Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به جمع آوری کمک برای زلزله زدگان کرمانشاه گفت: متاسفانه در گذشته برخی بی اعتمادی ها به هلال احمر وجود داشت که سبب شد بعضی افراد مشهور با بهره گیری از این شرایط، در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه سوء استفاده کردند.

ایران آنلاین /شهاب الدین صابونچی با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه، گفت: برای نخستین بار در این منطقه، فضای مجازی با کاربری جوانان، محوریت انتقال اخبار را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمان فضای مجازی در اختیار جوانان است و هلال احمر می تواند با اقناع جوانان و افزایش اعتماد به این ارگان بستر حمایت تمام افراد جامعه را از این نهاد کمک رسان غیر سیاسی مهیا کند.

وی با اعلام اینکه در دوره مدیریت جدید هلال احمر، به حوزه جوانان توجه جدی می شود، تاکید کرد: اقناع جوانان به اعتماد و حمایت از هلال احمر می تواند تحولی عظیم در کشور به وجود آورد.
صابونچی با اشاره به فضای فعالیت در حوزه جوانان، گفت: فعالیت در حوزه جوانان سخت و حساس، اما شیرین است زیرا جمعیت جوانانی که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بر دیگر اقشار تاثیرگذارند.
وی با بیان اینکه جوانان آرمان گرا و سخت گیر هستند، گفت: مصلحت گرا نبودن جوانان یکی از ویژگی های جوانان است که این، مسئله کار با آنها را سخت اما لذت بخش می کند.
صابونچی حوزه جوانان را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: اگر بخش جوانان تقویت شود قطعا دیگر بخش های جمعیت هلال احمر ارتقا پیدا می کند؛ به عنوان مثال برای توسعه بخش امداد و نجات می توان از کودکی به افراد آموزش های همگانی و نوعدوستی را آموزش داد.
وی با اشاره به سابقه 90 ساله هلال احمر ایران و 70 ساله سازمان جوانان گفت: هیچ فردی در هلال احمر به طمع نان و نام نمی آید و سرمایه اجتماعی کل کشور می تواند به این سمت بیاید.
صابونچی با اشاره به گستردگی هلال احمر در سراسر کشور گفت: هلال احمر در تمام نقاط کشور در روستاها و شهرها داوطلب دارد و این امر، عرصه را برای گسترش آموزه های این نهاد غیر انتفاعی کمک رسان مهیا می کند.
وی از هم افزایی سازمان جوانان هلال احمر با دیگر ارگان ها خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دیگر ارگان های مرتبط، کارهای بزرگی انجام دهیم و قطعا در دوره جدید فعالیت سازمان جوانان هلال احمر بسیاری از طرح های مفیدی که پیش از این انجام می شد تقویت می شود.
وی یکی از برنامه های سازمان جوانان را ایجاد انگیزه در بین جوانان اعلام کرد و گفت: فقط پول انگیزه ایجاد نمی کنند؛ در نظر داریم با برنامه های توانمندسازی به افزایش انگیزه در جوانان کمک کنیم.

* ادامه حمایت روانی از زلزله زدگان کرمانشاه
صابونچی از ادامه حضور تیم های سحر (حمایت های روانی هلال احمر) در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: از معدود تیم هایی که هنوز در منطقه حضور دارند، تیم های سحر هلال احمر است که برنامه داریم این تیم ها برای حضور بهتر، تقویت شوند.
وی یکی از مسیرهای آموزشی تاثیرگذار برای کودکان و جوانان را برگزاری اردوهای آموزشی ارزیابی کرد و گفت: امسال در نظر داریم اردوهای آموزشی را با نوآوری های متعددی در سراسر کشور برگزار کنیم.
صابونچی از برگزاری دوره های آموزش های مناسب با اقلیم زندگی جوانان خبر داد و گفت: جوانان با مهارت های لازم برای زندگی در اقلیم هایی مانند کویر و کوهستان و جنگل را آموزش می بینند.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است دوره های اردویی که در آن مهارت های همگانی و بشردوستی آموزش داده می شود با توزیع اقلیمی گسترده و در مناطق مختلف برپا شود.
صابونچی اضافه کرد: جوانان در این اردوها مهارت زندگی در اقلیم های کوهستانی، کویری و جنگلی را یاد می گیرند./ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر