Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:57:47 GMT

صدراعظم اتریش به نماد دشمنی با اسلام تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۸۹۱۸

صدراعظم اتریش به نماد دشمنی با اسلام تبدیل شده است

آنکاراـ ایرناـ عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپای ترکیه گفت: صدر اعظم اتریش با تعطیلی مساجد در این کشور به نماد دشمنی با اسلام تبدیل شده و به همین علت، از دیدگاه آنکارا ریاست دوره ای آنها بر اتحادیه اروپا بی اعتبار است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، چلیک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبر.تورک و بلومبرگ به سخنان هفته گذشته سباستین کورتس صدراعظم اتریش مبنی بر تعطیلی هفت مسجد در این کشور واکنش نشان داد و اظهار کرد: اتریش امروز به یک بمب آماده انفجار در قاره اروپا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: صدراعظم اتریش گرایش راست افراطی دارد و تفکرات نژادپرستانه در وی درونی شده است به طوری که این روزها با خیالبافی، سخنان گروه های نژاد پرست را تکرار می کند.
وی تاکید کرد: کورتس فرد مهم و تاثیرگذاری در اروپا نیست اما کشورش اتریش با عملکرد وی این روزها به نماد اسلام ستیزی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: تعطیلی مساجد نمی تواند اقدام مناسب در حل مشکلات مورد اشاره صدراعظم اتریش باشد بلکه از طریق مذاکره و گفت و گو هر خطایی را که ممکن است در یک مسجد رخ دهد، می توان حل کرد.
جمعه گذشته سباستین کورتس صدراعظم اتریش در یک نشست مطبوعاتی در وین اعلام کرد که این کشور هفت مسجد متعلق به مسلمانان ترکیه را به دلیل نقض قوانین کشور تعطیل و حدود 60 امام جماعت این مساجد را اخراج می کند.
وی در این باره با بیان این که جامعه موازی، اسلام سیاسی و کشاندن مردم به سوی افراط گرایی دینی در کشور ما(اتریش) جایی ندارد، اعلام کرده است که تصمیم به بستن این مساجد و اخراج امامان جماعت در پی تحقیقات مسئولان امور دینی در مورد تصاویر مربوط به اجرای نمایشی در یک مسجد تحت حمایت مالی ترکیه اتخاذ شده است.
بنا به ادعای رسانه های اتریش، در این تصاویر تعدادی از کودکان مسلمان در داخل این مسجد نبرد گالیپولی را که بین نیروهای امپراتوری عثمانی و نیروهای متفقین در جریان جنگ اول جهانی روی داد و موجب پیروزی قوای عثمانی شد، بازسازی می کنند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به این تصمیم اتریش، این اقدام را نشان دهنده میزان نژادپرستی و دشمنی با اسلام از طرف برخی کشورها و سیاستمداران اروپایی عنوان کرد.
وی همچنین افزود: سیاستمداران نژادپرست و اسلام ستیز، در آینده اروپا را به پرتگاه های خطرناک دیگری خواهند برد.
پروفسور علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه نیز تصمیم دولت اتریش را یک اشتباه بسیار بزرگ و مغایر با ارزش های حقوق بشر و آزادی دین و عقیده دانست و خواستار عقب نشینی از اجرای این تصمیم شد و گفت: همه انسان ها حق برگزاری آزادانه آیین های عبادی و دینی خود را دارند.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز روز جمعه گذشته در واکنش به این تصمیم دولت اتریش گفت: تعطیلی هفت مسجد و اخراج ائمه جماعت از این کشور یکی از نتایج موج عوام گرایی نژاد پرستانه و اسلام هراسانه در اروپا و به خصوص اتریش است.
بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز در رابطه با این رویداد اظهار کرد: این تصمیم دولت اتریش به معنای مرگ دین، آزادی و وجدان در اروپاست.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه اتريش چليك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان این شهر اظهار داشت: این دیار مرکز طریقت و شریعت و مرکز اولیا و اوصیا و مرکز شرف و عزت و مرکز مسجد و محراب و مناره و مرکز تکیه و خانقاه و مشایخ و زادگاه و مأمن ماموستا مفتی و هنرمندان و آیت الله مردوخ و جایگاه انسان‌های بزرگ و وارسته ای همچون مستوره اردلان و هزاران عالم دینی و مؤلفان کتاب‌های معنوی و شعرا بوده است.

وی در ادامه گفت: به راستی که کردستان مرکز مساجد و مناره هاست و پیامبر گرامی اسلام در وصف نماز در مسجد فرمودند اقامه یک رکعت نماز در مسجد قبای پیامبر و یک رکعت نماز در بیت المقدس به منزله اقامه هزاران رکعت نماز در بیت الله الحرام است بنابراین مسجد دارالاحسان نیز مرکز علما و روحانیون بزرگی بوده است و باید در مسجد نماز بپا دارید چون مساجد دانشگاه انسان سازی و پرورش روح است.

امام جمعه سنندج در ادامه به جانفشانی و از خودگذشتگی و فداکاری جوان سنندجی، زنده یاد آرمان بنفشی اشاره و شهادت ایشان را تسلیت گفت و افزود: امیدوارم که خداوند متعال به دل خانواده ایشان تسلی و صبر دهد.

ماموستا رستمی در ادامه به هفته کار و کارگر و موتور محرکه جامعه اشاره و این‌مناسبت را به کارگران زحمتکش تبریک گفت و افزود: عرق کارگر تا از جبینش خشک نشود باید حقش پرداخت شود و پیامبر بزرگوار اسلام این روایت را در مقام این عزیزان بیان کرد.

وی با تبریک هفته معلم به همه معلمان و کسانی که در امر تعلیم و تربیت فعالیت دارند تبریک گفت و افزود: شغل معلمی شبیه شغل انبیاست چرا که تعلیم و تربیت انسانها را بر عهده ایشان قرار داده است تا موجب رشد و تعالی آنها شود.

ماموستا رستمی در ادامه سخنانش از همکاری و همراهی  مردم کردستان به ویژه دختران و بانوان در اجرای طرح حجاب و عفاف یا طرح‌ نور که با نیروی انتظامی کردستان نهایت همکاری و تعامل دارند تشکر کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: ایجاد امنیت و آرامش کشور و ایجاد امنیت زندگی فردی، اجرای عدالت اجتماعی، رسیدگی به مسکن و  ایجاد اشتغال جوانان از جمله مواردی است که جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت می برد و این موارد از مطالبات مردمی است که امروز دولت در تلاش است که آن را توسعه دهد و اکنون وقت آن رسیده که با فرمایشات رهبری امروز مردم خودشان در سرنوشت خود سهیم باشند‌.

سکوت مجامع بین‌المللی به کشتار مسلمانان فلسطین درد بسیار بزرگی است

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: جنایت رژیم کودک کش و انسان کش صهیونیستی از حد درندگی و وجدان بالاتر رفته است و بی تفاوتی مجامع بین المللی در این میان درد بزرگی است به طوری که در طول مدت 200 روز جنگ و خونریزی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر کشته شده اند که از بین آنها ۱۴ هزار و ۷۸۵ مورد کودک و ۹ هزار و ۷۰۰ زن، ۴۸۵ کادر درمانی، ۱۴۰ نفر خبرنگار، 2 میلیون نفر آواره، ۱۸۰ ساختمان دولتی تخریب و ۲۳۹ مسجد مخروبه و   ۱۰۳ مدرسه مخروبه و ۳۲ بیمارستان از ارائه خدمت خارج شدند که  متاسفانه مجامع بین المللی باید این جنایت را محکوم کنند اما سکوت اختیار می کنند.

عفت و پاکدامنی زنان از جانب خداوند ارزانی شده است

وی در ادامه خطبه های عبادی این هفته افزود: این دین اسلام که ما به وسیله آن آزمایش و مورد آزمون قرار می گیریم، دینی است که رحمت بی کران دارد و مایه نجات انسانها و مسلمانان است. امروز اگر معنویت ضعیف شود جامعه به فنا می رود چرا که ما تاریخ داریم و از آنها مطلع هستیم.

وی به عفت زنان و بانوان و به الگوگیری از زنان بزرگ تاریخ بشریت و به شخصیت و پاکدامنی حضرت مریم علیها السلام مادر حضرت عیسی مسیح علیه السلام اشاره کرد و گفت: از جانب خداوند برای زنان احترام و عفت و حجاب و کرامات آمده است و حجاب و عفت مایه شرف و کرامت زنان مؤمنه و مسلمان است که نباید مورد خدشه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهر سنندج از ماموستایان و علما به عنوان وارثین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نام برد و افزود: علما و ماموستایان حق دارند نسبت به شما وفادار باشند و امیدواریم خداوند متعال به تمام مؤمنان توفیق سعادت و سربلندی و قدم‌ نهادن در راه اعتلای پرچم اسلام عطا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند