Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@10:29:12 GMT

صرفه جویی در مصرف آب با روشهای نوین آبیاری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۴۹۷۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد، کشاورز مهابادی  برای رفع مشکل کم آبی در مزرعه 130 هکتاری خود، با استفاده آبیاری مدرن و همچنین اصلاح الگوی کشت مشکل کم آبی را برطرف کرده است.

این کشاورز که خضریان نام دارد پس از سالها کشاورزی به شیوه سنتی حالا با آبیاری قطره ای زمینش را سیراب می کند.

با بکارگیری شیوه های نوین کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی سالانه میلیونها متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس آبیاری تحت فشارجهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: با استفاده از شیوهای نوین آبیاری سالانه حدود 23 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

امانی راد ، در خصوص کاهش کشت محصولات آب بر و اصلاح الگوی کشت هم افزود: امسال کشت چغندرقند در این شهرستان نسبت به سال گذشته 300 هکتار کاهش یافته و این میزان به کشت گندم دیم اضافه شده است.

وی اضافه کرد: امسال در چهار هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گندم و در یکهزار و 800 هکتار هم چغندر قند کشت شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد آبیاری نوین صرفه جویی آب کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین در ایام نوروز

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین و احتیاط در رانندگی در ایام نوروز تاکید کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۶ اسفند در شورای اداری استان مرکزی با اشاره به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان، ماه خودسازی واقعی و یک فرصت طلایی است که به عمق وجودی خود پی‌ببریم و گنج‌های درونی خود را شناسایی کنیم. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه ایام فروردین باید تحت الشعاع ماه مبارک رمضان قرار بگیرد گفت: موضوعاتی مانند احسان، دید و بازدید، صله ارحام، زیارت شهدا، راهیان نور و سفرهای زیارتی با تداخل ماه‌های فروردین و رمضان می‌تواند به خوبی تقویت شود.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و ضرورت حفظ عفاف و حجاب در این ماه اظهار کرد: کسی که عذر روزه دارد، تظاهر به روزه خواری نکند. مراکز اغذیه فروشی باید رعایت کنند و پلیس و شورای تامین استان در راستای حفظ حرمت ماه رمضان اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه تحول عظیم باید در قلب آدمی به وجود بیاید گفت: باید در همه کارها رضایت خدا را در نظر بگیریم و در جهت عزت اسلام و مسلمین کار کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام اسلامی، امانتدار اسلام و شهدا هستند تصریح کرد: ما باید الگو و اسوه مردم باشیم و نباید کاری خلاف انجام دهیم. برخورد با مفسدین نیز باید طبق ضابطه و قانون صورت گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین و احتیاط در رانندگی در ایام نوروز گفت: سال گذشته ۳ میلیارد دلار هزینه ما به التفاوت بنزین وارداتی بوده است. همین پول باید صرف ساخت و تولید ماشین‌های برقی شود. 

دری نجف آبادی با تاکید بر تحول در بودجه کشور و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشور افزود: چینی‌ها ۳۰ سال قبل هیچ نداشتند ولی امروز سراسر دنیا را گرفته‌اند و ما نیز باید از آن‌ها الگو بگیریم. راندمان آبیاری و آبخیزداری و همچنین بهره‌برداری از ذخایر نفتی کشور باید افزایش یابد.  

وی با بیان اینکه مردم باید با مسائل و چالش‌های کشور آشنایی داشته باشند، تصریح کرد: منابع بانکی باید در مسکن، عفاف، حجاب، تسهیلات قرض الحسنه و واحدهای صنعتی و تولیدی و جهت توسعه اشتغال استفاده شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور جزو واجب‌ترین کارهاست، گفت: در این ماه مبارک، خودسازی و اصلاح امور جامعه را باید مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت و فرونشست زمين در صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف آب افزايش خواهد يافت/برگزاري دوره تخصصي آب ويژه خبرنگاران
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند
  • ۲۹ اسفند اوج مصرف آب در همدان, شهروندان صرفه جویی کنند
  • ۱۷ نکته درباره صرفه‌جویی آب
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه
  • شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین در ایام نوروز