Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز ادارت و دستگاهای دولتی استان ضرورت دارد. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعلی لدنی نژاد در جمع خبرنگاران افزود: نصب وسایل کاهنده مصرف آب از جمله راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب در ادارات است . 

وی با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی در سالهای اخیر تاثیر مستقیم بر کاهش منابع تامین آب گذاشته، اظهارکرد: فعالیت های مختلف فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب توسط آبفای استان در حال انجام است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش آب مصرفی و مدیریت مصرف توسط مشترکات را در کاهش اثرات تنش آبی و افت فشار آب مهم عنوان کرد . 

لدنی نژاد تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی نیازمند همکاری مردم و دستگاههای اجرایی استان است . 

وی عبور از تنش آبی را نیازمند همکاری عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان علاوه بر رعایت راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب باید همواره خود را در این زمینه مسئول بدانند . 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از کولرهای آبی مصرف آب شرب را بالا می برد و برای بازدهی بیشتر و جلوگیری از هدر رفت آب، باید کولرهای آبی به صورت مداوم چک شوند . 

لدنی نژاد همچنین نصب سرشیرکاهنده مصرف آب بر روی شیرآلات منازل را عامل مهمی در کاهش مصرف آب عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فضاي سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو

تین نیوز

در ماه‌های اخیر برخی تحولات مثبت از سوی مدیریت شرکت راه‌آهن در ارتباط با شرکت‌های ریلی رقم خورده که امیدواری‌های بخش خصوصی به آینده تعاملات فی مابین بخش دولتی و خصوصی را بیشتر کرده است. یکی از این تحولات، جلساتی بوده که بین مدیران شرکت‌های لوکومتیوی و مدیرعامل راه‌آهن برقرار شده و نتایج مثبتی به دنبال داشته است. خشایار حسینی مدیرعامل شرکت الوند نیرو در این مصاحبه در اینباره توضیحاتی ارائه کرده است.

جدیدترین تحولاتی که در حوزه مطالبات شرکت های لوکومتیوی صورت گرفته چیست و تعامل این شرکت‌ها با شرکت راه‌آهن چه تغییراتی کرده است؟

مستحضرید که در مورد موضوع مطالبات سوء تفاهم هایی بین شرکت های لوکومتیوی و شرکت راه آهن وجود داشت که طی جلساتی که با حضور دکتر صالحی و مالکین لکوموتیو  تشکیل گردید مرتفع و رفع سوتفاهمات گردید. ودر حال حاضر ضرورتی برای سخن گفتن درباره گذشته نیست. شکی وجود ندارد که بهبود وضعیت صنعت ریلی، مستلزم هم‌افزایی و همدلی بین بخش خصوصی و بخش دولتی است و برطرف شدن سو برداشت‌ها نیز گفتگوی مستمر و مثبت و سازنده بین بخش خصوصی و شرکت راه‌آهن را می طلبد. این اتفاق در حوزه لکوموتیو رخ داد و مالکان لکوموتیو طی چند جلسه مستقیما با آقای صالحی مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن گفتگو کردند که این جلسات در نزدیک شدن دیدگاه‌ها و برطرف شدن مشکلات بسیار مفید و موثر بوده است.

در جلساتی که با مدیرعامل راه‌آهن داشتید چه موضوعی بیشترین امیدواری را در شما ایجاد کرد؟

به باور من تغییر رویکردی که شرکت راه‌آهن در بخش لوکومتیو داشته متفاوت از سال‌های گذشته و حتی بی‌سابقه بوده است. وفکر می‌کنم  این تغییر نگرش از آنجا نشات می‌گیرد که  آقای دکتر صالحی بخوبی واقف به اهمیت لکوموتیو در زنجیره حمل‌و‌نقل ریلی میباشند و بعنوان اولین اقدام در بهبود و التیام وضعیت حمل بار ریلی ، قصد دارند در زنجیره حمل ریلی نقش لکوموتیو ها نقش قابل اتکایی داشته باشند و از انجاییکه بحث نقدینگی بشدت دراین زمینه تاثیر گذار است بر خلاف روال پیش از ایشان حتی پیش از پرداخت حقوق پرسنل راه اهن نسبت به پرداخت مطالبه مالکین اقدام گردید.

طی صحبت‌هایی که در آخرین جلسه بین مالکان لکوموتیو و مدیرعامل راه آهن در ابتدای بهمن ماه امسال انجام شد این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که مهم‌تر از آماده به‌کاری لکوموتیوها، فاکتور قابلیت اطمینان آنها است.از آنجاییکه ایشان فردی آکادمیک هستند با ذکر مثالی تبیین کردند که در حال حاضر یک قطار سوبله که به سمت مقصدی حرکت می‌کند پنجاه درصد ممکن است بدون مشکل به مقصد برسد و البته این سطح از عدم اطمینان واقعا تهدیدی برای برنامه ریزی و مدیریت حمل‌و‌نقل ریلی کشور به شمار می‌آید.

در ضمن دکترصالحی توضیحاتی نیزدر خصوص موارد مهمی از جمله بحث IT   که تاکنون دربهره وری راه آهن مغفول مانده ارائه کردند و تغییر رویکردی که باید برای اصلاح فرایندها دربهره برداری و بهره وری راه‌آهن کشوراتفاق بیافتد و در تایید صحبت ایشان عرض میکنم که در صنعت ریلی با توجه به گستردگی مکانی این صنعت از طرفی وتاثیر  فاکتورهای متعدد در حمل و نقل ریلی از سوی دیگر ، نیازمند توسعه و استفاده بیشینه از سیستم‌های it بِیس برای تحلیل دقیقتر وکاهش خطاهای انسانی و البته تعریف استراتژی های حمل هستیم. و متاسفانه پیش از این  شرکت راه‌آهن جایگاه خاص این رویکرد را تصمیمات خود نادیده انگاشته  شاید به این دلیل که  تعدد مشکلات زیرساختی و روزمره تمام توجه و انرژی مدیریتی را به خود مصروف میداشته و فرصتی برای امورات اینچنینی باقی نمیگذاشته.

با توجه به جلساتی که با آقای دکتر صالحی داشتید دیدگاه ایشان مشخصا درباره مطالبات شرکت‌های لکوموتیوی چیست؟

در واقع یکی از مهم‌ترین مسائلی که مرتب با ایشان طرح شده بحث مطالبات مالکین لکوموتیوبوده است که ایشان نیز به این موضوع اهمیت ویژه قایل هستند . ایشان از ابتدای تصدی سمت مدیرعاملی شرکت راه‌آهن اذعان داشتند که آن بخش که از جریان نقدینگی صنعت ریلی که بابت خدمات لکوموتیو دریافت می‌شود سهم مالکان لکوموتیو است و نمی‌توان از این پول در مصارف جاری راه‌آهن استفاده کرد.

طی جلسه اخیری که در خدمت ایشان بودیم و نزدیک به هشت ساعت بطول انجامید آقای دکتر صالحی مجددا بر این رویکرد تاکید کردند و اظهار داشتند حتی اگر بحث‌های حقوقی را کنار بگذاریم این پول از لحاظ شرعی حق‌الناس است و نمی‌توان از آن برای هزینه‌های جاری راه آهن استفاده کرد. ضمنا اظهار داشتند که منابعی را توانسته‌اند برای راه‌آهن تامین کنند که تا پیش از این چنین منابعی در اختیار راه آهن نبوده و این خبر بسیار خوبی است و در خصوص کارسازی ماده 12 نیز ضمن تشریح مشکلاتی که پیش رو بوده اظهار داشتند که با جدیت و همت انجام شده این موضوع نیز تقریبا نهایی و اجرایی گردیده که خبر بسیار خوبی میباشد وقطعا جریان منابع و نقدینگی در راه‌آهن تقویت خواهد شد و مطالبات شرکت های لکوموتیوی هم از این پس بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

نکته‌ای که مایلم مجددا بر آن تاکید کنم این است که مدیریت سازمان بزرگی مثل راه آهن، با مشکلات متعدد و پیچیده‌ای که از گذشته در آن وجود داشته، و البته در این شرایط اقتصادی خاص حال حاضرنیز کار ساده‌ای نیست.

برداشت شخصی بنده از صحبتهای ایشان  طی  جلسات اخیرنسبت به ساختار ریلی این بوده که ایشان نسبت به ساختار اقتصادی ریلی،رویکرد جدیدی دارند و امید است تا با تعامل هر دو طرف بتوانیم مشکلات را از پیش پای صنعت برداشته و در جهت پیشرفت آن با سرعت بهتری گام برداریم .

به نظر شما تجربه‌ای که طی این سالها در زمینه خصوصی‌سازی لکوموتیوها به وجود آمده موفق بوده است؟

اگر مسیر اجرایی اصل ۱۴۴ قانون اساسی و مصوبات قانونی مرتبط با این اصل را در برنامه‌های کلان توسعه ای و بودجه های سالانه بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که تخصیص اعتبارات به بخش ریلی سیر نزولی داشته و این امر نشان می دهد که دولت مصمم است منابع صنعت ریلی را از محل دیگری که همان منابع بخش خصوصی است، تامین کند بنده درباره این که جریان خصوصی‌سازی که متعاقب این سیاست‌ها در راه‌آهن روی داده، اتفاق مثبتی بوده یا خیر اظهارنظری نمی کنم اما مایلم و تاکید دارم این را عرض کنم  که با توجه به تجربه‌ای که به دست آمده و شرایطی که در حال حاضر در حوزه لکوموتیو حاکم است تصدی‌گری هم‌زمان راه‌آهن و بخش‌خصوصی بر لکوموتیو، تعارضاتی را ایجاد کرده که برآیند مثبتی برای این بخش صنعت ندارد و نیاز است که بازنگری و احیا گردد .

از انجاییکه هدف خلق ارزش‌  برای این صنعت است ، باید نگاه کلان‌تری به این صنعت داشته باشیم و مستر پلنی داشته باشیم که این صنعت را در سایر وجوه و مدهای حمل‌و‌نقل و لجستیک تلفیق کند.

تجارب کسب شده در توسعه راه اهنهای دنیا  حکایت از آن دارد که اگر صنعت ریلی می خواهد نقش اصلی خود را داشته و موثر در روند توسعه باشد  نباید خود را ایزوله نموده و از مدهای دیگر حمل‌و‌نقل جدا کند و کاملا برعکس باید خودرا به دیگر مودهای حمل و نقل الحاق نماید.

 خلاصه کلام اینکه  فارغ از اینکه صنعت ریلی ،اجزا و حلقه های آن خصوصی باشندو یا دولتی، بخش ریلی باید به سمتی حرکت نماید که بتواند در زنجیره لجستیک نقش افزینی درستی داشته و به آن ملحق شود و در این صورت است که شاهد رشد این صنعت و ایجاد ارزش افزوده برای حمل‌و‌نقل و اقتصاد حمل خواهیم بود .

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب سد‌های آذربایجان‌غربی
  • جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • تحقق شعار سال نیازمند تعامل بیشتر دستگاهای اجرایی
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند