Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@07:30:55 GMT

کاسبی مرزنشینان سکه می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۵۶۹۰

کاسبی مرزنشینان سکه می‎شود

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از ابلاغ دو آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی و ساماندهی ورود کالا به استانداران و دستگاه‌های ذیربط خبر داد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهریار حیدری درباره جزئیات آیین‌نامه ساماندهی معاملات مرزنشینی گفت: این آیین نامه در سال 96 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده بود ولی در میزان جمعیت و مبالغی که به آن اختصاص داده شده بود همخوانی وجود نداشت، این آیین نامه به دستور وزیر کشور بازنگری شد و ایردات آیین نامه قبلی برطرف و در تاریخ 9 خرداد 97 در هیئت دولت تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: کالا ها توسط تجار وارد کشور و در بازارچه های مرزی دپو می شود، سپس مرزنشینان با در دست داشتن کارت های الکترونیکی به بازارچه ها مراجعه خواهند کرد و کالا را تهیه و در نزدیکترین فروشگاه  آن را خواهند فروخت و از سود بازرگانی بهره خواهد برد.

او گفت: در این معامله تجار، مرزنشین و مغازه دار از سود برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه برای شناورهای مرزنشینان 20 تا 30 درصد تخفیف قیمت گازوئیل در نظر گرفته شد، گفت: در آیین نامه قبلی ضعف هایی در حوزه ملوانی وجود داشت ولی در جلسات مختلف و بازدید میدانی، در آیین نامه برای لنج داران و ملوانان ایجاد انگیزه کردیم، در گذشته قیمت گازوئیل با نرخ آزاد محاسبه می شد که در این آیین نامه گازوئیل را با قیمت مصوب داخلی استفاده خواهند کرد و از سود بازرگانی بهره خواهند برد. 

حیدری ادامه داد: ما 5 منطقه ویژه در سه استان کردستان،‌کرمانشاه و سیستان و بلوچستان داریم که سال ها است این مناطق ویژه تصویب شده اما عملیاتی نشده است. این آیین نامه تاکید دارد که این مناطق هرچه سریعتر، ظرف کمتر از یکسال اجرایی ‌و عملیاتی شوند و نهایتا به جای اینکه مرزنشینان واردکننده کالا باشند، صادرکننده کالا باشند.

حیدری افزود: در آئین‌نامه تاکید شده که در مناطق بانه، قصر شیرین، مریوان و میرجاوه کارگروهی تشکیل شود و اقدامات موثری را که در اجرای آئین‌نامه ظرف شش ماه باعث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی می شوند گزارش دهد.

او گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت،‌ وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه در این کارگروه فعالیت خواهند داشت.

حیدری افزود: مرزهای غیررسمی و معابر غیررسمی که در گذشته از آنها قاچاق صورت می گرفت از سوی نیروهای مرزبانی، ‌انتظامی و نظامی ما بسته خواهد شد. بنابراین هرگونه فعالیتی غیر از این بازارچه ها کاملا ممنوع و غیرقانونی است و آنچه از طریق این بازارچه ها انجام می شود فعالیت های استاندارد شده قانون مند و ساماندهی شده است.

حیدری گفت: این آیین‌نامه ظرفیت‌های خوبی برای مناطق مرزنشین ایجاد کرده است، در گذشته کشور ما با کشورهای همسایه که به هر دلیلی مرزها را تعطیل می‌کردند فعالیت کولبری و مرزی را انجام نمی‌داد اما طبق آیین‌نامه جدید در هر شرایطی فعالیت‌های مرزی ادامه خواهد داشت حتی اگر مرزهای کشورهای همسایه بسته شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: در این آیین نامه تاکید شده است که مرزنشینان در تولید و صادارت کالا فعالیت خواهند داشت.

او گفت: پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت های که در مرزهای کشور وجود دارد، سرمایه گذاری در مناطق مرزی افزایش و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: استانداران محترم هرچه سریعتر آیین را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,78,81/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است