Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان رشته عملیات علیه کسانی که با فرستادن ایمیل از افراد کلاه‌برداری می‌کنند، آمریکا ۷۴ نفر را بازداشت کرده که ۳۰ نفرشان در نیجریه بوده‌اند. آمریکا گفته با این کلاه‌برداری‌ها مبارزه می‌کند فارغ از این‌که این افراد کجا اقامت دارند.

ایران آنلاین /وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این افراد با انتشار هرزنامه‌هایی مرتبط بوده‌اند که در آنها فرستنده تلاش می‌کند سر گیرنده ایمیل کلاه بگذارد و او را قانع کند مبلغی را حواله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کلاه‌برداری‌های اینترنتی سال‌هاست که خیلی شایع شده و آمریکا وعده داده است با این افراد "فارغ از این‌که کجا هستند" برخورد کند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند از ابتدای سال میلادی جاری، دست‌کم ۱۶ میلیون دلار از این مبالغ را ضبط کرده‌اند یا جلوی انتقالشان را گرفته‌اند.

این تلاش‌ها که با همکاری پلیس فدرال آمریکا و همین‌طورپلیس محلی بوده است، افرادی را هدف گرفته است که مثلا با جازدن خود به عنوان یک شریک تجاری یا همکار، مخاطبانشان را قانع می‌کنند پول به حساب آنها بریزند.

در یک مورد، آمریکا مدعی است که دو نیجریه‌‎ای ساکن دالاس در ایالات متحده خودشان را به عنوان فروشنده ملک جا زدند و از یک وکیل معاملات املاک خواستند ۲۴۶ هزار دلار به حساب آنها حواله کند.

مقام‌های آمریکایی هم‌چنین کسانی را پی‌گرد کرده‌اند که "با آگهی یا بی آگاهی" هم‌دست این متهمان به کلاه‌برداری بوده‌اند و پول را از مال‌باختگان گرفته‌اند و طبق راه‌نمایی کلاه‌بردارها آن را منتقل کرده‌اند.

این بازداشت‌ها در خود آمریکا و همین‌طور در نیجریه، کانادا، موریس و لهستان صورت گرفته‌اند.

در سال ۲۰۱۶ هم بریتانیا یک نفر را به درخواست آمریکا به این کشور تحویل داد. آمریکا او را متهم کرده است که قصد داشته ۲.۶ میلیون دلار کلاه‌برداری کند. او ماه ژانویه بابت کلاه‌برداری و سرقت هویت، در دادگاه پذیرفت که گناه‌کار بوده است.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، نهادی که بودجه این عملیات را می‌دهد و آن را هماهنگ می‌کند، گفته است: "این عملیات نشان‌دهنده اهتمام اف‌بی‌آی به مختل‌کردن و برچیدن این تشکیلات تبه‌کاری است که شهروندان آمریکا و کسب‌وکار آنها را هدف می‌گیرند."

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید از زمانی که شروع کرده این مساله را در "مرکز شکایات جرایم اینترنتی" دننبال کند، آن‌طور که مردم گزارش داده‌اند، مال‌باختگان در مجموع ۳.۷ میلیارد دلار از دست داده‌اند.

آمریکا می‌گوید "اثر ویران‌کننده‌ای که این موارد بر مال‌باختگان و شرکت‌های مال‌باخته می‌گذارد، نه فقط بر کسب‌وکار افراد تاثیر می‌گذارد بلکه بر اقتصاد جهانی هم اثرگذار است."/بی بی سی 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟