Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@16:03:41 GMT

هشدار به خانواده ها درباره پدیده ازدواج با خود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۴۹۴۳

هشدار به خانواده ها درباره پدیده ازدواج با خود

یک آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه ازدواج با خود رهاورد جدید فرهنگ غربی است، گفت: خانواده ها باید هوشیار باشند و ارزشهای اخلاقی و آموزه های معنوی را در میان جوانان تقویت کنند.

به گزارش مشرق، مجید ابهری افزود: فاصله گرفتن از اخلاق و کمرنگ شدن ارزشهای معنوی، انسان را در مسیری قرار می دهد که گاه پست ترین جایگاه فرهنگی را پیدا کرده و دست به کارهایی می زند که مقام انسانی را به چالش می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: بعد از ازدواج با حیوانات و اشیا این بار شاهد ازدواج با خود یا «سلوگامی» هستیم که انسانهای مسخ شده با خود ازدواج می کنند، مهمانی می گیرند و حتی به ماه عسل می روند. از نگاه رفتاری این حرکت علاوه بر آنکه نشان‌دهنده اوج انحراف اخلاقی است، نمایانگر انزوا، خودگرایی و گوشه گیری انسان از جامعه است.

وی گفت: این رفتار در میان زنان بیشتر از مردان بوده و ناکامی های عاطفی یکی از اصلی ترین دلایل این بیماری روحی و رفتاری است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر در امریکا و اروپا این حرکت بین افراد از سن ۲۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد که اکثریت آنها بین ۲۵ تا ۴۰ ساله هستند.

ابهری با اشاره به اینکه این رفتار در بین افراد مرفه، جو زده و مسخ شده در فرهنگ غربی اتفاق می افتد، گفت: پر رنگ کردن ارزشهای اخلاقی و آموزه های معنوی و ایجاد امکانات ازدواج برای جوانان اصلی ترین روش مقابله با این حرکت غیراخلاقی و غیر انسانی است بنابراین خانواده ها باید هوشیار و آگاه باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی ازدواج مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان این دانشگاه‌ در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت روز معلم، وعده صادق را یوم‌الله دیگری دانست و گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که البته نه رژیم صهیونیستی بلکه در واقع این یک جنگ جهانی بود که ایران در این زمینه تجربه کرد، جنگ جهانی که مقابل انگلیس، فرانسه، آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی و بعضی از کشور‌های در واقع عرب خودفروخته‌ای که در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کردند که انقلاب اسلامی ریشه در دنیا دارد و اساساً این موجب افتخار ماست.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی عنوان کرد: موضوع حجاب و عفاف ریشه در آیات قرآن دارد و هم فقها در این زمینه فتوی دارند و اساساً یک واجب شرعی و یک واجب قانونی‌ است که تصریح قانون اساسی ماست و اساساً یک مسئله سیاسی هم می‌تواند قلمداد به آن پرداخته شود و فرمایش حضرت آقا فصل‌الخطاب و حجت موجه برای ما بوده و امروز این حرکت را با عملیاتی که دوستان ما در نیروی انتظامی کشور آغاز کردند، شاهدیم، امیدوارم این موضوع به ظهور برسد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی است که سهم خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده است، افزود: گیلان یک استان فرهیخته است. فصل تمایز استان گیلان با دیگر استان‌ها در این است که سهم خود را در انقلاب اسلامی به معنای واقعی ثابت کرده و بیش از ۸ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. مردمانی باورمند، مردمانی عمیقاً معتقد انقلابی و در واقع در این زمینه استان گیلان ما یک استان متمایزی با وجود همه داشته‌های ما به‌لحاظ فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی استان گیلان حیات خلوت بعضی استان‌ها شده که لازم است متولیان فرهنگ در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به نقش استادان در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: باید گفت نقش استادان در بحث حجاب و عفاف بسیار مهم است و باید از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری در دانشگاه بهره‌مند شد. 

در پایان این نشست هریک از روسای واحد‌ها و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است