Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی سید افقهی، کارشناس مسائل منطقه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهداف سفر نتانیاهو به چند کشور اروپایی گفت: شکست‌ طرح‌های آمریکا و رژیم صهونیستی به عنوان حامیان تروریست‌ها در منطقه و نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه، مستشاری ایرانی و حزب‌الله به مرزهای فلسطین اشغالی، نوعی احساس خطر جدی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از نزدیکی محور مقاومت به مرزهای فلسطین اشغالی؛ علت دیدارهای نتانیاهو با متحدان ایران و حامیان اروپایی اسرائیل

وی ادامه داد: این احساس خطر باعث شد که نتانیاهو بر روی دو محور تمرکز ویژه کند؛ دوستان و متحدان ایران مانند روس‌ها و چینی‌ها و دیگری کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی. براین اساس نتانیاهو در دیدار با پوتین از وی خواست که به ایران‌ برای خروج از سوریه فشار بیاورد و از محور مقاومت حمایت نکند. سفر به کشورهای اروپایی نیز از آنجا که اتحادیه اروپا همچنان خود را مقید به برجام می‌داند برای نتانیاهو مهم بود. برهمین اساس نتانیاهو از کشورهای اروپایی خواست در مذاکرات برجامی با ایران، بحث خروج ایران از سوریه و عدم حمایت از حزب‌الله را در دستور کار قرار دهند.

سید افقهی اظهار کرد: لذا دیدارهای اخیر نخست‌وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با هم‌پیمانان ایران و حامیان اروپایی‌شان این است که بتوانند حداکثر فشار را بر ایران اعمال کنند تا جلوی پیشروی آنها در نزدیکی مرزهای اسرائیل را بگیرند. الان وضعیت رژیم صهیونیستی در ابعاد نظامی، امنیتی و روانی بحرانی تر شده است و فضای هراسناک در داخل این رژیم مخصوصا پس از سخنرانی سید حسن نصرالله که به یهودیان مهاجر به اسرائیل هشدار داد که به کشورهای خود بازگردند، بیشتر شده است. در واقع هدف اصلی این سفرها هم ایجاد فشار و هم جوسازی علیه ایران برای خروج از سوریه است.

پیام‌های نتانیاهو به ایرانیان؛ عملیات نرم برای شکاف میان مردم و نظام

این کارشناس مسائل منطقه‌ای درباره پیام‌های تصویری اخیر نتانیاهو خطاب به مردم ایران و برجسته کردن مشکلات داخلی کشور گفت: این اقدامات در قالب عملیات نرم قابل تحلیل و بررسی است. الان دکترین آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که از طریق راهکار نظامی نمی‌توان نظام سیاسی ایران را تغییر داد یا حتی وادار به تغییر رفتار کرد و لذا باید از طریق عملیات نرم میان مردم و نظام شکاف ایجاد کرد و خود را دوستدار مردم ایران نشان داد.

وی یادآور شد: مثلا همین اشاره نتانیاهو به بحران آب در ایران نشان می‌دهد آنها به دنبال دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف و مشکلات هستند و از طرفی ادعا می‌کنند ما آماده حل این مشکلات هستیم در حالی که در عمل سران آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها دشمنی خود را ملت ایران بیان کرده‌اند.

سید افقهی اظهار کرد: به عنوان نمونه آقای ترامپ در حالی که از یک طرف پیام صلح و دوستی برای مردم ایران ارسال می‌کند اما از طرف دیگر اعلام می‌کند که می‌خواهد تحریم‌های کمرشکن و بی‌سابقه‌ای علیه ایران اعمال کند، تحریم‌هایی که مستقیما زندگی مردم ایران را هدف قرار می‌دهد. همچنین سال گذشته ترامپ ملت ایران را تروریست خطاب کرد اما امسال پس از خروج از برجام پیام دوستی می‌فرستد و می‌گوید ما منتظر این هستیم که اگر مردم ایران قیام کنند از آنها حمایت کنیم. همه این صحبت‌ها رسواکننده اهداف پلید آنهاست.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای در پایان ابراز کرد: لذا پرواضح است که ترامپ و نتانیاهو اولا دروغ می‌گویند و ثانیا تصور می‌کنند با این عملیات روانی می‌توانند شکافی میان مردم و نظام ایجاد کرده و مردم را علیه نظام بشورانند که این ناشی از محاسبات و شناخت غلط آنها نسبت به مردم ایران و ساختار مردمسالار جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز (یکشنبه) پس از اقامه نماز ظهر همزمان با تجمع سراسری دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم غزه و خیزش دانشجویان آمریکا که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته اند در محوطه این دانشگاه تجمع می‌کنند.

در این تجمع که اعضا هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور داشتند، دانشجویان علاوه بر حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید را محکوم کرده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

کد خبر 6091234

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی