Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@22:40:01 GMT

زنگ خطر سرطان مثانه!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۶۵۷۵

زنگ خطر سرطان مثانه!

به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، عباس بصیری در ارتباط با سرطان‌های شایع دستگاه ادراری اظهار کرد: سرطان پروستات و همچنین مثانه از شایع‌ترین سرطان‌های دستگاه ادراری است که سرطان پروستات نسبت به مثانه سیر کندتری دارد و خیلی خطرناک نیست البته در برخی مواقع پیشرفت این سرطان لجام گسیخته می‌شود.
وی افزود: سرطان مثانه نسبت به سرطان پروستات مهلک‌تر بوده و بیمار را بشدت مورد آسیب قرار می‌دهد چرا که پیشرفت آن بسیار سریع بوده و درمان‌های پیچیده و پرهزینه‌ای را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص تاکید کرد: در سرطان مثانه اولین علامت ادرار خونی است که ممکن است با هیچ علامت دیگری همراه نباشد. متأسفانه برخی مردم یکبار با مشاهده خون در ادرار آن را جدی نمی‌گیرند، در حالی که حتی یک بار دیدن این مسأله بسیار حائز اهمیت است و باید دلیل آن توسط پزشک متخصص بررسی شود.
حتی اگر مشاهده خون در ادرار با نشانه‌های دیگری مانند احساس سوزش و درد همراه نباشد نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به این که آمار این سرطان در مردان 2.5 تا سه برابر زنان است و استعمال سیگار از عوامل اصلی بروز سرطان مثانه و پروستات به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: افراد سیگاری که سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود پس از درمان، بیشتر در معرض خطر برگشت‌پذیری سرطان یا حتی مرگ ناشی از این بیماری هستند در حالی که این خطر در افراد غیرسیگاری به مراتب کمتر است.

این پزشک متخصص بیان کرد: در افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری‌ها خطر بازگشت بیوشیمی سرطان پروستات، مرگ ناشی از این سرطان و یا حتی مشکلات و بیماری‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند و هر چه میزان مصرف سیگار در طول سال بیشتر باشد این خطر نیز تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: سنگ دستگاه ادراری نیز یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور است و می‌توان گفت سنگ دستگاه ادراری و سرطان مثانه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از بیماری‌های دستگاه ادراری را تشکیل می‌دهد.

این مشکل در ایران به‌دلیل وضعیت آب و هوایی و ژنتیک بسیار گزارش می‌شود.با توجه به اهمیت این نوع سرطان، تشخیص بموقع آن در بیماران بسیار ضروری و کمک‌کننده است و جدی گرفتن علائم موجود از سوی مردم و پزشکان می‌تواند از پیشرفت بیماری و بروز عوارض جبران‌ناپذیر پیشگیری کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری