Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:38:43 GMT

حشرات ۵۰ درصد تنوع زیستی هر منطقه را تشکیل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۵۶۸۰

حشرات ۵۰ درصد تنوع زیستی هر منطقه را تشکیل می‌دهند

معاون حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گنجینه‌های ژنی، در عمل جزو اولویت‌های استان نیستند.

نبی‌الله قائدرحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بی‌مهرگان و به‌طور ویژه حشرات شاخه بسیار مهمی از تنوع زیستی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اطلاعات زیادی در رابطه با آنها وجود ندارد، افزود: معمولاً بیش از ۵۰ درصد تنوع زیستی هر منطقه به حشرات تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدرحمتی تصریح کرد: حشرات به عنوان آفات کشاورزی مورد توجه هستند که خساراتی وارد می‌کنند اما در پایداری و تکامل اکوسیستم‌های طبیعی نقش مهمی دارند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امروزه استفاده گسترده‌ای از حشرات می‌شود و برای تولید مواد دارویی، رنگ، مواد خوراکی و... از آنها بهره می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی و تخریب زیستگاه‌ها تهدیدی جدی برای این شاخه از تنوع زیستی در استان محسوب می‌شود.

قائدرحمتی با بیان اینکه حفاظت از این گونه‌های جانوری و تنوع زیستی استان نیازمند تغییر رویکرد و باور عمومی مردم به ویژه مسئولین است، ادامه داد: ادامه شرایط فعلی آینده‌ای نگران کننده برای تنوع زیستی استان به دنبال دارد چرا که توجه به این گنجینه‌های ارزشمند ژنی، در عمل جزو اولویت‌های استان نیست یا در رده آخر اولویت دستگاه‌های توسعه‌ای است بنابراین با چنین نگاه توسعه‌ای صِرف، فقط تماشاگر نابودی تدریجی تنوع زیستی و طبیعت استان خواهیم بود.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حشره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود