Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:00:03 GMT

وزارت اقتصاد در مسیر تسهیل خدمات رسانی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۲۹۹۷۵

وزارت اقتصاد در مسیر تسهیل خدمات رسانی

وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (سه شنبه) از هفت سامانه الکترونیک رونمایی کرد تا ضمن شفافیت در عملکرد، رسیدگی به امور مردم هم تسهیل شود.

خبرگزاری ایرنا: در آیین رونمایی از این سامانه‌ها که در حاشیه شورای معاونان وزارتخانه انجام شد، سامانه‌های «درخواست وجه الکترونیک» خزانه داری کل کشور و «ارتباطات مردمی» برای تسهیل رسیدگی به شکایات مردمی از امروز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه‌های «دادور و یاور»، «دادخواهی مالیاتی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم»، «تبادل الکترونیکی اسناد و مکاتبات وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «ویدئو کنفرانس وزارت امور اقتصادی و دارایی» و «نظام جامع فنی و عمرانی درمناطق آزاد و ویژه اقتصادی» نیز امروز به بهره برداری رسید.

** حذف ۲۶۰ هزار مجوز زائد در مسیر کسب و کار
«مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از این سامانه‌ها تاکید کرد که این سامانه‌ها با هدف استقرار دولت الکترونیک و تسهیل امور طراحی و اجرایی شده اند.
وی با بیان اینکه طبق قانون باید همه پرداخت‌ها متمرکز باشد، گفت: با راه اندازی سامانه درخواست وجه الکترونیک، ۶۰ هزار دسته چک دستگاه‌های اجرایی جمع آوری می‌شد و با استفاده از سامانه‌های بانک مرکزی از جمله نسیم، پرداخت‌ها الکترونیکی خواهد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی سامانه‌های دادور و یاور را گامی برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار متقاضیان دانست.
وی گفت: معاونت اقتصادی تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار مجوز زائد در مسیر ایجاد کسب و کار را شناسایی و حذف کرده است و سایر مجوز‌های غیرضروری نیز باید شناسایی و رفع شوند تا فضای کسب و کار بهبود یابد.
کرباسیان درباره سامانه دادخواهی مالیاتی نیز توضیح داد: صدور رای هیات‌های مالیاتی تا سال گذشته به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد، اما از پارسال بخشی از این اختیارات به استان‌ها تفویض شد و اکنون با این سامانه امور بیش از پیش سرعت می‌گیرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003TR6

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد خدمات رسانی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد