Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در فاصله دو روز مانده به آغاز جام جهاني روسيه، مروري کوتاه بر اخبار اين رقابت ها داريم.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، تيم بلژيک در آخرين بازي دوستانه خودش به مصاف کاستاريکا رفت و با نتيجه 4-1 مقابل اين تيم پيروز شد. مرتنس (دقيقه 31)، لوکاکو (دقايق 42 و 50) و باتشوايي (دقيقه 64) براي بلژيک در اين بازي گلزني کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روبرتو مارتينز در اين بازي تيمش را با ترکيب کورتوا، آلدرويرلد، بايوتا، فرتونگن، ميونير، دي بروين، ويتسل، کاراسکو، مرتنس، هازارد و لوکاکو به زمين فرستاد. بلژيک روز دوشنبه آينده در نخستين بازي خودش در جام جهاني به مصاف پاناما مي رود.

مدافع باتجربه اسپانيا در تمرين اين تيم مصدوم شد. جرارد پيکه که سابقه فتح جام جهاني 2010 با اسپانيا را دارد در تمرين روز دوشنبه اين تيم در شهر کراسنودار روسيه از ناحيه زانو دچار مصدوميت شد و تمرين را نيمه تمام رها کرد. فدراسيون فوتبال اسپانيا به نقل از مارکا به خبرنگاران اعلام کرده مصدوميت مدافع بارسلونا جدي نيست و اين بازيکن تنها براي پيشگيري تمرين را زودتر از ديگر بازيکنان ترک کرده است. اسپانيا که با تيم ايران هم گروه شده جمعه شب در نخستين بازي خود در جام جهاني به مصاف پرتغال مي رود.

چند روز پس از اعلام خبر امتناع شرکت لوازم ورزشي «نايکي» از ارائه کفش ورزشي به اعضاي تيم ملي فوتبال ايران، سخنگوي اين شرکت بالاخره به اين ماجرا واکنش نشان داد. آنطور که خبرگزاري فرانسه گزارش داده، شرکت نايکي در بيانيه‌اي رسمي «تحريم‌هاي آمريکا» را علت عدم ارائه کفش ورزشي به تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده است. در بيانيه نايکي آمده است: تحريم‌هاي آمريکا بدان معنا است که نايک به عنوان يک شرکت آمريکايي، نمي‌تواند در حال حاضر به تيم ملي ايران کفشي تحويل بدهد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: تحريم‌هايي که مي‌توان عليه نايکي اعمال کرد، سال‌هاست که به قوت خود باقي است و بر اساس قانون، مي‌توان آنها را اعمال کرد.
خبرگزاري فرانسه نوشته که اعلام ناگهاني ناممکن بودن ارائه کفش‌هاي نايکي به ورزشکاران ايراني، مسئولان فوتبال اين کشور را سردرگم کرده زيرا در جام جهاني سال 2014 و در حالي که همين تحريم‌هاي امروز عليه ايران اعمال مي‌شد، فوتباليست‌هاي ايراني توانسته بودند با کفش‌هاي نايک وارد زمين شوند. در اين گزارش به نقل از «کارلوس کيروش» سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران آمده است: «ورزشکاران به تجهيزات ورزشي خود عادت مي‌کنند و اين درست نيست که يک هفته مانده به چنين مسابقه مهمي، اين تجهيزات را عوض کرد.»

در حالي که تصور مي شد تمرين تيم ملي آرژانتين نيز به مانند تيم هاي حاضر در جام جهاني حداقل براي دقايقي به روي خبرنگاران باز باشد اين اتفاق نيفتاد تا نفرات حاضر در کمپ مسي و يارانش در نهايت با دست خالي مجبور به ترک شوند. اتفاقي که پيش از اين و توسط آرژانتيني ها در اردوي بارسلون نيز اتفاق افتاده بود. در حالي که خبرنگاران و تصويربرداران و البته هواداران فراواني امروز خود را به کمپ آرژانتيني ها رسانده بودند تا بتوانند ضمن ديدار با مسي و يارانش، اخبار و تصاوير مهم خود را مخابره کنند که در نهايت موفق به اين کار نشدند و به همين دليل عملکرد مسئولان آرژانتيني و تصميم آنها مبني بر بسته بودن تمرين اين تيم را مي توان حاشيه اي ترين نکته جام جهاني تاکنون دانست. هواداران آرژانتيني پس از رسيدن به گيت بازرسي اول دست رد مسئولان را روبروي خود ديدند و نتوانستند وارد کمپ شوند اما خبرنگاران و عکاسان و تصويربرداران توانستند از گيت اول به سلامت عبور کنند و در حالي که تصور مي شد آنها پس از اين اتفاق بتوانند به راحتي وارد زمين تمرين شوند باز هم اين اتفاق نيفتاد تا دست آنها نيز از تهيه مطلب و خبر کوتاه شود. اتفاق عجيبي که مشابه آن در اردوي بارسلون نيز به سر اهالي رسانه آمده بود و آنها در خوشبينانه ترين حالت تنها 15 دقيقه مي توانستند تمرين مسي و يارانش را از نظر بگذرانند.  
اين اتفاق در گيت دوم که پيش از ورودي زمين تمرين بود افتاد و مسئولان حاضر در تمرين در کمال تعجب از ورود اهالي رسانه به زمين ممانعت به عمل آوردند. همين موضوع باعث تا تعدادي از عکاسان خود را به ديوارهاي اطراف زمين برسانند و به نحوي موفق به گرفتن عکس از تمرين مسي و يارانش شوند اما اين اتفاق نيز نيفتاد چرا که نيروهاي پليس حاضر در کمپ خود را به عکاسان مورد نظر رساندند و از اين کار آنها ممانعت به عمل آوردند. البته اين اتفاق جالب در قسمت هاي ديگري از زمين تمرين آرژانتيني ها نيز افتاد و نفرات حاضر در کمپ به دنبال گرفتن تصاويري مخفيانه حتي با پاره کردن قسمتي از پرده هاي دور زمين بودند. بدين ترتيب با تصميم جنجالي سامپائولي و مسئولان آرژانتيني دست عکاسان و خبرنگاران حاضر در کمپ آلبي سلسه از تهيه عکس و خبر کوتاه ماند تا عدم موافقت با حضور آنها در تمرين جنجال ديگري دور و بر آرژانتيني ها به وجود بياورد.تصويربردان  آخرين تلاش هاي خود را نيز پس از هر بار باز و بسته شدن درب ورودي زمين به کار مي بستند اما آن نيز در نهايت سودي براي آنها نداشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلژيک پيکه شرکت نايکي تيم ملي آرژانتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • آخر بدشانسی: دومین تلفات بایرن برای بازی با رئال
  • اتفاق عجیب در تمرین پرسپولیس؛ ستاره قطری دست گلر جوان را شکست!
  • اتفاق باورنکردنی در تمرین پرسپولیس: عبدالکریم دست گلر جوان را شکست!
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • عبدالکریم، دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند