Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- درحالي که کاروان حامل کمک‌هاي انسان‌دوستانه مغرب وارد منطقه محاصره شده باريکه غزه شده است، خبرها از ورود هيات يازده نفره مغربي به اراضي‌اشغالي براي نشست با اعضاي کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) حکايت دارد.
به گزارش پايگاه روزنامه «القدس العربي» چاپ لندن، کمک‌هاي انسان‌دوستانه مغرب براي اهالي منطقه باريکه غزه شامل يک بيمارستان صحرايي، مقاديري داروي ضروري، پتو و مواد غذايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمعه‌شب کارواني از کمک‌هاي انسان دوستانه مغرب شامل يک بيمارستان صحرايي و کادر پزشکي آن شامل 165 نفر از طريق گذرگاه مرزي رفح وارد باريکه غزه شد.
«احمد التازي» سفير مغرب در مصر که از همراهان اين هيات مغربي در سفر به باريکه غزه است، گفت: 17 فروند هواپيماي حامل کمک‌هاي انساندوستانه از مغرب پس از عبور از مصر وارد باريکه غزه شدند.
اين کاروان حامل مواد غذايي، دارويي و يک بيمارستان نظامي پزشکي تخصصي متشکل از پزشک و پرستار و کادر فني است.
«غازي حمد» از مسئولان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت که موضع مغرب، موضع شرافتمندانه است و عجيب نيست که اين کشور کمک‌هاي انسان‌دوستانه را در اختيار ملت فلسطين قرار مي‌دهد.
وي افزود: اين کمک‌ها نشان مي‌دهد که ملت فلسطين تنها نيست، بلکه آزادگاني در جهان هستند که در کنار ملت فلسطين عليه رژيم اشغالگر غاصب و ظلم و ستم آن عليه ملت فلسطين ايستاده‌اند.
وزارت امور خارجه مغرب روز 28 مه گذشته اعلام کرد: «محمد ششم» شاه مغرب تصميم به برپايي يک بيمارستان صحرايي در باريکه غزه گرفت و هدف از اين اقدام، ارائه خدمات درماني ضروري براي مجروحان و غيرنظاميان آسيب ديده از تحولات اخير اين منطقه بوده است.
بيمارستان صحرايي مغرب خدماتي را به فلسطيني‌هايي که قرباني حوادث اخير در باريکه غزه شده اند، ارائه مي دهد، اما کمک هاي غذايي ارائه شده از سوي موسسه محمد ششم براي اعلام همبستگي با اهالي اين منطقه به ميزان حدوداً 56 تن، شامل کالاها و مواد اصلي مختلف به ويژه مواد غذايي مصرفي در ماه مبارک رمضان است.
همه نوع تخصص پزشکي براي رفع نيازهاي اهالي منطقه باريکه غزه در نظر گرفته شده است و کادر پزشکي و بهداشتي اين بيمارستان 97 نفر هستند که 13 نفر از آنان پزشک و 21 نفر از آنان پرستار هستند.
از 30 مارس گذشته، هزاران فلسطيني با تجمع نزديک ديوار حائل بين باريکه غزه و اسرائيل در راه‌پيمايي‌هاي موسوم به راه‌پيمايي‌هاي «حق بازگشت» با هدف مطالبه حق بازگشت آوارگان فلسطيني به شهرها و روستاهايشان شرکت مي‌کنند.
از آن زمان، نيروهاي ارتش اسرائيل، به کشتار تظاهرکنندگان مسالمه جوي فلسطيني اقدام کردند که به شهادت 132 فلسطيني ازجمله 13 کودک و زخمي شدن بيش از 14 هزار فلسطيني منجر شده است.
سفر هيات مغربي به سرزمين‌هاي اشغالي
اين در حالي است که پايگاه مغربي «هسپرس» نوشت: هياتي مغربي متشکل از 11 نفر، به نمايندگي از سازمان‌هاي جامعه‌مدني در سفري پنج روزه به اراضي اشغالي به ديدار اعضاي کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) و شماري از مقامات اين رژيم رفتند.
قرار است که هيات مغربي در اين سفر از مراکز مطالعات خاورميانه و موزه «ياد فاشيم» و مرکز فرهنگي يهوديان شمال آفريقا ديدن کند.
سفر هياتي از خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي مغربي در اوايل فوريه گذشته، جار و جنجال گسترده در مغرب به پا کرد.
همچنين عده‌اي از مهندسان، نويسندگان، کارگردان و کارگزاران مغربي هم درقالب اين هيات و به نمايندگي از سازمان‌هاي جامعه مدني به اسرائيل سفر و از شهرهاي حيفا و قدس و برخي از اماکن اسلامي مقدس ديدن مي‌کنند.
سفرهاي شخصيت و هيات‌هاي مغربي به اسرائيل در چند سال گذشته افزايش داشته است.
واکنش مخالفان به سفر هيات مغربي به سرزمين‌هاي اشغالي
پايگاه «هسپرس» همچنين درباره واکنش مخالفان بهبود روابط مغرب با رژيم تل‌آويو نوشت: مخالفان با سفر هيات مغربي به اسرائيل که هر لحظه به روابط مستحکم خود با حزب الله و ايران افتخار مي‌کنند، تصميم مغرب مبني بر قطع روابط با ايران به اتهام تلاش براي برهم زدن اوضاع صحراي غربي از طريق حمايت از شبه نظاميان پوليساريو به چالش مي‌کشند.
خشم مغربي‌ها از تلاش دولت رباط براي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي«خالد السفياني» هماهنگ کننده کنگره ملي - اسلامي گفت که تنها محکوميت زباني اکتفا نمي‌کند، به ويژه اينکه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي اخيراً چه در باريکه غزه و چه در ديگر مناطق فلسطيني به اوج خود رسيده است.
وي همچنين گفت: کساني که به اسرائيل مي‌روند، با مسئولان و سران اطلاعاتي اسرائيل به منظور مقدمه چيني براي استفاده از آنان براي ضربه زدن به ثبات مغرب ديدار مي کنند.
السفياني از مسئولان مغربي خواست که تعامل جدي با اين قضيه داشته باشند و درصدد مجازات کساني باشند که به دنبال جاسوسي از کشورهاي ديگر هستند.
السفياني بر لزوم تعجيل در تدوين و تصويب قانوني به منظور مجازات عادي‌سازي روابط با اسرائيل تاکيد کرد، به ويژه در شرايطي که شاه مغرب، موضعي مبتني بر حمايت از فلسطيني‌ها در برپايي بيمارستان‌هاي صحرايي و نظامي و فرستادن کمک‌هاي انسان‌دوستانه براي آسيب ديدگان از جنايت‌هاي اسرائيل اتخاذ کرده است.
مترجم: کبري آقايي
116/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی

در تمام درگیری‌هایی میان گروه‌های مبارز فلسطینی شامل جهاد اسلامی، حماس و ... با رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال گذشته عمده عملیات آفندی بود. به این معنا که اسرائیل بنا به دلایل واهی غزه را بمباران می‌کرد و گروه‌های فلسطینی از خاک غزه اقدام به شلیک راکت یا موشک می‌کردند، اما در ماجرای هفتم اکتبر شرایط بطور کلی عوض شد.

این بار حماس و جهاد اسلامی بعد از ۲ سال تمرین پنهانی اقدام به انجام عملیات از داخل و خارج از غزه و حتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۳۴۸ کردند و به تمام اهداف خود دست پیدا کردند و توانستند ۱۳۶ صهیونیست را که در بین آن‌ها تعدادی از ژنرال‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند به اسارت در بیاورند.

طبیعی است که با این ضربه حیثیتی، راهبردی، روانی و امنیتی که اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی و تدوام مقاومت مردم غزه متحمل شده در درون ساختار سیاسی و نظامی این رژیم تنش بوجود آید و اولین آثار آن نصیب «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» شد که پس از ۳۸ سال حضور در ارتش به دلیل هفتم اکتبر مجبور به استعفا شد. 

تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است اکنون که رویارویی ارتش اشغالگر قدس با نیرو‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی به نیم سال رسیده و هیچکدام از اهداف تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی محقق نشده همچنان باید منتظر زلزله در ساختار نظامی و سیاسی اسرائیل باشیم.

رژیم اشغالگر قدس اکنون در وضعیتی قرار داد که نه توانسته است که به یک دستاورد راهبردی در غزه دست پیدا کند و نه درگیری‌ها پایان یافته است. از این رو به خوبی می‌توان دریافت که زمین پای صهیونیست‌ها لغزنده است و تمام بهانه‌های آن‌ها برای دستیابی به فرماندهان فلسطینی و از بین بردن آن‌ها در بیمارستان الشفا در غزه و خان یونس ناکام مانده، چون امکان ندارد در یک مساحت ۳۲۰ کیلومتری در مقیاس غزه، اسرائیل به پیروزی راهبردی برسد. این روز‌ها که بحث انجام عملیات نظامی در رفح مطرح است ناشی از آشفتگی بنیامین نتانیاهو در عرصه تصمیم گیری است، چون نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاملا مطمئن است که حتی در صورت انجام عملیات نظامی در رفح به هیچ کدام از اهداف خود بجز کشتار مردم عادی و بی سلاح دست پیدا نخواهد کرد. به نظر می‌رسد هدف اصلی نتانیاهو در چنین شرایطی ادامه جنگ با امید است که پای ایران و آمریکا به میدان نبرد کشیده شود. 


در کنار این موضوع مقامات رژیم صهیونیستی که از دستیابی به نتیجه ناامید شدند این بار به فکر محاسبه از درون و انداختن تقصیر ناکامی‌ها به گردن رقبای خود شدند. از این رو می‌توان پیشبینی کرد که از این پس موضوع چالش و درگیری متقابل میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مخالفان خود به اوج خود خواهد رسید، اما آنچه که مسلم است اذعان به شکست و ناکامی است که در نهایت نتانیاهو مجبور به اعتراف به آن است.

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی مغربی‌ها + فیلم
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح