Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@04:23:40 GMT

۴ نوشیدنی درمانگر شگفت‌انگیز بر پایه‌ی طالبی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۰۱۲۸

طالبی یا ملون یک میوه پرآب، کم کالری و مغذی است. میوه‌ای که به عنوان میان وعده فوق‌العاده است و از پرخوری یا میل به خوردن شیرینیجات جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این میزان بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود در این میوه شرایط لازم را فراهم می‌کند تا طالبی خواص درمانی نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب که می‌توانید از طالبی به عنوان درمان جایگزین ضداسیدهای صنعتی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده کرد.

خواص قلیایی طالبی باعث می‌شود که تعادل اسیدی بازی بدن بهتر شود. اگر به دنبال روش‌هایی برای کاهش ورم بدن یا احتباس آب، یبوست، سوزش معده و پیری زودهنگام هستید طالبی را دریابید.

ادرارآور طبیعی با طالبی و کرفس

 

طالبی قدرت ادرارآوری بالایی دارد چون از 90 درصد آب تشکیل شده است و میزان زیادی پتاسیم دارد. بنابراین یک درمان مؤثر برای کاهش ورم بدن، ادم و احتباس آب محسوب می‌شود. اگر این میوه را با کرفس ترکیب کنید خواص تصفیه کنندگی و پاک کنندگی آن به مراتب بیشتر می‌شود.

مواد لازم:
طالبی 2 برش
کرفس تازه 1 ساقه

روش تهیه:
طالبی و کرفس را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن بریزید و یک نوشیدنی سالم پرخاصیت تهیه کنید. نوشیدنی به دست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در طول روز (خارج از وعده‌های غذایی) میل کنید.

ملین طبیعی با طالبی، آلو و تخم شربتی
برای پیشگیری و مقابله با یبوست باید مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کرد. طالبی مانند یک ملین ملایم عمل می‌کند چون حاوی میزان قابل توجهی فیبر و سلولز است. با این حال می‌توانید اثرات درمانی طالبی را با دو ماده غذایی دیگر مانند آلو و تخم شربتی که سرشار از فیبر هستند افزایش دهید. عملکرد درست روده‌ها کیفیت زندگی را بهتر کرده و از بروز بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند. بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر الزامی است. متأسفانه مصرف طولانی مدت ملین‌های شیمیایی نیز آسیب رسان است و بهتر است با مصرف چنین درمان‌های طبیعی مشکل را برطرف کنید.

مواد لازم:
طالبی 2 برش
آلوی تازه 2 عدد (یا آلوی خشک 3 عدد)
تخم شربتی 1 قاشق معادل 15 گرم
آب 1 استکان معادل 100 میلی‌لیتر

روش تهیه:
تخم شربتی را به مدت یک شب با نصف لیوان آب خیس کنید. اگر از آلوی خشک استفاده می‌کنید آن‌ها را نیز خیس کنید. صبح روز بعد تخم شربتی، آلوی بدون هسته و طالبی را با هم میکس کنید. اگر لازم بود اندکی آب نیز اضافه کنید. این نوشیدنی را به صورت ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید.

داروی ضداسید طبیعی با طالبی، زنجبیل، فلفل کائن و استویا
افرادی که از اسید بالای معده رنج می‌برند بی‌وقفه داروی ضداسید مصرف می‌کنند. این مشکل افراد زیادی را درگیر کرده و روی زندگی آن‌ها تأثیر منفی دارد. باید بدانید که تغذیه نامناسب باعث می‌شود که سوزش معده به سختی درمان شود. با این حال می‌توانید به کمک مواد غذایی قلیایی در یک دوره 15 روزه گام مؤثری در برطرف کردن سوزش معده بردارید. مواد غذایی قلیایی برخلاف داروهای ضداسید تغییر زیادی روی حالت اسیدی بدن ایجاد نمی‌کنند و در طولانی مدت وضعیت معده را بهبود می‌دهند. بدون شک طالبی، زنجبیل، فلفل کائن و استویا خواص درمانی دارند که بدن را قلیایی کرده و برای بهبود وضعیت معده مؤثر هستند.

مواد لازم:
طالبی 2 برش
پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری (معادل 2 گرم)
فلفل کائن 1 نوک انگشت
عصاره استویا به مقدار لازم برای شیرین کردن

روش تهیه:
طالبی را با زنجبیل و فلفل کائن و استویا میکس کنید. نوشیدنی حاصل را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را وسط روز و دیگری را بعدازظهر میل کنید.

اکسیر جوانی با طالبی، چای سبز و لیموترش
طالبی به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A،C و E قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد؛ در نتیجه از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی پیری است جلوگیری می‌کند. ترکیب این میوه با چای سبز و لیموترش اکسیری به دست می‌دهد که برای مقابله با عوامل بیماری‌زا ایده آل است و پیری را از بدن دور می‌کند.

مواد لازم:
طالبی 2 برش
چای سبز 1 ساشه
آب لیموترش نصف یک عدد
آب 1 استکان معادل 100 میلی‌لیتر

روش تهیه:
ابتدا چای سبز را با یک استکان آب دم داده و بگذارید خنک شود. طالبی را با چای سبز و آب لیموترش میکس کنید. برای شیرین کردن نوشیدنی، اندکی عسل به آن اضافه کنید. می‌توانید علاوه بر مصرف این نوشیدنی مقداری از آن را به پوست صورت خود نیز بمالید.

حرف آخر
طالبی میوه‌ای آبدار و مفید است و تا می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود جا دهید. چون حاوی ترکیبات مفیدی است که سلامتی را ارتقا می‌دهد و شما را از بسیاری از ناخوشی‌های روزمره خلاص می‌کند.

منبع: تبیان

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به این‌که نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی