Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:33:00 GMT

سد مخزنی روزیه در سمنان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۸۹۰۰

سد مخزنی روزیه در سمنان ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آغاز عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی روزیه با سرمایه گذاری حدود 670 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک خبر داد.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: این طرح با هدف تأمین آب اراضی کشاورزی پایین دست به میزان 2.7 میلیون مترمکعب آب در سال و نیز جهت مصارف شرب سمنان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طرح انتقال آب از چشمه روزیه به شهر سمنان با هزینه حدود 400 میلیارد ریال اجرا و در سال 85 به بهره‌برداری رسیده است. این طرح شامل 46 کیلومتر خط انتقال، دو ایستگاه پمپاژ با هد 543 متر، ایستگاههای فشارشکن و مخازن مربوطه است که سالانه  12 میلیون متر مکعب آب چشمه روزیه را به سمنان منتقل می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: چشمه روزیه به رودخانه کبیر می‌ریزد. این رود در ادامه به رودخانه تالار می پیوندد و به سمت قائمشهر امتداد می‌یابد، از ویژگی های طرح سد روزیه عدم نیاز به خط انتقال جدید است که با توجه به وجود خط انتقال چشمه روزیه به محض پایان عملیات اجرایی سد روزیه، حداقل 1.2 میلیون متر مکعب در سال قابل انتقال خواهد یافت.

دکتر حیدریان ادامه داد: سد روزیه، از نوع سد خاکی با هسته رسی است، ارتفاع سد از کف پی 51 متر، طول تاج 212 متر و حجم مخزن نیز 5.9 میلیون متر مکعب و مدت اجرای طرح نیز 3 سال است و هزینه اجرای طرح 670 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: انعقاد قرارداد اجرای سد و تاسیسات وابسته با سرمایه گذار بخش خصوصی با ساز و کار خرید تضمینی آب ( BOT )، انجام مکاتبات لازم جهت تأمین اعتبار از محل منابع ردیف های متفرقه قانون بودجه سال 1396 کل کشور جهت انجام تعهدات دوره پیشبرد، پرداخت مطالبات مشاور، تملک اراضی مورد نیاز، پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز زیست محیطی، پیگیری جهت طرح واگذاری اراضی در کارگروه موضوع ماده 69 قانون الحاق پیگیری درخصوص مجوز راه جایگزین و پیگیری لازم جهت موافقت با واگذاری اراضی و اخذ مجوز لازم از جمله اقدامات صورت گرفته جهت اجرای این طرح است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت‌های هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان، تصریح کرد: به زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز شروع می‌شود و توافق‌نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان