Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: 140 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این استان از محل اعتبارات سال 96 به متقاضیان پرداخت شده است.

برهان صلواتی ورز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از محل اعتبارات سال گذسته مشاغل خانگی برای استان کردستان 330 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، اظهار داشت: از این میزان 200 میلیارد ریال تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 2 هزار و 140 نفر از متقاضیان واجد شرایط از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شده اند ضمن اینکه مابقی اعتبارات نیز در قالب 360 رشته شغلی در حال پرداخت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی همزمان در هفت استان کشور تاکید کرد: این طرح در راستای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید اجرا می شود.
صلواتی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در استان کردستان زمینه اشتغالزایی دو هزار و 600 نفر در بخش مشاغل خانگی فراهم می شود لذا علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.inhb.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار میلیارد ریال بود که تاکنون 50 درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه 50 درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 میلیارد ریال اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و 335 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.
حدود 45 درصد از 2 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات مصوب اشتغال پایدار روستایی به فعالیت های کشاروزی تخصیص یافته است.
تاکنون 2 هزار و 36 طرح با اعتبار یک هزار و 910 میلیارد ریال در سامانه کارا و در بحث اشتغال فراگیر ثبت شده و از این میزان به 238 طرح در مجموع 167 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مشاغل خانگي تسهيلات بانكي اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان

مصطفی خانعلی‌نژاد، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گیلان از پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

او گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی گیلان و همچنین حمایت از تولید و اشتغالزایی و ثبات اقتصادی پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی گیلان افزود: این اقدام با هماهنگی و کمک‌های استانداری، اداره کار و رفاه اجتماعی، دارایی و همچنین همکاری بانک‌های عامل در استان و صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

به گفته خانعلی‌نژاد، حدود ۳۸۴ طرح به صورت کلی که ۳۰۰ طرح آن به صورت مشاغل خانگی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۸۴ طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۸ در کمیته‌های استانی به بانک‌های عامل معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل خانگی در مرند
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد