Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود کوچه های تنگ و باریک، وجود چاله و چوله های فراوان، انباشت زباله، خانه های بدون استحکاک که سقف آن با چوب و حصیر است، قطعی مکرر آب ، نبود امکانات تفریحی و گردشگری ، وجود جوی های فاضلاب سرشار از لنجن از مشکلات قدیمی ترین محله پایتخت اقتصادی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهر بندرعباس با دارا بودن پتانسیل های مختلف از منابع نفت و گاز گرفته تا شرکت های بزرگ تجاری به عنوان قطب تجارت و پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندرعباس با داشتن ظرفیت های فراوان اقتصادی، متاسفانه از زیر ساخت ها و المان های شهری متناسبی برخوردار نیست و همچنان برخی از محلات آن از حاشیه نشینی، بافت فرسوده، کمبود و یا نبود امکانات اولیه شهر نشینی رنج می برند.

محله چاهستانی ها، یکی از محلات قدیمی و حاشیه نشین بندرعباس با دارا بودن بیش از دوهزار نفر جمعیت از محلات شلوغ شهر بوده ؛ به طوری که با وارد شدن به این محله با انبوهی از خانه ها یی مواجه می شویم که بدون در نظر گرفتن استاندارهای شهرسازی در کنار یکدیگر ساخته شده است.

با رشد تکنولوژی و پیشرفت جوامع همچنان محله چاهستانی مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و اهالی آن تنها وعده های رسیدگی به این محله را می شنوند؛  اما چه زمانی این وعده ها عملی می شود سوال مبهم در ذهن شهروندان است.

این محله هزار و یک مشکل لاینجال دارد که بارزترین آنها را می توان وجود کوچه های تنگ و باریک، وجود چاله و چوله های فراوان، انباشت زباله، خانه های بدون استحکاک که سقف آن با چوب و حصیر است، قطعی مکرر آب ، نبود امکانات تفریحی و گردشگری ، وجود جوی های فاضلاب سرشار از لنجن و.......نام برد.

به میان اهالی این محله رفتیم تا اندر احوالات انها را جویا شویم.

وضعیت اسفناک چاله و چوله ها در این محله

زینب حیدری سراحی، یکی از ساکنان محله چاهستانی ها در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: چاله و چوله های این مرحله وضعیت اسفناکی دار به طوری که هنگام راه رفتن در این محله باید مواظب شد در جوی های فاضلاب سرشار از لجنزار سقوط نکنیم.

این شهروند ادامه داد: جلوبندی ماشین هایمان به طور مکرر خراب می شود و ما مجبور به پرداخت هزینه های زیادی برای تعمیر دوباره آن هستیم.

اجرا نشدن طرح جمع آوری پسماند فاضلاب شهری در این منطقه

حیدری سراحی با  بیان اینکه طرح جمع آوری پسماند فاضلاب شهری در این منطقه اجرا نشده است، گفت: جوی های سرشار از لجنزار در این منطقه وجود دارد که کودکانمان هنگام بازی در کوچه با آنها دست و پنجه نرم می کنند و این جوی های فاضلاب ناقل بیماری هستند.

وی تصریح کرد: اکثر خانه های این منطقه سقف آن از چوب درخت و با چیدن نامنظم بلوک های های سیمانی بر روی یکدیگر  ساخته شده و هیچ گونه مقاومت در برابر حوادث ندارد به طوری که کوچکترین بارندگی باعث نفوذ آب به خانه ها می شود.

این شهروند خاطر نشان کرد: ما از جولان سگ های ولگرد در این منطقه به ستوه امده ایم و زوزه سگ ها در شب باعث وحشت و دلهره کودکانمان شده است.

قرار گرفتن محله چاهستانی ها زیر پونز نقشه مسئولان

یکی دیگر از شهروندان این محله در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: محله چاهستانی ها محله ای پرجمعیت و شلو غ است که اکثر نقاط آن فاقد پارک و فضای سبز شهری است و برای بردن کودکانمان به پارک باید مسافت طولانی را طی کنیم.

این شهروند تصریح کرد: چیدمان خانه ها در این منطقه طوری است که دارای کوچه های تنگ و باریک فراوانی بوده که هنگام بروز اتفاقات ماشین های امدادی راهی  برای رسیدن به صحنه حادثه را ندارند.

وی با بیان اینکه اکثر اهالی این منطقه افراد کم در امد و فقیر هستند، گفت: محله چاهستانی ها  مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و انگار این محله در زیر پونز نقشه شهری قرار گرفته است.

این شهروند با اشاره به اینکه از جوی های فاضلاب در میان محله به ستوه امده است،  عنوان کرد:  فاضلاب و کثافت از مقابل درب خروجی خانه هایمان می گذرد و کودکانمان روزانه هنگام بازی با دست و پای سرشار از لجنزار به خانه هایمان بازمی گردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان مشکلات محله چاهستانی ها که از محلات حاشیه نشین و قدیمی شهر بندرعباس را ببینند و ان را حل نمایند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی

بخشدار زواره: بارش ۳۰ میلی‌متریِ باران در شهر زواره باعث جاری‌شدن روان‌آب در بافت تاریخی و ریزش ۲ خانهٔ قدیمی در این شهر شد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز