Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ته لنجی یک قانون مدونی ندارد از تعریف آن این گونه می توان گفت که کالاهایی به وسیله لنج یا کشتی حمل می شود که پس بارگیری و تخلیه همیشه مقداری ضایعات دور ریختنی "کالای پرت" دارند، به همین دلیل شناورها در گذشته کالاهایی را معمولا چند درصد به عنوان ضایعات دور ریختنی یا پرت بار می کردند تا در موقع تحویل کالا به صاحب کالا آن ضایعات دور ریختنی یا پرت باعث نشود کالای تاجر کم و یا طبق مانفیفستی تحویل داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالایی که به عنوان ضایعات دور ریختنی "پرت" در قسمت ته لنج باقی می ماند معمولا کارکنان شناور و صاحب لنج تحت عنوان ته لنجی بدون آنکه دارای گمرک یا مقررات صادرات و واردات باشد را آورده و استفاده می کردند که به این کالاها براساس امور و سنت ته لنجی می گفتند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و توسعه تجارت امروزه بیشتر کالاها با کشتی ها و شناورهای بزرگ از مقاصد و مبادی بسیار دوردست حمل می شود و لنج ها دیگر نقش بسیار موثری در این خصوص ندارند.

لنج ها امروزه در تجارت حمل و نقل دارای جایگاه تعریف شده ای نیستند

شهریاری با بیان این که استفاده از لنج ها در گذشته به عنوان یک شناور در تجارت نقش داشتند، افزود: لنج ها امروزه در تجارت حمل و نقل جایگاه تعریف شده ای را ندارند به همین دلیل این لنج ها روی دست صاحبانشان مانده و آنها برای امرار معاش دچار یک سردرگمی شده اند.

نماینده مردم دشتی و تنگلستان در خانه ملت گفت: در بسیاری از کشورها دولت ها این لنج ها را از مردم خریداری و با پرداخت پول لنج ها صاحبانشان را در تعاونی هایی متشکل کرده اند که در نتیجه صاحبان این لنج ها یکسری شناورهای مدرن و بزرگ خریداری و از دست این لنج ها فارغ شدند، اما در کشور ما متاسفانه تکلیف لنج ها روشن نشده و این لنج ها به عنوان دارایی و سرمایه لنج داران و خانواده های بنادر کوچک و ساحل نشینان در دستشان است و ناچار به امرار معاش از طریق همین لنج ها هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: امروزه لنج ها به سوی کشورهای حوزه خلیج فارس رفته و یکسری کالاهایی را خریداری و تحت عنوان ته لنجی در کشور خودمان تخلیه می کنند اما این موضوع با مقررات صادرات و واردات کشور مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر لنج داران چاره دیگری برای امرارمعاش خود ندارند به همین دلیل مقداری کالا به عنوان تحت لنجی به کشور آورده تا بفروشند.

شهریاری ادامه داد: دولت و دستگاه های اجرایی این عمل لنج داران را تحت عنوان قاچاق رسمی، زیان به تولید داخلی و همچنین تجارت غیررسمی تلقی و مخالفت این موضوع هستند.

برای حل مشکل ته لنجی ها با دولت بارها صحبت کرده ایم

نماینده مردم دشتی و تنگلستان درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردمی که در خلیج زندگی می کنند هیچ راهی برای ادامه زندگی شان از طریق این لنج ها ندارند مگر آنکه کالایی به عنوان ته لنج به کشور بیاورند.

وی با بیان این که برای حل این مشکل بارها با دولت صحبت کرده ایم، گفت: باید برای این مردم مقررات خاصی وضع شود تا بتوانند با لنج هایشان مقداری کالا وارد و این کالا را تحت عنوان ته لنجی یا هر عنوان دیگری که بتوانند با آوردن این گونه کالاها و فروش آن ها هزینه زندگی خود را تامین کنند و درنتیجه این سرمایه هنگفتی که به صورت لنج در اختیارشان قرار می گیرد به عنوان یک درآمد داشته باشند.

برخی اوقات دولت دچار افراط و تفریط می شود

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه دولت متاسفانه در گذشته و حال در برخی اوقات دچار افراط و تفریط می شود، گفت: دولت زمانی به مردم اجازه داد تا کالاهایشان را تحت عنوان "ته لنجی" بیاورند اما پس از مدتی متوجه شدند که این موضوع به تولید و اشتغال داخلی ضربه می زند.

وی افزود: در برخی زمان ها دولت دوباره آمد و جلوی این اقدام را 100 درصدی گرفت به طوری که این لنج ها دیگر اجازه تردد نداشته و صاحبان این لنج ها دوباره از نظر معیشت در مضیقه و مشکل قرار گرفتند.

شهریاری تصریح کرد: متاسفانه افراط و تفریط های دولت باعث شده تا مردم ساحل نشین و ساکنین =بنادر و لنج ها دچار بلاتکلیفی شوند و هرچند وقت یک بار لنج داران با اعلام نارضایتی خود و فشاری که به دولت می آورند آنها را متقاعد کنند تا تحت عنوان ته لنجی کالای خود را وارد کنند اما پس از مدتی دولت دوباره تحت فشار نهادهای دولتی و رسمی قرار گرفته جلوی کار آنها را می گیرد.

نماینده مردم دشتی و تنگلستان در خانه ملت گفت: متاسفانه این موضوع یک دور باطلی شده است و ما بارها از دولت درخواست کردیم تا این موضوع را اصلاح کند.

وی ادامه داد: دولت مصوباتی را غیرکارشناسانه و در پشت درب های بسته تصویب می کند و در نتیجه هیچ زمانی حقوق این مردم را به درستی نتوانستند شناسایی و تشخیص دهند تا برای مردم بتوانند با وضع مقررات حافظ منافع ملی، تولید داخلی و اشتغال و تامین کننده معیشت صاحبان این شناورها، لنج داران و صاحبین بنادر شود.

دولت باید برای حل مشکل ته لنجی ها از نظر افراد باتجربه استفاده کند

شهریاری افزود: بارها به دولت گفته ایم که در تدوین مقررات حتما نظرات ما را به عنوان نمایندگان مردم این خطه از کشور که با نوع زندگی مشکل و معیشت آنها آشنا هستیم مد نظر قرار دهد اما دولت متاسفانه یکسویه و پشت درهای بسته با استفاده از چند کارشناس که حتی پایشان را ممکن است در دریا نگذاشته باشند مصوباتی را به تصویب می رسانند که عملیاتی و اجرایی نیست و در عمل با مشکل روبرو می شویم که در نتیجه دوباره سر و صدای ساحل نشینیان و لنج داران را درمی آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: دولت باید با کسب نظر از افرادی که در این امور دارای تجربه و سابقه هستند یک مصوباتی را بینابین تصویب کند تا هم از یک طرف ضامن حمایت از تولید و اشتغال داخلی باشد و از طرف دیگر زندگی این لنج داران و ساکنین بنادر که هیچ راهی برای امرار معاش ندارند را تامین کند.

901/900

کمال الدین شهریاری بوشهر مجلس شورای اسلامی ته لنجی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بوشهر مجلس شورای اسلامی ته لنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: :در سال جاری مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در مراسم تودیع و معارفه مدیران آبفای استان ایلام ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز فاصله زیادی با ایده آل‌ها داریم، افزود: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع فرسودگی شبکه آبرسانی داریم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات‌رسانی در فصل گرم با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: امید می‌رود با پشتیبانی شرکت آبفای کشور، حمایت‌های استاندار استان ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع کنیم.

محمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا گفت: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم در حال طراحی و اجرا است که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی حدود ۱۱ سال که در دست اجرا است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده، و ففط احداث تصفیه‌خانه آب باقی مانده است، با توجه به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد، سال جاری شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان ۶۹ روستا در طرح آبرسانی قرار دارد که تاکنون کار آبرسانی به چهار روستا به انجام رسیده است، با اجرای کامل این پروژه‌ها مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه سقایی زائرین اباعبدالله (ع) افتخار مردم استان ایلام است، اضافه کرد: اداره آبفای شهرستان مهران جوابگوی آبرسانی برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی نخواهد بود و از طرفی برای اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مهران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده است، اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ضمن قدردانی از استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ایلام و همچنین قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آبفای کشور در انتخاب وی، افزود: پیگیری برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم مهم‌ترین برنامه کاری ما است.

کد خبر 749135

دیگر خبرها

  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • تراکتور، قبل از استقلال، گیتار را به دست ارسلان داد + عکس
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان