا داریم‌ به مکان های امن‌پناه ببرند چرا که احتمال سقوط اجسام همچون تیرآهن از ساختمان های نیمه کاره وجود دارد.

این مقام‌مسئول در پایان سخنان خود در پاسخ به این سوال که‌ آیا وقوع طوفان اخیر خسارتی در برداشته است،تصریح کرد: با توجه به سرعت بالای طوفان احتمال شکستن درختان و افتادن درختان فرسوده بر ماشین های رها شده کنار خیابان وجود دارد،اما تا کنون گزارشی اعلام‌نشده است.

2323

کلید واژه‌ها : گردباد - توفان - سازمان هواشناسی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردباد توفان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل + عکس
  • تهران قدیم | تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل/ عکس