Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:54:35 GMT

زورق در گفت‌وگو با فارس: سبزواری پدر سرود انقلابی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۳۳۶۵

زورق در گفت‌وگو با فارس: سبزواری پدر سرود انقلابی است

محمدحسن زورق از شاعران و نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به حمید سبزواری پرداخت و اظهار داشت: آشنایی بنده با مرحوم سبزواری به سال 1355 باز می‌گردد یعنی دوستی 40 و اندی ساله داشته‌ایم.

زورق در ادامه با بیان اینکه مرحوم سبزواری اخلاق ممتازی داشت، بیان کرد: استاد سبزواری به لحاظ اخلاقی بسیار متواضع و با اخلاق و دارای سجایای پسندیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا الگو و اسوه برای شاعران محسوب می‌شد.

به گفته وی، استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد. بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی است و بی تردید پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.

این نویسنده با تاکید بر اینکه سبزواری به جای تمنیات شخصی درباره نیازهای و ارزش‌ها و حرکت‌های اصیل اسلامی و انقلابی مردم شعر می‌سرود، افزود: شعرای امروز برای تشخیص مسیر درست باید راه ایشان را طی کنند. البته همیشه در جامعه مردان و نخبگانی پیدا می‌شوند که عمر طبیعی خود را کرده و جای خود را به کسانی دیگر می‌سپارند تا راه ادامه یابد.

 زورق بااشاره به این مطلب که برخی چهره‌ها جانشین پذیر نیستند تصریح کرد: برای فقدان برخی چهره‌ها نمی‌توان جایگزین معرفی کرد مثل حافظ در غزل، البته هوشنگ ابتهاج غزلسرای بزرگی است ولی حافظ و سعدی از قلل بزرگ محسوب می‌شوند، قله‌ای که کمتر کسی می‌تواند به آن برسد. اما از سوی دیگر یکی دیگر از قلل شعر انقلاب اسلامی «حمید سبزواری» است که هنوز کسی را به لحاظکمی و کیفی سراغ نداریم که به پای او برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه حمله موشکی به سرزمین های اشغالی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه پاسخ سپاه به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی، امروز ۲۶ فروردین از ساعت ۱۱ در مدرسه علمیه فیضیه تجمع کردند.

در این مراسم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاضران شعارهایی همچون سپاه انقلابی تشکر تشکر، آمریکا مرگت باد، اسرائیل جنایت می کند آمریکا حمایت می کند سردادند.

قرار است در این مراسم آیت الله اعرافی سخنرانی کند.

در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی دیگر نیرو‌های این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم جنایتکار در عملیات «وعده صادق» با رمز «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • شهیدآوینی اگر بود امروز با صهیونیسم مقابله می‌کرد
  • حمایت شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران
  • تبلور اندیشه‌های انقلاب اسلامی در هنر انقلابی
  • پیام شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران
  • اجتماع طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه حمله موشکی به سرزمین های اشغالی
  • پیام شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از سپاه پاسداران
  • حمایت مردم انقلابی اهواز از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی