Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محسن هاشمی گفت: تجربه سایر کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی، نظیر عید فطر می‌تواند در تبلیغ دین و تزریق نشاط به جامعه موثر باشد که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این موضوع، افزایش بهره‌وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در ابتدای جلسه شصت و نهم شورای شهر با اشاره به فرارسیدن عید فطر گفت: نماز عید فطر موعدی است که تمام کدورت‌ها، اختلافات و کینه‌ها، باید جای خود را به برادری، محبت و مودت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر داریم که در سال ۱۳۸۸ و در اوج بحران داخلی و اختلافات سیاسی، مقام معظم رهبری، در خطبه نماز عید فطر، کلید واژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح کردند و بر حفظ حقوق شهروندان جامعه در برابر سخت‌ترین اتهامات تاکید کردند.

وی ادامه داد: بی‌مناسبت نیست رسانه ملی به‌جای بازخوانی اختلافات سیاسی و دامن زدن به تنش‌ها، اینگونه اظهارات تاریخی و وحدت‌بخش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را بازخوانی و یادآوری کند.

هاشمی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عید فطر ادامه داد: بی‌مناسبت نیست درباره موضوع تعطیلات و ارتباط آن با بهره‌وری مدیریت شهری نیز چند جمله‌ای عرض کنم. اگرچه تعطیلات رسمی در ایران، ۲۷ روز در سال غیر از آخر هفته‌ها، شامل ۶ روز تعطیلات ملی، ۴ روز تعطیلات انقلابی و ۱۷ روز تعطیلات مذهبی است، اما به دلیل چینش و کارکرد نامناسب این تعطیلات دست‌کم، معادل آن نیز به عنوان بین‌التعطیلی یا الحاقی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی اختلال بوجود می‌آید و عملا دو ماه را از دست می‌دهیم، اگر هزینه جاری شهرداری تهران را ماهیانه هزار میلیارد تومان درنظر بگیریم، دست‌کم هزار میلیارد تومان در سال به دلیل عدم استفاده درست و ساماندهی تعطیلات اتلاف می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر آن است که از ۲۷ روز تعطیل، غیر از ۵ روز تعطیل نوروز، بیش از نیمی از تعطیلات به مناسبت عزاداری است که در اکثر آنها، بسیاری از شهروندان تهرانی با تعطیل کردن روز قبل یا بعد، به سفرهای تفریحی می‌روند، یعنی نه تنها فلسفه تعطیلی برای برگزاری مراسم عزاداری محقق نشده بلکه به کاهش بهره‌وری، تصادفات و آلودگی محیط زیست و اتلاف وقت مردم در ترافیک هم منجر می‌گردد درحالی‌که اگر اکثر این روزهای عزاداری تعطیل نباشد، می‌توان با برگزاری مراسم عزاداری رسمی در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و بازار، تکریم بهتری از اهل بیت(ع) نمود.

رییس شورای شهر به طرح ساماندهی تعطیلات مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و گفت: این طرح  چند سال است در دست رسیدگی است، حذف تعطیلی ۱۲ فروردین و ۱۵ خرداد از تعطیلات انقلابی، ۲۹ اسفند از تعطیلات ملی و مختص کردن تعطیلی شهادت برخی ائمه به قم و مشهد قید شده است که هنوز به نتیجه نرسیده. تجربه سایر کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی، نظیر عید فطر می‌تواند در تبلیغ دین و تزریق نشاط به جامعه موثر باشد که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این موضوع، افزایش  بهره‌وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.

ادامه دارد...

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شورای شهر تهران محسن هاشمی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت