Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@19:05:26 GMT

جزئیات اقدام‌ برای تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۸۱۱۲

جزئیات اقدام‌ برای تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

به گزارش جهان نيوز، ابراهیم محمود‌زاده رییس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در مورد آخرین اقدام‌ها در بازار سرمایه از ورود ساتا به عرصه‌های جدید سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: سرگردانی سرمایه‌های کوچک در کشور نشان می‌دهد، اگر مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند بدون ریسک در بازاری همچون اوراق مشارکت به سود خوبی برسند، به‌طور حتم در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیم محمود‌زاده تاکید کرد: حضور بیش از حد مردم در بازار ارز و طلا نشان می‌دهد که شرکت‌های هلدینگی نتوانسته‌اند عملکرد خوبی برای جذب سرمایه داخلی داشته باشند و به‌نظر می‌رسد، باید ساز و کارهای لازم برای استفاده از منابع داخلی تسهیل شود.

 این مقام مسئول پیرامون تأثیر نرخ دلار بر سودآوری پتروشیمی‌ها گفت: پتروشیمی‌ها باید این آمادگی را داشته باشند که خود را با سیاست‌های اقتصادی کشور تطبیق داده و مطالبات خود را پیش از تصویب این سیاست‌ها به دولت اعلام کنند که خوش‌بختانه پتروشیمی‌ها توانسته‌اند خود را با قیمت 4200 تومانی دلار تطبیق دهند.

وی با یادآوری تزریق سالانه 13 میلیارد دلار ارز از طریق صادرات محصولات پتروشیمی به اقتصاد کشور، گفت: پتروشیمی‌های زیرمجموعه ساتا از گذشته تاکنون کالای خود را با نرخ مشخصی صادر نموده و دلار حاصل از آن را دریافت و در بازار ارز به فروش می‌رساندند، اما با تعیین قیمت 4200 تومانی ارز توسط بانک مرکزی، وضعیت و قیمت خوراک دریافتی مجتمع‌های پتروشیمی مشخص نیست.

این مقام مسئول یادآور شد: در مذاکرات با دولت به این نتیجه رسیدیم که در زمینه تغییرات نرخ خوراک و انتخاب صرافی‌های خریدار ارز پتروشیمی‌ها، دولت با عقلانیت و منطقی عمل می‌کند و در این شرایط دولت را پشتیبانی خواهیم کرد.

محمودزاده افزود: ثبات نرخ دلار برای همه بهتر است و با توجه به قیمت 4200 تومانی ارز و این که در گذشته تضمین‌های لازم برای جلوگیری از زیان حاصل از نوسان‌های ارز در پتروشیمی‌ها، به‌خوبی دیده شد، امروز هم برای رسیدن به ساز و کارهای لازم، نیاز به زمان داریم و در این مدت امیدواریم دولت با بسته‌های تشویقی، از زیان بیش از حد پتروشیمی‌ها جلوگیری کند.

رییس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه نوسان نرخ ارز در پالایشی‌ها تاثیر کمتری نسبت به پتروشیمی داشته و سرمایه‌گذاری در این سبد از ریسک کمتری برخوردار است، افزود: بر اساس برآوردها بیش از 50 درصد سهام پتروشیمی‌های منطقه عسلویه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار هلدینگ شستا قرار دارد و به ‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک باید به دنبال بحث چانه‌زنی مطالبات خود در شرایط جدید باشیم و مذاکره با وزارت نفت در زمینه کاهش نرخ خوراک را در دستور کار قرار دهیم.

محمودزاده از برنامه عرضه اولیه سهام پتروشیمی کیان و پتروشیمی مرجان در بورس خبر داد و گفت: این پروژه که هر سه مرحله تولید صنعت پتروشیمی را در خود دارد، به بیش از یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. از سوی دیگر تا سه ماه آینده در پتروشیمی متانول مرجان در عسلویه به تولید اقتصادی خواهیم رسید و فاز نخست پتروشیمی بزرگ بوشهر نیز امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد:در حالی سهام 16 پتروشیمی منطقه مکران در بورس عرضه خواهد شد که در بخش پالایشی‌های بورسی نیز پالایشگاه‌های تبریز و شیراز تولید محصولات یورو4 و یورو5 را در دستور کار قرار داده‌اند که در همین راستا واحد بهبود کیفیت تولید پالایشگاه تبریز تا ماه آینده با استانداردهای اروپایی به تولید می‌رسد.

همچنین امسال قیر تولیدی این پالایشگاه نیز با راه‌اندازی واحدهای جدید به بنزن تبدیل و در پتروشیمی تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساتا قصد دارد سهام یک سری شرکت‌های اپراتوری را خریداری و از امسال در این حوزه جدید فعال‌تر شده و از سوی دیگر با سرمایه‌گذاری در صنایع صادرات‌محور، بهره اقتصادی مطلوبی کسب نماید.

همچنین با توجه تجدیدناپذیری انرژی‌های هیدروکربنی، در آینده دیگر حوزه هدف ساتا برای سرمایه‌گذاری، حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است.

محمود‌زاده به سرمایه‌گذاری‌های جدید ساتا اشاره کرد و گفت: بر اساس یک برنامه درازمدت 7 ساله در پروژه‌های جدید حوزه پتروشیمی 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

به عنوان مثال با نهایی شدن قرارداد خط لوله ایرانشهر ـ چابهار برنامه‌های احداث واحدهای پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار در دستور کار قرار گرفته است و در صورت جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌توان شاهد ایجاد قطب سوم پتروشیمی ایران در منطقه مکران باشیم، چرا که وجود مشوق‌های مالیاتی و نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف همچون هند و پاکستان، این منطقه را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.

* سالی معادل 6 پتروشیمی بزرگ حقوق بازنشسته پرداخت می‌شود

رییس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، پوشش حدود 5 میلیون بازنشسته در این سازمان را یادآور شد و گفت: هم‌اکنون سالانه بیش از 30 هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان خود می‌پردازیم که این میزان سرمایه می‌تواند برای ساخت 6 پتروشیمی بزرگ سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان گفت: بیش از سه ماه است که کمیته‌ای متشکل از نخبگان کشور در مجموعه‌های بزرگ ساتا همچون غدیر، شستان، کوثر و غیره تشکیل شده که در این کمیته برنامه دو برابر شدن سود و افزایش فعالیت در حوزه بیمه زندگی برای شرکت بیمه کوثر نهایی شده است.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی در نشست با استاندار کرمانشاه از آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای کمک به تدوین برش استانی سند توسعه گردشگری کشور در کرمانشاه خبرداد و گفت : می‌توانیم با همکاری استان این سند را در کوتاهترین زمان تدوین کنیم. 

وی در خصوص روستا‌های معرفی شده برای ثبت جهانی، گفت: روستای هجیج پاوه به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه است، بگونه‌ای که در هر پیک سفر قفل می‌شود. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه امتیاز روستای هجیج بالاست و می‌تواند در سال آینده کاندیدای ثبت جهانی شود، تصریح کرد: باید استان با برنامه این پروژه را به عنوان پروژه ملی پیش ببرد. 

وی ضعف در انعکاس و معرفی را یکی از مشکلات گردشگری استان دانست و گفت: کرمانشاه در غرب کشور بیشتر از همه آسیب دیده و باید با استفاده از ظرفیت وجود آثار جهانی متعدد، خوراک و... با معرفی محور‌های جدید اقدامات اساسی انجام شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه آژانس‌های کرمانشاه کم کار هستند، افزود: آمادگی برگزاری نشست در تهران با دفاتر گردشگری تهران و مجموعه مدیریت گردشگری و دفاتر کرمانشاه هستیم که نیاز است دفاتر استان برای داشتن دستاورد مناسب از این نشست بسته‌های متعددی برای ارائه داشته باشند. 

برگزاری رویداد‌های بین‌المللی، تمرکز بر روی پروژه‌های پیشران و استفاده از ظرفیت‌های خوب استان در گردشگری روستایی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

فاطمی راه‌اندازی محور گردشگری شهری در کرمانشاه را یک ظرفیت خاص عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی کرمانشاه آنچنان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که می‌تواند یک محور گردشگری شهری بی‌نظیر در غرب کشور باشد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: در محور خوراک کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که می‌تواند فرهنگ خوراک را معرفی کند و راه‌اندازی محور خوراک یک نیاز اساسی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا